Gå til innhold

Strek i Regningen


El_diablo

Anbefalte innlegg

SOm jeg har nevnt tidligere så for ca 2 uke siden en liten snurr i 80 km/t og endte rett i grøften med GTI`n min.

Har gått 2 uker uten bil i morgen og i dag fikk jeg sjokk beskjeden fra verkstedet. 15.000,.++ vill det koste å fikse bilen min. De må bytte bærearm, komplett nav, hjullager osv.

Det er dyrt å skli av veien på glatten... Får ikke tak i ting brukt heller pga hjulopphenget mitt er så uvanlig. Ikke standard Galant akkurat. Sitere mannen i kassen på delelageret: "Ja, dette var avanserte greier"

Har nemlig elektronsik styrte luftdempere... Kjekt å ha men ikke når noe ryker...

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det der var værtfall ikke billig.. og det var værtfall ikke moro, 15.000 kroner er mye penger for sånnt når man kjører av veien.. Var den 4WD også ?

 

Lykke til, håper du gidder å fikse den ! =)

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fwd... Klart den skal den på veien igjen, ikke noen fare for det. Verkstedet venter bare på delene nå så er det tut og kjør. :) Er for glad i GTI`n min til å la den dø. Har bare hatt den 2 mnd også og bilen er 100% strøken ellers. Er en gamling som har eid bilen hele tiden og har vært på service hver 10.000 km siden den var ny. Er btw en av de 5 første, kanskje den første GTI`n som kom til landet. Det er derfor den er så utrustet. Første året ble den sendt rundt i landet for å vises fram til "befolkningen". Av de 5 bilen hvor mange lever i dag? :op Har også bare gått 152.000,- km siden den var ny i 88.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var leit!

 

Før du blakker deg helt på nye deler: Har du sjekket deledatabasene i Norge og Sverige? Har inntrykk av at det er solgt en del galant gti i Sverige.

 

http://www.bildelsbasen.se/

http://www.bruktbildeler.com/

http://www.bilvrak.com/

http://www.bilopphuggerne.no/

http://www.billisten.no/filer/doc_09.txt

http://www.laga.se/

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess, endelig er bilen min ferdig. Har vært uten i 2 1/2 uke og holdt på å bli gal. Det gjør ikke saken bedre at scooteren min har stått på verksted siden fellesferien...

Vel, nå er jeg i hvertfall glad for å få bilen tilbake. Var ikke så dyrt heller, BARE 14.060,- Men, uansett... Nå er jeg bare så glad for å ha bil igjen at det er nesten glemt.

 

Liten liste av hva som er byttet:

 

Nedre bærearm

knokkelarm

Frontnav

Simmaringer

Låsering

Hjullager

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sure penger, men som en trøst er det jo noe av det som er slitedeler du trolig ville måttet bytte om en tid allikevel, og nå er det spiller nytt! Til lykke med "ny" bil!

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig understellsbehandling/rustbehandling er gull verdt!

 

Naf anbefaler jo at dette blir tatt på helt nye biler også, selv om de er galvaniserte.

 

Eneste som kan være skummelt med dette er hvis du u-s.behandler en bil som allerede har litt rust, da vil du kapsle rusten under techtylen slik at den fortsetter og spre seg uten at du ser det..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Skikkelig understellsbehandling/rustbehandling er gull verdt!

 

Naf anbefaler jo at dette blir tatt på helt nye biler også, selv om de er galvaniserte.

 

Eneste som kan være skummelt med dette er hvis du u-s.behandler en bil som allerede har litt rust, da vil du kapsle rusten under techtylen slik at den fortsetter og spre seg uten at du ser det..

 

Det er sant... "Gleder" meg til å se bilen til en kompis om noen år. Han leverte inn bilen til jall behandling. Det var svært vått ute og litt salt igjen fra snøen som hadde vært. han levete den inn til karen om kvelden i 7-tiden og fikk den tilbake samme kvelden. Det betalte han 2500 kr for. Han måtte til og med "sveise" og "sanblåse" litt. Skulle også høytrykkspyle den... Hvordan klarer de å tørke bilen skikkelig, få vekk ruseten og spraye på og la det tørke litt på den tiden... :op Kunne like godt ha batalt maks 1000 kr ekstra på et skikkelig verksted...

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flaks jeg har... Var ute å kjørte i sted. Så kom det en jævle ut fra en sidevei, han hadde vikeplikt. Uansett så måtte jeg bråbremse. Når jeg kjørte videre etterpå så kjente jeg at rattet ristet. Stoppet å kjente på felgene. Den på venstre side var kjempevarm. Hatt det problemet en gang før etter bilen var på service .På servicen skrudde de av bremsene og renset de. Når de monterte den på venstre side gjorde de noe feil så det samme skjedde den gangen... Fikk ikke prøvd bremsene så mye før jeg havnet i grøften og måtte ut med 14.000 før dette andre hendte igjen... :-(

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår