Gå til innhold

Størsta løgnen du noen sinne har hørt fra en bilintressert

Ranger emnet


CalibR

Anbefalte innlegg

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis det er snakk om originale kjøre egenskaper, skal jeg være enig, men med mods, kan nesten hvilken som helst bil få kjøre egenskaper i en sving, tilogmed svenske traktorer :p

 

Originalt er det ikke mye å skryte av nei,men kjøreegnskapene blir ganske heftige med senkesett og noen skikkelige gassdempere og 18" felger og diverse andre modifiseringer.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en skrøne jeg hørte fra en gammel fyr i MC miljøet.

Han mente han skulle kjøre fra meg på svingete veier med sin suzuki intruder 1400.

Jeg kjørte fullefekts aprilia rs 125 GP1 med modifisert bakramme og stivere dempere og racingdekk.

Med det samme han dro fulgte jeg etter og dro forbi han i 160km/t. på et rettstrekk i håp om at han hang seg på,men det skjedde ikke.

Dete skjedde på svingete veg og jeg kjørte alt jeg hadde i svingene og han kom ikke etter.(han dreit på draget)

 

BTW: suzuki intruder er ikke akurat noe sportssykkel da.

 

Noen dager etter når jeg og noen kamerater var ute å kjørte bil,kom han bort til meg og ba meg roe ned kjøringa mi,ellers skulle han anmelde meg.

Vi kjørte BMW ///M3 og det endte med at han skulle kjøre fra oss med sin audi a3 1,6,men det gikk jo ikke det heller.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelpe meg, nå har jeg lest igjennom hele!! tråden på en gang.. sykt mye bra her, kommer til å kjenne det i magen i morra.

 

men siden jeg først er igang med å skrive, kan jeg dra fram mine 2 favoritt skrøner som jeg har hørt..

 

denne er delvis min egen skyld

 

er en sneip i lokalmiljøet her som kjører moped, og sommeren 2004 så hadde han nylig trimmet "helt villt" ifølge han selv.

en dag jeg var på vei hjem fra stranda så tok jeg livet knusende med ro og daffa i fartsgrensa (60-sone) og jeg fikk han opp på siden av meg, ikke noe galt med det, peden hans gikk i rundt 80 (målte det litt senere) og han titta på meg, og så skulle ha race meg litt. men så sjedde det.. jeg hadde glemt å slå over krana fra reserve tanken, så selvfølgelig gikk jeg tom akkurat et halvt sekund etter at jeg åpnet fullt. knock

resultat: han gikk rundt og skrøyt av at "værsting peden" hans hadde flådd en GSX-R 750 så lett som bare det. og at jeg ble så fortvila at jeg trilla innpå neste bussholdeplass i ren fortvilelse.

uten å gå for mye inn i detaljer, så ble han kraftig irettesatt neste gang jeg fikk han opp på siden av meg.. :lol

 

han det handler om i neste historie er egentlig en ganske hyggelig kar og er veldig hjelpsom, men av og til så legger han til litt vel mye i historiene sine, og da blir vi egentlig ganske oppgitte av han.

 

han fortalte en dag at han hadde lånt en bil av onkelen sin, ganske spess bil. hadde en super turbin (ja, turbin, ikke turbo) motor ombord. bilen var bygd fra grunnen av og det fantes ikke noe lignende i hele verden.

fortalte videre at han og moren hans hadde kjørt over vidda om vinteren med den bilen når de skulle til bergen en tur i forbindelse med en familie sammenkomst. da hadde de tatt igjen en semi, og han trampa til og la seg ut, og da hadde den gått fra 70 til 290 på bare lengden av semi'n. ganske respektabelt spør du meg

og videre over vidda så hadde de holdt omtrent samma farta, fordi moren hans måtte på do.

 

det jeg da syntes var litt moro var at for å være en person som har kjørt i 290 over vidda på vinterføre, så tålte han ikke en aktiv tur i en porsche 944 (på den tiden en orginal sugmotor) på noen svingete bakveier. det endte opp med at han sa at jeg måtte stoppe så han kunne spy, noe han gjorde ganske greit der vi stod på bussholdeplassen. :D

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste ang. girkasse har jeg opplevd på en ford typeN 5trinns kasse. Var en tapp som stopper skiftegaffelen som var knekt av. Girene forsvant og havna feil plasser etterhvert. Til slutt funket bare 4. og 5.gir, men de sto ikke på sine vanlige plasser. Måtte rett og slett røre rundt med girstanga før du traff et gir :D

 

Fikk sierraen min i 6. gir jeg, slå den, og når jeg endelig fikk den ut derfra så gikk den i 5. gir, problemet var bare at det var 4trinns kasse og der sto spaken til jeg knakk den av i ett desperat forsøk på å komme videre(niks torx og masse vold....

 

Er det forresten noen her som vet hvor jeg kan få tak i Chip til min bil, en 1982 Ford Granada 2.8 gasser? :popcorn

 

Det beste jeg har hørt var en her som kjøpte seg sierra, kjøpte DOHC, hadde ikke kjøpt noe annet sa han, da OHC bare raste....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har du sånn dærre lotus omega 3000 motor i Kadetten din du siden du flisa en Calibra" (Kadett 2.0i-8v vs Calibra 2.0i-8v)

 

"Calibramotoren går mye bedre en en råtten kadett motor" (Samma diskusjonen, FØR jeg kjørte fra han, da han mente at de 115 hk som var i Calibraen var mye bedre en Kadett Hk'ene)

 

"Jeg har 200 hk i Escort Rs Turboen min, har skrudd opp turbotrykket" (Om en 1.6 liters trykkgasser trurbo, uten intercooler, lurer på hvor de hestene var når mine 115 hk dro i fra fyren...)

 

"Jeg har 330 hk+" (Om en Bluebird Turbo, (1.8i) med intercooler fra 200sx & oppskrudd turbotrykk, lurer på hvor de hestene var når mine 115 hk dro i fra fyren...)

 

"DET ER JO EN GSI 16v" (sa eiern om en GSI 1.8i 8v)

 

 

 

Arti med alle de som har 200 hk+ med Cossworth peilepinne, Lotus oljepåfyllingslokk, & hull i luftfilterboksen....

 

ALLE har engang EID en knøttlien bil med 3-400 hk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette lille sitatet på forumet her for litt siden...håper ham ikke mente detta seriøst.

 

Det er faktisk sant at det e ganske mye kjøreglede i en Charade.For det første så er lyden helt eXtrem fordi den høres ut som en Corvette med kompressor og greier.For det andre er den utrolig lett så det skal ikke så mye til for å flytte på den.Skal man ha best mulig lyd så annbefaler jeg at man strammer viftereimen sjikkelig godt.Det gjelder kun de viftereimene som har tagger på seg!

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ein kopis av meg lure på kva motor eg hadde. åpna panseret. og starta motoren. wow. v8 i jetta kanon kult sa han men han såg på ein rekke firer 1,6 75hk;) og høl i eksosen

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår