Gå til innhold

Størsta løgnen du noen sinne har hørt fra en bilintressert

Ranger emnet


CalibR

Anbefalte innlegg

Har hørt den regla om bodø - fauske på et kvarter et par ganger ja..

 

Selv har jeg klart turen tur/retur på litt over en time.. ca 100-120km/t i snitt.. hadde kjørt hele dagen og var møkk lei og ville hjem.. men måtte kjøre en kompis til bodø.. happyhappy

 

Har hørt så mange historier om Bodø - Fauske kjøring:D

I Militæret hørte jeg at engang det brant på Fauske kjørte den største brannbilen fra Flystasjonen i Bodø til Fauske på 35min damndamn

Om det er sant vet jeg absolutt ingenting om...:D

 

Selv har jeg kjørt denne strekningen ganske friskt, men faktisk aldri tenkt over hvor lang tid jeg har brukt :popcorn

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En kompis lurte en full fjortiss til å tru at dump ventillyden var poeng som han samla opp og kunne bruke de på deler hos Biltema damndamn damndamn

 

Haha!!! :D

Nydelig!

Bah, en kar i klassn min er så påståelig om at lyden fra dumpventilen kommer da man tar inn clutchen/koplingen.. Argh, blir så irritert når han ikke skjønner at _jeg_ har rett!

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!!! :D

Nydelig!

Bah, en kar i klassn min er så påståelig om at lyden fra dumpventilen kommer da man tar inn clutchen/koplingen.. Argh, blir så irritert når han ikke skjønner at _jeg_ har rett!

Få tak i en bil med dump og be han sette seg inn å dytte inn clutchen da.. Skjer lite om ikke noenting annet en at clutchen slepper taket på svinghjulet.. Men som denne posten har bevist så er det mange som vet lite hva de prater om der ute.. :rolleyes:

 

Beste jeg har hørt var en som dønn seriøst lurte på om man fikk dumplyd hvis han monterte konfilter på bilen sin.. Måtte jo forklare han at så enkelt er det ikke.. Folk er litt for kjappe til å trekke slutninger, nesten alle "fete" biler med turbo har jo en eller annen form for kon filter når man ser på bilder av dem, ergo kommer lyden derfra.. :cocain:

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt fortalt at jeg hadde en kompressor i bilen min, men sannheteten var at kagrene i dynamoen var ødelagte så jeg fikk en sånn skjærende lyd som kunne minne om en kompressor for det utrente øret.

 

Hehe... Jeg svarer som alltids bare "Jeg veit ikke jeg, veit bare det er en engelsk bil..."

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i en bil med dump og be han sette seg inn å dytte inn clutchen da.. Skjer lite om ikke noenting annet en at clutchen slepper taket på svinghjulet.. Men som denne posten har bevist så er det mange som vet lite hva de prater om der ute.. :rolleyes:

 

Beste jeg har hørt var en som dønn seriøst lurte på om man fikk dumplyd hvis han monterte konfilter på bilen sin.. Måtte jo forklare han at så enkelt er det ikke.. Folk er litt for kjappe til å trekke slutninger, nesten alle "fete" biler med turbo har jo en eller annen form for kon filter når man ser på bilder av dem, ergo kommer lyden derfra.. :cocain:

 

 

 

På noen turbo biler så har du sånn resonator boks for å fjerne denne "plystringen" det kan jo ote høres ut som en dump i grunn...

 

Meg og en kamerat skifta bare til kon filter på en skrubaru sti og da hørte du "plystringen" fra den orkinale soppen bedre!

 

Rett meg vis jeg tar feil;)

1992 Mazda Mx6 2.5i V6 <------ My car

...:::Det er ikke farten som dreper, men hvor fort du stopper:::...

Besøk http://www.mazda-ogn.org

 

har hatt:

Mazda 626 94 1.8 glx

volvo 242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På noen turbo biler så har du sånn resonator boks for å fjerne denne "plystringen" det kan jo ote høres ut som en dump i grunn...

 

Meg og en kamerat skifta bare til kon filter på en skrubaru sti og da hørte du "plystringen" fra den orkinale soppen bedre!

 

Rett meg vis jeg tar feil;)

Joa, men dette var på en helt standard motor.. Uten turbo eller kompressor..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offameg :p har ein kompis som kjører en gammel tempo avanti (moped altså) han satt å skraut over at han har tatt av tennpluggen og no går den noe skamm jævli :P (han meiner plomberingen:P)

 

også var det faren til en i klassen min lurte en lærling på bilverkstedet han eiger om at biler kan få kast i coil olja visst de tar en får brå sving, og det spurde han læreren sin om :p

Biler

Volvo 240GL 1985 Prosjekt trykk meg=)

X:

Ford Fiesta

Opel Kadett GSI look (1,3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiot mennesket i sykt overstyla Volvo 240, som det brukt for meget penger på, som mente at 200 Slitne Volvo hester med pustehjelp parkerte 22o Fintunede i min E30...

 

Hvem vant?

 

Og den tosken i Hvit plastikk herpa Coupe Quattro som mente han var mye bedre til å sladde enn meg, fordi han ikke hadde så mye kontra... Åssen en totentass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En jeg kjenner mener at dersom man bremser motoren hos "Tikka racing" i Sverige får man 10hk mer enn alle andre plasser fordi det er så mye skog der. Slik at motoren får mer oksygen..

Og at det samme gjelder på piteå raceway.. Kjøretøy går liksom fortere der:p

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner mener at dersom man bremser motoren hos "Tikka racing" i Sverige får man 10hk mer enn alle andre plasser fordi det er så mye skog der. Slik at motoren får mer oksygen..

Og at det samme gjelder på piteå raceway.. Kjøretøy går liksom fortere der:p

 

haha, beste hittil!

1989 BMW E30 320i Touring

1984 BMW E30 320i (spiker)

2000 Suzuki Intuder 125ccm (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her er noe en kompis klarte å si, som faktisk har litt bil peil.

Litt bakgrunnshistorie først, jeg har diff brems, ca 60-75%, men har en litt dålig kasse, så vurderer å skifte.

-Jeg sa til min kompis: Tror jeg snart skal sette inni den andre kassa mi, den som er helt igjorden.

-Kompis: Hvorfor det? Da spinner jo bilen bare på ett hjul igjen.

 

Øhh??

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her er noe en kompis klarte å si, som faktisk har litt bil peil.

Litt bakgrunnshistorie først, jeg har diff brems, ca 60-75%, men har en litt dålig kasse, så vurderer å skifte.

-Jeg sa til min kompis: Tror jeg snart skal sette inni den andre kassa mi, den som er helt igjorden.

-Kompis: Hvorfor det? Da spinner jo bilen bare på ett hjul igjen.

 

Øhh??

Kasse? Eg er ikkje denn einaste som har dårlig peiling.... :)

- 96' Nissan Primera 2.0 LX

- 90' Audi 200 TQ 20 V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Girkasse da. Den som alle gira ligger inni (haha, den var bra). Den man skifter gir med. 1-2-3-4-5-noen ganger 6. Og Reversen;) hehe:P Skjønner nå m8?

 

(Hvis du enda ikke skjønner den, så er diff bremsen i bakakslingen, i differensialen/klokka eller hva du vil kalle det:P)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår