Gå til innhold

Bilder og info om modifikasjoner som gjøres i vinter :)

Ranger emnet


jantore

Anbefalte innlegg

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor vil alle at han her skal bygge motorer??? Han bygger jo ikke sine egne engang???? Bare lurer.....

 

Hvem er så du siden du?

 

Grunn til at jeg ikke har bygget min egen motor er simpelt. Jeg kan ikke porte og motoren er samtidig forsterket. Er ikke noe problem å sette sammen motoren. Men alt ble gjort samtidig. Også er det frest opp til 4 ekstra dowelpins og frest opp til 3 mm apexer.

 

Det å overhale en orginal motor er peace of cake. Vet om 4 motorer som jeg har overhalt som går som en klokke. :)

 

Og foresten hva har dette med min tråd å gjøre.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fryktlig spent på det ferdige resultatet. Satt på med Jan Tore for et par år siden på rudskogen (da slet han med varmen), men etter denne tråden å dømme har det skjedd mye siden den gang :) Holdt jo på å kjøpe meg RX7 gjennom Jan Tore på den tiden der, men så ble det leilighet og skole istedenfor. Har jo en garasjeplass i Oslo sentrum som er verdt en god slump med penger, men det ender vel med at jeg beholder den og heller kjøper meg en rex når skolen er ferdig...

Christian
PF-Racing.no

 

-11 VW Golf 4 motion stv
-10 VW Golf TDi
-74 1303S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er inkjøringa på gang. Body kittet kommer ikke før gatebil så en gammel frontfanger er slengt på og bilen fikk litt blå farge der den var rød og hvit før. Ikke pent, men ok. Så slapp jeg å komme med rødt, hvit og blådt :)

 

Nye dekk måtte inhentes også. Toyo R888 i 17" da de nye 18x11 bakhjulene gikk ca 5cm utenfor orginal skjermkanten :)

 

Så får jeg bare håpe at de nye bremsene går under 17" felgene. Hvis ikke blir det ramaskrik :/

 

JT

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så får jeg bare håpe at de nye bremsene går under 17" felgene. Hvis ikke blir det ramaskrik :/

 

JT

 

hehe.. vanlige folk har vanligvis problemet med at dekkan tar borti skjerman..

Tofft..:P

-Cato-

 

Mazda 323 sedan 1.8 GTX+ 4wd (Nytt prosjekt)

Mazda 323 sedan 1.8I 2wd (Tidl. GTX. Gammelt prosjekt)

VW Golf II (kondemnert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har ny pc med kun usb som skal kobles til 'gammel' datasprut med kun seriell (rs232) plugg, finnes det usb-adapter å få kjøpt, måtte gjøre det senest i går da jeg mappet en RX-2 12A turbo med MegaSquirt.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=107836&cks=SER

250 spenn / halv tank bensin. Men dette vet du vel allerede som den raceren du er =)

 

Rudskogen neste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, fikk tenningskutt på 5000 rpm på 0.8kg trykk i benken.

 

Ser ut til at det er fikset nå. Men aldri mere orginal coiler når det skal trimmes. Nå blir det 4 stk mercury coiler.

 

Var synd for bilen var utrolig digg å kjøre på banen.

 

Men RX2'en fikk herjet ifra seg på banen med 1.9kg i ladetryk på en 12A :)

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De derre papp-coilene som sitter orginalt på FD'en er vel ikke all verden når man begynner å lade litt... Gutta på andre siden av kloden kjører jo lett over 500hk med orginale FC coiler så de er nok litt bedre. Uansett så er de mercury-coilene bra saker, få satt på en skikkelig cdi-boks da så tenner'n uansett hvor feit blanding du har og hvor mye du lader...

 

--

frode

brap-brap-brap

 

1984 Mazda 929

1980 Mazda RX-7

1976 Mazda 818 De Luxe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De derre papp-coilene som sitter orginalt på FD'en er vel ikke all verden når man begynner å lade litt... Gutta på andre siden av kloden kjører jo lett over 500hk med orginale FC coiler så de er nok litt bedre. Uansett så er de mercury-coilene bra saker, få satt på en skikkelig cdi-boks da så tenner'n uansett hvor feit blanding du har og hvor mye du lader...

 

--

frode

 

Kanskje jeg skulle ha hypasset det orginale FD tennings anlegget helt. Hadde spart meg for mye tull. Vi får se. Skal ut en tur med bredband i kveld og sjekke noe greier. Men den fungerte over 5000 rpm på lørdags kvelden.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo ikke så mange ledningene som skal til så jeg ville nok laget et helt nytt ledningsnett til coiler og tenningsmoduler/cdi. Tar ikke mange timer det..

 

Skal bli artig å se hvor mye krutt du klarer å presse ut av den t04e 60'en...

brap-brap-brap

 

1984 Mazda 929

1980 Mazda RX-7

1976 Mazda 818 De Luxe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå er det nok på tide med en liten oppdatering.

 

Etter gatebil så fant vi ut mye rart ja. Og etter en liten tur til england så fant vi ut at tenninga skal vere 60 grader og ikke 68. Samt at jeg venter på nye coiler. Men det blir bestilt nå. Bilen fikk jørt på seg 3000 km med turen til england. Noe den likte veldig godt :)

 

På mandag så begynner vi å montere bodykittet. Mens nå i helga skal alle de andre delene monteres som mangler.

 

Så om et par tre uker så bør bilen vere ferdig.

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår