Gå til innhold

Størsta løgnen du noen sinne har hørt fra en bilintressert

Ranger emnet

CalibR

Anbefalte innlegg

Var ikke det mekaniske luftladere?

Joda. Det også. Mer eller mindre alle hadde overlading av et slag. Mest brukt var en- og to-stegs kompressorer,da med mekanisk driving. Men P-38 Lightning blant annet hadde Allison V-1710'ere med turbo.. Turbooppsettene var såpass plasskrevende at de fleste enmotors jagerfly heller endte opp med presse. Som et hint kan det nevnes at kompressorkappa i bakkant på en Merlin tar omtrent 20-25cm plass,turbooppsettet i Lightningen tok 75-80 cm plass bak motoren...+ turboens diameter. Lite enkelt å klemme det inn i en Spit eller Mustang...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"En kollega av meg kjørte en buss etter reperasjon oppover Fanafjellet. Så gav han litt på og fikk hjulspinn bortover, burnet som faen, de sporene. Var helt rått. Jeg ropte at jeg også ville prøve. Etterpå fant vi ut at bussen hadde fått olje i intercooleren, jeg vil anta at bussen hadde ca 1000hk da."

"Jeg ble forbikjørt av en 240 i Åsane her om dagen, på motorveien. Den kjørte noe helt sykt, og forsvant på et par sekunder. Jeg tok den igjen på Essoen på Nyborg, der den stod og fylte bensin. Jeg gikk bort til han som kjørte og spurte hvilken motor han hadde og understell. Det var Lamborghini understell og motor. Du skjønner, Volvo 240 og Lamborghini er samme understell, så han hadde bare flyttet over 240-skallet over på Lamborghinien."

Alle er fra samme fyr... Den neste er nok kun for Volvo-folket.

"Jeg hadde 350hk ÆRLIGE HK på bakhjulene på 245n min, og jeg kjørte med m47. Den holdt, selv om jeg burnet, sladdet og herjet. De tåler mye... Så du trenger ikke bekymre deg for å kjøre høy effekt med den kassen din."

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urabus, det spørs akkuratt hva dere to legger opp i "best". Mange fordeler ved hver av dem.

Hadde en skikkelig saklig diskusjon med en jente på jobben en gang:

ho: Min bil er bedre enn din.

jeg: Javel, hvilken bil er det du har?

ho: En bedre en.

jeg: Tviler, men åssen bil er det?

ho: En rød en, og alle vet at rødt er bedre enn svart...

Ho hadde en golf 92mod, jess selvsagt er den bedre enn celica 2000mod.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aahahahahahaha.

Herregud. Hva skal man gjøre me disse folka?

Folk med 90 hk som kjører i fra folk med 200 hk. De som har fedre med 1243 hk mustanger. Folk som mener at 240 og lambo har samme understell (den var faen meg drøy).

Å herregud.

Alltid noen lokale helter som skal komme med historier om når de pressa en opprusta vectra opp i 255 kmt på "langstrekka" og gudene vet ikke hva annet.

Jeg blir så oppgitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ei type veeeldig blond jente skulle fylle drivstoff på bilen hun var sjofør på. gikk bak bilen , leste hva som sto bak bilen. så sporte hun stakkaren som jobbet på starsjonen om dem ikke hadde turbodiesel:idea:

samme jente skulle fylle olje på bilen, hadde vist brukt ett par timer på dette. viste seg att hun hadde fylt i gjennom peilepinnerøret. :hellothere:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ei type veeeldig blond jente skulle fylle drivstoff på bilen hun var sjofør på. gikk bak bilen , leste hva som sto bak bilen. så sporte hun stakkaren som jobbet på starsjonen om dem ikke hadde turbodiesel:idea:

samme jente skulle fylle olje på bilen, hadde vist brukt ett par timer på dette. viste seg att hun hadde fylt i gjennom peilepinnerøret. :hellothere:

HAHAH:idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu hørtes ut som ei nydelig jente :)

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider