Gå til innhold

Størsta løgnen du noen sinne har hørt fra en bilintressert

Ranger emnet


CalibR

Anbefalte innlegg

en kompis av meg har en gammel audi 100 turbo, og han skal alltid prøve toppfarten på den da.. så hver gang jeg spør om hva toppfarten hans er så kommer han med: hadde bilen i 200, men så begynte den å hoste å harke..

skjer hver gang.. ganske morsomt

1988 Toyota Corolla GT-i 16v

1998 Hyundai Coupe 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Xenon

 

Nå kan jeg lite om Subaru, men jeg syns ikke denne hørtes så usansynlig ut? I mange tilfeller justerer jo chip'en opp trykket også.

 

F.eks Saab 1.8t - 150hk -> 210(?)hk med chip?

 

joda, men en på dette forumet (husker ikke hvem) hadde kjørt mot ham med en klin original audi tt eller noe, og han forsvant i speilet.

 

Viking: lyst til å hjelpe meg? Får du ut 320++ (+++) hester av sti'n din kun ved å chippe den? :) jeg har ikke peiling på subaru, men en 2 liters 16v turbo og injection på en sti gir rundt 220 hester - drivverktap?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

det er faktisk MYE forsjell på en diesel og en bensin turbo. forsjellige str eksos og kompressor hus f.eks

 

Jeg kan faktisk bekrefte dette... Dieselturboer er faktisk brukt en del på bensinmotorer, spesiellt blandt tunere...

 

Har også hørt at dieselturboer er mer solide og har ofte lenger levetid ved høyt trykk, enn turboene som er bregnet på bensinbiler.

(Men det siste her er som sagt bare noe jeg har hørt)...

Nissan 200sx S14a "Z-Edition-Sportline"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sprint

 

Jeg kan faktisk bekrefte dette... Dieselturboer er faktisk brukt en del på bensinmotorer, spesiellt blandt tunere...

 

Har også hørt at dieselturboer er mer solide og har ofte lenger levetid ved høyt trykk, enn turboene som er bregnet på bensinbiler.

(Men det siste her er som sagt bare noe jeg har hørt)...

 

asså! stor turbo flower mye. men kommer jo og ann på sylindervolum antall sylindre (puts per minute) osv!

 

lite volum og stor turbo = vm i turbolagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

det er faktisk MYE forsjell på en diesel og en bensin turbo. forsjellige str eksos og kompressor hus f.eks

 

RDL! STFU n00b! :D

 

Nå snakker du om ting du ikke vet noe om hahaha... dytte igang bilen i 3de gir :rolleyes: lol

 

stå på ski på motorveien eller dett av sykkelen eller no... det er det du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Asim

 

RDL! STFU n00b! :D

 

Nå snakker du om ting du ikke vet noe om hahaha... dytte igang bilen i 3de gir :rolleyes: lol

 

stå på ski på motorveien eller dett av sykkelen eller no... det er det du kan!

 

:roll: :roll: :roll:

 

Haha, merke det på Pop-off tråden og.

 

RDL du kan ikke så mye om bil når det kommer til stykket:rolleyes:

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

 

 

joda.... Det skal vel funke. du vil bare få turbolagg opptil 1min men det er greit væ?..

 

Desutten... Du kunne glemt å starte bilen.. Da må du såfall dytte den i gang i 3giret for å få nokk trykk på motoren til å starte.....

 

Ikke glem nå at en diesel turbo krever litt mere luft enn bensin turbo da:)

 

hahaha... ja.... man får MYE mindre kompresjon av å sette på for stor turbo... :rolleyes:

 

lsmr :D

 

For de som ikke er inn i sms språket betyr dette "Ler Så Magen Rister" hahaha... trenger kanskje ikke le så hardt for min del:rolleyes: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Asim

 

 

For de som ikke er inn i sms språket betyr dette "Ler Så Magen Rister" hahaha... trenger kanskje ikke le så hardt for min del:rolleyes: :D

 

Selv jeg har ikke hørt det :rolleyes:

 

Det heter da ikke "d"

Heller ikke "oxo"

 

Det er bedre å skrive:

"Jeg har det bra jeg også",

enn "Jg har d bra jg oxo"... Enig?

 

Ta vare på det språket vi har, sier nå jeg :D

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Haien

 

asså! stor turbo flower mye. men kommer jo og ann på sylindervolum antall sylindre (puts per minute) osv!

 

lite volum og stor turbo = vm i turbolagg.

 

Jaja... Men nå finnes det mindre dieselturboer og da!

LES posten min igjen, og du vil se at jeg ikke snakker om lastebilturboer der, men dieselturboer generellt!

Klart om du setter over en turbo fra en 7liters Scania på en 2liters bensinbørse, så vil det ta vinter, vår og 17000rpm før den spooler opp.. Det er jo helt logisk...

Jeg trenger ikke noe opplæring av helt generelle ting vedr. turbo... Har eid og trimma turbobil så lenge at jeg veit godt åssen ting funker ;)

Nissan 200sx S14a "Z-Edition-Sportline"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår