Gå til innhold

Størsta løgnen du noen sinne har hørt fra en bilintressert

Ranger emnet


CalibR

Anbefalte innlegg

Helikopter på diesel høres ut som en skikkelig risikosport!

 

Er vel ikke helt etter luftfartsreglementet å fylle diesel på en kremvisper?

 

 

Å, du vet vel at grunnen til at helikoptere flyr er at de er så stygge at jorden frastøter dem, ikke på grunn av løfteevnen i rotor etc.Rotoren er der bare pga å kjøle ned piloten.Skru den av så skal du se de begynner å svette ja :lol:

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Størsta løgnen du noen sinne har hørt fra en bilintressert?

:bok:

Å, du vet vel at grunnen til at helikoptere flyr er at de er så stygge at jorden frastøter dem, ikke på grunn av løfteevnen i rotor etc.Rotoren er der bare pga å kjøle ned piloten.Skru den av så skal du se de begynner å svette ja :lol:

:win

 

 

 

:D

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, du vet vel at grunnen til at helikoptere flyr er at de er så stygge at jorden frastøter dem, ikke på grunn av løfteevnen i rotor etc.Rotoren er der bare pga å kjøle ned piloten.Skru den av så skal du se de begynner å svette ja :lol:

 

Begynte å svette en gang. Vi testfløy et helikopter etter en større service. Satt i baksetet og vi fløy 10-15m over baken. Plutselig så ser jeg at piloten skrur av drivstoffpumpa og hele 'dashbordet' begynte å blinke og hyle. Når vi hadde 'landet' så snudde piloten seg rundt mot meg og lo. Det hele var en test av understellet (meiene) på helikoptere. Vi hadde byttet det. Er ikke lettskremt av meg, men da var jeg sikker på å dø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å dra denne:

"Det står en 1.8 Kompressor Injection under her"

til folk som lurer på hvorfor Audien min går så bra.

Motoren er en helt standard 1.8 som er kjørt penest mulig av tidligere eiere, og derfor virker nok stort sett alle de originale 90 hestene ennå.

 

En som gikk i klasse med min bror i byn, skrøt av at han var kompis med Alexander Paulsen, og fikk lov å skru på bilene hans. Når så jeg og min bror tok en tur opp til Paulsen for å titte på biler, spurte min bror om dette stemte, noe det ikke gjorde. Neste dag på skolen, forran hele klassen, kunne min bror legge nyheten på bordet om at klassekameraten var stor i kjeften. Hehe:)

 

OT: for fire år siden var det en spirrevipp som på død og liv skulle banke meg, siden jeg hadde stukket av med "hans" dame. Jeg ba denne damens fetter om å spre et rykte i klassen om at jeg var norgesmester i karate.

Når så denne spirrevippen begynner i klassen til min bror, og etterhvert blir oppmerksom på slektskapet, spør han min bror om jeg har tatt noen nye titler i det siste. Gjett hvordan min bror reagerte;)

D'oh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn ut selv:)

 

Den Golf'en blir jo skrytt opp i hytt og pine. Rå er den jo, men ikke så mye HK som de fleste skal ha det til.

 

Merk at den effekten er målt ved 5.780 r/min. Toppeffekten ligger vanligvis endel høyere enn skarve 6000 r/min på en såpass trimmet motor, og Dahlbäck skriver jo også selv at toppeffekten ligger mellom 7.800 og 8.200 r/min.

 

Med andre ord ligger toppeffekten endel høyere enn 527.6 kW. ;)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår