Gå til innhold

Størsta løgnen du noen sinne har hørt fra en bilintressert

Ranger emnet


CalibR

Anbefalte innlegg

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by CalibR

 

Selv jeg har ikke hørt det :rolleyes:

 

Det heter da ikke "d"

Heller ikke "oxo"

 

Det er bedre å skrive:

"Jeg har det bra jeg også",

enn "Jg har d bra jg oxo"... Enig?

 

Ta vare på det språket vi har, sier nå jeg :D

 

kanskje du ikke skjønte det så her er en forklaring:

 

spok.JPG

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

Det er feil.. ALle lastebiler har brekket på bakhjula/drivhjula

 

At DU klarte å låse fronthjulene med brekkete betyr bare på at du hadde koblet inn 4x4 /6x6 aner ikke hva slags bil du kjørte.

 

Feil mange lastebiler har brekke på for og bakhjul. å vis dem har henger på alle hjulene der.;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

 

 

Desutten... Du kunne glemt å starte bilen.. Da må du såfall dytte den i gang i 3giret for å få nokk trykk på motoren til å starte.....

 

turbo da:)

 

Kan du forklare det litt nærmere hvorfor den ikke skulle starte på starteren??:(

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "kamerat" av meg kom en gang på skolen og fortalte meg/oss at han hadde blitt overkjørt av en semi-trailer, han overlevde heldigvis fordi den ikke var lastet :D

 

Han har faktisk prestert og komme opp en historie om meg også, en historie jeg var med i, som han også klare og fortelle til oss mens jeg var tilstedet, som da aldri har vært med på noe sånt. Det gikk ut på at vi hadde kjørt akebrett, også kjørte vi så fort at vi letta, jeg lada oppi ei stor granbuske, og den ene armen min viste seg og være ute av ledd, han hadde vist bare dratt i den mens jeg hang i buska, også sa det knekk, så var alt bra! Dette fortale han mine venner, MENS jeg var der og hørte på, da måtte jeg faktisk stoppe han ;)

BMW M3 Turbo

X - Nissan 200sx s14a Racing Edition
X - BMW E30 325i
X - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nm
X - VW Golf II GTI 16v - Theo
X - Aprilia Rs 125ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Asim

 

RDL! STFU n00b! :D

 

Nå snakker du om ting du ikke vet noe om hahaha... dytte igang bilen i 3de gir :rolleyes: lol

 

stå på ski på motorveien eller dett av sykkelen eller no... det er det du kan!

 

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

RDL knock

BMW M3 Turbo

X - Nissan 200sx s14a Racing Edition
X - BMW E30 325i
X - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nm
X - VW Golf II GTI 16v - Theo
X - Aprilia Rs 125ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sprint

Klart om du setter over en turbo fra en 7liters Scania på en 2liters bensinbørse, så vil det ta vinter, vår og 17000rpm før den spooler opp.. Det er jo helt logisk...

 

 

Veel...

 

Hvis du hadde tatt en titt på turboen fra en 7-liters lastebilmotor vil du muligens oppdage at turboen er langt mindre enn du hadde forventet.

 

En bekjent med Cosworth brukte turbo fra Volvo FH12, og den er såvidt meg bekjent, langt større enn 7 liter. Ladetrykket kom ved 4.000 rpm, som er litt høyt, men med tanke på prisen han betalte for en kliss ny turbo var det ikke så gærnt...

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i klassen har altså kjøpt seg en Opel Kadett GSI 16V 5-dørs..

Han mener ihvertfall at det er 16V.

Og han ga 5000kr for den.. noe som er ufattelig billig for en 16v om den fungerer.

 

Her er en liten diskusjon jeg og han hadde på MSN. (tatt trett fra msn logg)

Han er mister X, jeg er typec.

Btw. de linkene er linker til bilder jeg viste han, de må nesten sees for at det skal bli noen sammenheng.. Det er bilder av en C20NE

 

[17:25:18] ...typec:

http://www.zywinski.bielsko.com.pl/images/Silnik6.JPG ser

motoren din sånn ut?

[17:25:43] (H)mister x: hmm

[17:25:49] (H)mister x: er ikke 100% sikker

[17:25:56] ...typec: har du ikke titta oppi der?

[17:25:58] ...typec:http://www.guenstigetelefone.de/polyp/calibra/mein_c20ne_gross.jpg

[17:26:00] ...typec: ser det sånn her ut?

[17:26:25] (H)mister x: jo

[17:26:30] (H)mister x: men husker ikke akk nå

[17:26:42] ...typec: det ser sånn ut?

[17:27:07] (H)mister x: ja ca

[17:27:30] ...typec: da har du nok bare en 8V gitt

[17:27:38] ...typec: mangler 8V

[17:27:41] ...typec: for å være 16V

[17:27:56] (H)mister x: det er 16V står til og med i vognkortet

[17:28:11] ...typec: det står ikke om en bil er 16v eller ikke i

vognkortet

[17:28:14] (H)mister x: hører jo forskjell på en 8V og en 16V da

[17:28:18] ...typec: joa...

[17:28:20] (H)mister x: jo

[17:28:25] ...typec: har du sett i motor rommet?

[17:28:31] (H)mister x: ja

[17:29:05] ...typec: ser det sånn ut som på det bildet ca?

[17:29:20] (H)mister x: husker ikke nå

[17:29:23] ...typec: lol

[17:29:41] (H)mister x: står 110Kw i vogn kortet

[17:30:02] ...typec: stemmer med 150hk da

[17:30:08] (H)mister x: hadde det vært 8V hadde det stått 95Kw

[17:30:22] ...typec: men om motoren ser sånn ut som du sa istad er det fortsatt bare en 8V

[17:30:40] (H)mister x: det er 16V!!!!

[17:30:43] (H)mister x: 100% sikkert

[17:30:47] ...typec: ok, jeg skal se det

[17:31:05] (H)mister x: husker ikke åssen motoren ser... orker ikke gå rundt å memorisere det

[17:31:16] ...typec: haha,.. lett å så forskjell der gitt

 

 

Jeg venter fortsatt på å få sett den 16v'n..

Blir første gang jeg ser en 16v som er lik en 8v:D :D

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VaileNt^

En "kamerat" av meg kom en gang på skolen og fortalte meg/oss at han hadde blitt overkjørt av en semi-trailer, han overlevde heldigvis fordi den ikke var lastet :D

 

Han har faktisk prestert og komme opp en historie om meg også, en historie jeg var med i, som han også klare og fortelle til oss mens jeg var tilstedet, som da aldri har vært med på noe sånt. Det gikk ut på at vi hadde kjørt akebrett, også kjørte vi så fort at vi letta, jeg lada oppi ei stor granbuske, og den ene armen min viste seg og være ute av ledd, han hadde vist bare dratt i den mens jeg hang i buska, også sa det knekk, så var alt bra! Dette fortale han mine venner, MENS jeg var der og hørte på, da måtte jeg faktisk stoppe han ;)

 

Har ufattelig mange historier fra denne karen her.

Blant annet en som omhandler en 900ccm crosser, baklengs salto og vann :D

Han er ikke sann

Han er også sponset av k2, airwalk osv innen snowboard, han kan ikke kjøre det engang!!!

På en måte er han også en litt sånn Vilhelm, han kan lett skaffe seg supra, evo osv, men selv kjører han Golf mk1 :D Morfar er millionær ikke sant

BMW M3 Turbo

X - Nissan 200sx s14a Racing Edition
X - BMW E30 325i
X - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nm
X - VW Golf II GTI 16v - Theo
X - Aprilia Rs 125ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

 

 

Veel...

 

Hvis du hadde tatt en titt på turboen fra en 7-liters lastebilmotor vil du muligens oppdage at turboen er langt mindre enn du hadde forventet.

 

En bekjent med Cosworth brukte turbo fra Volvo FH12, og den er såvidt meg bekjent, langt større enn 7 liter. Ladetrykket kom ved 4.000 rpm, som er litt høyt, men med tanke på prisen han betalte for en kliss ny turbo var det ikke så gærnt...

 

 

 

Joda... Nå dro jeg den litt vel langt :rolleyes: Var ikke helt serriøs når jeg skrev 17000rpm.. Er svært få som kjører Formel-1 her hehe...

Begynte den så tidlig som 4000? Det er jo ikke ille faktisk! Skulle tro det var mer lagg en det...

Men poenget mitt fikk jeg da frem ;) Laggen blir formidabel på en svær turbo...

Men desto mer power når den først kommer da :)

Nissan 200sx S14a "Z-Edition-Sportline"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

 

 

Veel...

 

Hvis du hadde tatt en titt på turboen fra en 7-liters lastebilmotor vil du muligens oppdage at turboen er langt mindre enn du hadde forventet.

 

En bekjent med Cosworth brukte turbo fra Volvo FH12, og den er såvidt meg bekjent, langt større enn 7 liter. Ladetrykket kom ved 4.000 rpm, som er litt høyt, men med tanke på prisen han betalte for en kliss ny turbo var det ikke så gærnt...

 

Volvo FH12 har vel 12 liters sylindervolum, uten at jeg skal si det helt sikkert, men tror det er sånn programet på Volvos lastebil serie er.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

Viking: lyst til å hjelpe meg? Får du ut 320++ (+++) hester av sti'n din kun ved å chippe den? :) jeg har ikke peiling på subaru, men en 2 liters 16v turbo og injection på en sti gir rundt 220 hester - drivverktap?

 

Nå har jo Sti originalt 265hk oppgitt fra Subaru (gjelder nyere Sti).Hvordan effekten egentligt er vet jeg ikke, da jeg enda ikke har hørt om noen som har bremsa en original bil.

På min så er ECU byttet og high-flow cat er montert sammen med eksos fra Prodrive.Jeg har i tillegg tatt vekk cat og bytta hele eksosen fra turbo og montert en manuell boost kontroller.Har ikke målt bilen enda men Prodrive pakken gir 305hk@6000rpm/405nm@4000rpm.

 

kanskje det hadde gått, spørs og hvilken "chip" som er brukt men som oftest må en ha stage2 kit for 320hk++

 

Det finnes mange typer Sti (Type-R, Type-RA, 22B etc) så det spørs hvilken årsmodell han snakker om.

 

Men med kun en fjortisschip, Nei!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår