Trond.S Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 Hei Noen som har noen gode forslg til hva man kan gjøre med en Kadett C for å få en artig bil å slenge litt med. Banekjøring er også noe jeg vil bruke bilen til. Men det må ikke være må ikke være av typen; "Reis til Tysklanf å kjøp en motor til 40.000 og gi på!" Har litt lyst på en sikklig artig forgasser motor med 2 doble Weber 45 eller noe sånt på en gammel 2 liter. Eller er ikke disse motorene noe å satse på? Hva med 2.4 liter Omega (C24NE??). Hvilka girkasser passer i bilen uten å bytte eller modifisere tunnellen for mye? Hilsen Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 sett inn coswort eller calibra turbomotor. har en venn som har en kadett c med 2.0 16v calibramotor, det går fært.... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 Om det ikkje skal koste allværden kan du sette i ein 2.0 16v med 150hk(c20exe). Mykje bedre enn å dille med gammel drittmotor. Omega 2.0 kasse og så må du sikkert korte mellomaksling. 1,6 bakaksling tåler masse. Motorfester lager du sjøl eller kjøper her: http://www.blitzpower.no/ Dette får du godkjent om du setter på rekord 2.2 bremser. Bør vel oppgradere til sportskiver/klosser, god væske og stålomspunne slanger. Litt stabstag her&der eller bur. Nye fjører og dempere. Og så har du ein vannvittig artig og billig busebil. Eller så kan du i med 2.0 16v turbo(c20let) eller cosse motor. Men budsjettet forandrer seg jo litt da..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Januar 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 Originally posted by Skrotnisse sett inn coswort eller calibra turbomotor. har en venn som har en kadett c med 2.0 16v calibramotor, det går fært.... Hehe.. Tviler ikke på det :) Men så er det prisen da!! Litt dyrt for å ha en bil å leke på bane med. Er ikke så trafikksikker at jeg kommer til å bruke den hver dag. Da kjører jeg heller VOLVO! (var det å nevne det navnet på Opel siden nesten som å banne i kirka??) Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Januar 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 Om det ikkje skal koste allværden kan du sette i ein 2.0 16v med 150hk(c20exe). Mykje bedre enn å dille med gammel drittmotor. Omega 2.0 kasse og så må du sikkert korte mellomaksling. 1,6 bakaksling tåler masse. Motorfester lager du sjøl eller kjøper her: http://www.blitzpower.no/ Så priser på JHS Motorsport Fordelerflytter 3 750.- Den regner jeg med at jeg treger! :( Pluggkabler 1 475.- Sinnsykt, må da finnes billigere alternativer! Motorfester til blokk 1 690.- Bunnpannekit 2 290.- Trenger jeg det? Utløserlager 1 540.- Sinnsyk pris en gang til!! Mellomaksel (Omega girkasse) 5 950.- Dette får du godkjent om du setter på rekord 2.2 bremser. Bør vel oppgradere til sportskiver/klosser, god væske og stålomspunne slanger. Tenkte på Rekord bremser ja. Litt stabstag her&der eller bur. Hjemmelagde fjørbeinstag foran og bak. Kanskje bur etterhvert. Nye fjører og dempere. Koni kit fra JHS virker ikke dumt! Tusen takk for tipsene, men bilen blir temmelig dyr da :) Er vel noe man må regne med. Hilsen Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønderbird Skrevet Januar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 hei.. kadett c er grisekul bil. jeg satt på med en c-kadett på rudskogen under gatebiltreffet i september.. i kadetten satt det en 2,2l den hadde dobble gassere og portet topp med trimkam. kadetten hadde ca 180 hk, og med 5 trinns gearkasse går det bra det!!! Jeg vet ikke helt hvor mye det koster, men det er ikke så fryktelig dyrt.. kjører volvo selv,men har jævelig lyst på c-kadett, da med stor motor selvfølgelig. kult med liten bil og bakhjulsdrift.. Siter - 66 volvo amazon - 87 volvo 240 GLE - 84 lada 2107 (bygges om med cosworth maskin :-) - 78 opel rekord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Januar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 fordelerflytter behøver du ikkje, du bare bygger om varmeapparatet. Trøbbelet er det et 16v motorn får fordelern rett inn i varmeapparat registeret. Bunnpanne bruker du fra ein anna opel motor, husker ikkje kem av dei, ein eller anna 1.8. Motorfester er ikkje stress å bygge sjøl. Mellomaksel korter du sjøl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 bunnpanna til manta 1.8 er den eneste som fungerer med kadett c og 16v. den vokser desverre ikke på trær lengere. grunnen til den prisen på de pluggkablene, er at det er skreddersydd til den fordelerflyttern. men om du skal kjøre på bane med bilen, trenger du ikke varmeapparat, og tar du bort det, går motorn inn med orginal fordeler. ellers kom 16v motorn med fordelerløs tenning i '93. omega a 1.8/2.0 girkasse, eller kasse fra manta/rekord 1.8. mellomaksel leverer du inn med angitte må, eller lager selv. motorfester kan du ta i fra manta 1.8, eller lage selv. er ikke så vansklig som alle skal ha det til! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Januar 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 Hei hei! Jeg takker for alle svar!! Noen som veit om ei girkasse som går inn uten å modifisere for mye og som samtidig passer på 16V motor'n? Blir det noen problemer med å få injectionsystemet til å virke? Altså å kloble det opp, å lage en bensinretur er ikke noe stort problem. Stemmer det at det er Motronic på disse motorene? Hva er ca pris på en sånn motor? Noen som veit om billige Opel deler på Østlandet (Trimmdeler da så klart :D) Hilsen Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Januar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2003 Vet ikke hva slags type motor du har i den Kadetten. Men er det en 1,2L eller mindre, må du nok utvide rundt kassa. Hadde en 1,2L selv, som jeg satte inn en 2,0L rekord motor i. Brukte bunnpanna, men måtte forandre litt på formen på den. Motorfester lagde jeg selv, av 3mm rustfritt stål. Bakaksel hentet jeg fra en 1,6L Ascona, men jeg måtte korte inn stabilisatorstaget. Passet veldig bra med litt mer hjulavstand. Mellomaksel kom også fra en Ascona... Greier ikke å huske om jeg måtte korte den inn... Hmmm Alsheimer? Ble en veldig artig bil, som jeg savner veldig nå... PS: Om det er en Kadett 1,6S, så kan du faktisk montere inn 2,0L motor, uten å forandre på bremser o.l. Og brønnen til girkassa passer nok de fleste girkassene der ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Januar 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2003 Driver faktisk selv å monterer C20XE (2.0 16v) motor i kadett C Bruker da Omega A R25 girkasse som skal passe uten modifeseringer. Bunnpanne bruker jeg fra Manta 1.8 Motor fester kan du bruke fra Omega A eller manta 1.8 Motoren bruker Metronic ja. Fordeleren kan du montere frem på kamhjulet ved å bruke Manta 1.8 fordeler. Se bilde for fordelerflytter. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Januar 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2003 Originally posted by cfn ...ellers kom 16v motorn med fordelerløs tenning i '93. Stemmer... Og det er også den siste motoren med 150HK, fra '94 kom de med 136HK. Mulig at '93 var den beste årgangen, også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2003 stemmer! ecotec har 136hk. mener toppene skal passe omhverandre, og siden mye av hk-tapet ligger i toppens porting, skulle det kanskje funke å sette en c20xe (150hk) topp på en x20xev (136hk) bunn, og fått litt mere hk! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Januar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2003 Skal du ha bunnpanne til Xe motor? jeg har. Ta kontakt. chris_toftera@hotmail.com Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Februar 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2003 Ville satt inn cosworth, da eksos kommer på en mere riktig side av motoren. Her er mitt prosjekt: http://www.home.no/abracing Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.