Gå til innhold

Størsta løgnen du noen sinne har hørt fra en bilintressert

Ranger emnet


CalibR

Anbefalte innlegg

Vet denne posten er gammel, men har kjøpt meg S4 og vet nå hvorfor denne feilen er vanlig å si av folk med S4/S6.. I dashen er det digital turbotrykksmåler.. Denne viser ca 2.3 på full gass på min.. I realiteten lader jeg da ca 1.15 pga at den tar også med atmosfære trykk som er 1 bar, så en gylden regel er å dele det som står der på to.. Mange som ikke vet eller glemmer det.. :)

 

Så kan tenke meg at kameraten din lader ca 1.4 og har kanskje i overkant av 300hk, i motor riktignok.. :)

 

Hvorfor dele på på 2? Hvis man kun vil forholde seg til ladetrykket, og ikke det absolutte trykket må man trekke fra 1 for å fjerne det atmosfæriske trykket. Ved 5 bars absolutt trykk blir jo ikke ladetrykket 2,5 bar såvidt meg bekjent...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor dele på på 2? Hvis man kun vil forholde seg til ladetrykket, og ikke det absolutte trykket må man trekke fra 1 for å fjerne det atmosfæriske trykket. Ved 5 bars absolutt trykk blir jo ikke ladetrykket 2,5 bar såvidt meg bekjent...

 

Hehe... Løsningen er vel kanskje å trekke fra 1? :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en kæll på rudskogen nå på september treffet som ( se for dere detta nå)

sto å viste HELE gangen tell eksoen på bilen hans i lufta for han hadde 6" STRAKA fra turbo og ut!:helpme:

 

Desverra var jeg så drita at jeg husker ikke åssen bil d var snakk om..:yak:

85` Sierra is Vinterbil

x87` Fiesta 1.1 pirat

X79` Kadett C 2.0 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

autofil: dodge ram srt10

 

''500 kompressormata hester'' der ekje kompressor i en ram srt10!:P

 

Ingen skal beskylde Autofil for å komme med fakta. Bladet har tatt seg opp dog...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dele på på 2? Hvis man kun vil forholde seg til ladetrykket, og ikke det absolutte trykket må man trekke fra 1 for å fjerne det atmosfæriske trykket. Ved 5 bars absolutt trykk blir jo ikke ladetrykket 2,5 bar såvidt meg bekjent...

 

Du har helt rett.. Bare gjenga det jeg hørte uten å tenke meg om.. Virker mer logisk å trekke fra en ja.. Men da betyr det at jeg lader 1.3 på bilen min da.. Da vet jeg det.. hehe.. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett.. Bare gjenga det jeg hørte uten å tenke meg om.. Virker mer logisk å trekke fra en ja.. Men da betyr det at jeg lader 1.3 på bilen min da.. Da vet jeg det.. hehe.. :)

kan jeg si at jeg har sagt det til deg før? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Brekksladd med lastebil? Ja den er lett du, spesielt da mesteparten av større lastebiler også låser forhjula på parkbremsen!

 

Prøvde en gang å dra i parkbremsen med en av forsvarets herlige lastebiler, det eneste som skjer er at du bremser kraftig, før du kommer ned i så lav fart at du låser hjula...

 

multibrekk er standard i forsvaret, men tillegg for oss andre som kjører stor bil... håndbremsen på en standard lb funker som på bilen din (om du ikke kjører en gammel gammel saab da )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

en kjenning

 

"våres merce har bare 70hk nå fordi girkassen er ødelagt, men før når den var i orden hadde den 200hk fordi vi hadde chipet den med sånn skikkelig chip i tyskland!"

 

en fra samme kar

 

"våres opel astra har bare 80hk, men om man girer på riktig turtall, så klarer man 0-100 på rundt 7sek, og noe lurt som du sikkert ikkje visste, når man har dradd`n helt ut i 3dje, så skal du gire rett i 5te! da får du et SYYYKT drag i bilen!!"

 

og enda en fra samme karen

 

"du se i dette bilblade då! en bil som bruker 8sek fra 0-260kmt!!! det er jo sykt! mercen vår går jo bare til 0-100 på den tiden!"

 

"koffor gidder du å kjøpe big block til camaroen din???du får jo bare mere toppfart, det hjelper jo ikkje på akselerasjonen!"

 

og før girkassen ble "ødelagt" i mercen deres

 

"vi skulle hatt oss et race..vi har jo racing girkasse i mercen vår, slik at vi når 0-100 sykt raskt,men når vi passerer 100 har du kanskje en sjangse ;) "

 

denne mercen d er snakk om er en DØNN orginal 190E fra 90tallet en gang. har ikke anelse om mercer, men en merce med automatgir og 2 liter eller ka d er gir vel rundt 120+-hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler om en kompis av meg å søstern hans(typ.blond)

 

Han hadde en ford escorte cab, den var dønn strøken uten rust eller parkeringsbulker og jah. var veldig flink til å holde alle service er vedlike. en dag så skulle søstern få låne bilen ute på høsten en tid. og det fikk hun lov til. hun kjørte et lite stykke før bilen gikk tom for spyleveske. det var møkkete på veien så hun stoppet på første stasjon, kjøpte og fylte. til det var fylt helt til topps.

hun kjører da nesten 500m før motoren stopper BANG)!¤?)=%¤!¤

hun blir tauet til et verksted å de lurer på hva som hadde skjedd? nei den bare stoppet...? jaha.. hmmm startet å undersøke. dagen etter på så ringer de eieren? hvor fyller du på spyleveske på bilen din? i spyleveske holderen..

neii du skjønner det at vi har nå tappet bilen din for ca 3l spyleveske inni motoren.... resultat. ny motor på søstern sin regning..(hun nekter enda den dag i dag på at hun ikke fylte spyleveske på motoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten er det UTROLIG mange biler som går i godt over 200 kmt.... :P

 

Rart hvor fort noen biler går, bare det er rett sjåffør....

 

 

Krangla som en tulling med en kar som insisterte på at Mazda 929'n hans, med 2liters, LETT gikk opp i 220 kmt, med sine 82 elleville hester, og psyko 150nm med dreiemoment, skulle klare å dytte de 1230 kg'ene bilen veide opp i 220 KMT, når orginal toppfart på bilen er 172 kmt....

 

Men når HAN haddde kjørt, så gikk bilen i 220 kmt etter GPS....

Jada.....

 

Og Audi 80"gt" som han har nå, den går i 240 kmt, riktig nok er 1.8liters motoren på 122 hk, men ikke ¤"#¤%"#¤ om den går i NÆRHETEN av den farta...

 

 

Hvor mange Volvo 740/240TIC er det vel ikke som går med 300 hk her i landet ??

Har truffet på 2 stk som med høyere turbotrykk & poppoff ventil hadde 350 hk.

Syntes det var rart at de ikke klarte å ta igjen Kadetten da...

 

"øh... giroverføringa er helt klikk"

"Er feil på ladetrykket"

 

Vanvittig mange psyko biler det går i lille Kirkenes, men de går bare godt så lenge de kjører om kapp med seg selv, da går de i utrolig mange km't...

 

Ellers er jo den vanlige "Kirkenes-Tromsø" på 3 timer en klassiker, det har alle kjørt... :P

 

...eller Hammerfest - Tromsø på 3 timer. Det er ca 50 mil det, og jeg vil like å se den bilen som kjører den strekningen med en snitthastighet på 167km/t. Har faktisk hørt fra en jeg jobbet sammen med før, at han hadde gjort det, i en Ascona B 1,9 SR...????????

08 Saab 9-3 1,9 TiD Vector

No real power - just turbo shit....

 

1950-65 boble ønskes kjøpt. Alt av interesse fra prosjekt, til strøken bil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår