lars_b Skrevet Desember 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2004 har hørt og lest om at volvo solgte 531/405 toppen som et "orginalt trimsett" til 240, men mange sier at dette er en turbotopp som reduserer komp`en med 0,5. Er dette sant. Har 531/405 toppen noe forbedringspotensiale på en sugemotor ???, i så fall, hvor mange hester kan man regne med i økning ???? Er det lett å tette dysehullene på en 405 topp dersom man ikke skal bruke dem, er det bare å skru ned en bolt eller må man sveise eller ta i bruk metoder som ødelegger hullene for senere bruk?? Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Desember 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2004 531 har noe større forbrenningsrom så blir litt lavere komp ja. både 405 og 531 får du på sugemotorer(b23E\B230FB) så er vel ikke nødvendigvis turbotopper.. 940 motoren som vel kan sammenliknes med f motoren har 531 og vx kam med da 136 hk.. F motoren har 116.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 stemmer nok det ja,volvo solgte et kit bestående av 531 med vx(3) kam samt et 2,5" eksosanlegg.settet kostet ca 8 tusen. Har volvos ekstrautstyrkatalog liggende,der finns settet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 begge har større ventiler og litt snadder, så de gir bedre effekt.. Jeg har 405 topp på VOC rallybilen min.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 la dysene stå i hullene værre er det ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 en kompis har B230K (2.3 gasser..) han har 531 topp.. kor orginalt det e må gudane vete.. er 86 eller 87 modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Desember 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 Originally posted by locked en kompis har B230K (2.3 gasser..) han har 531 topp.. kor orginalt det e må gudane vete.. er 86 eller 87 modell Kan det ikke være at han ser feil på 6 og 5 tallet der da... Sitter 631 topp på B230K Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 230K motoren passer bare overens med 631 da.. :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Desember 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 Originally posted by Robert begge har større ventiler og litt snadder, så de gir bedre effekt.. Jeg har 405 topp på VOC rallybilen min.. De har IKKE større ventiler 44x35 som på andre 8V topper. Innsugskanalen er bedre. Forskjellen på 405 og 531 er at 531 her mere sentrert plassert tennplugg. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 Originally posted by bcrazy De har IKKE større ventiler 44x35 som på andre 8V topper. Innsugskanalen er bedre. Forskjellen på 405 og 531 er at 531 her mere sentrert plassert tennplugg. Var ikke 531 scp også? 405 var bcp? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Originally posted by bcrazy De har IKKE større ventiler 44x35 som på andre 8V topper. Innsugskanalen er bedre. Forskjellen på 405 og 531 er at 531 her mere sentrert plassert tennplugg. Ikke? hmm, det har jeg alltid blitt fortalt.. jaja.. så 405 og 531 er nesten lik altså.. hmm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 http://www.turbobricks.com/specs.php?content=sohc_heads Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 for å lage litt mer forvirring så finnes det også 2 forskjellige versjoner av 405 toppen, hvor den ene er å foretrekke. kan ikke helt huske hva det var. mulig det var noe med kjølekanalene. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 Originally posted by Nox for å lage litt mer forvirring så finnes det også 2 forskjellige versjoner av 405 toppen, hvor den ene er å foretrekke. kan ikke helt huske hva det var. mulig det var noe med kjølekanalene. om du leser artikkelen her så får du svaret..... http://www.turbobricks.com/specs.php?content=sohc_heads Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 Originally posted by Nox 531 har noe større forbrenningsrom så blir litt lavere komp ja. både 405 og 531 får du på sugemotorer(b23E\B230FB) så er vel ikke nødvendigvis turbotopper.. 940 motoren som vel kan sammenliknes med f motoren har 531 og vx kam med da 136 hk.. F motoren har 116.. Hvor har du det fra at det er 136 hk i 940 motoren? Går ut ifra at det er B230FB du snakker om? Den har ifølge instruksjonsboka mi 130hk@5500 rpm, 185nm@2950 rpm Har hørt om en motor som heter B230FX, den skal ha 136hk, men har ikke klart å finne mere data på den. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.