Gå til innhold

Størsta løgnen du noen sinne har hørt fra en bilintressert

Ranger emnet

CalibR

Anbefalte innlegg

ei type veeeldig blond jente skulle fylle drivstoff på bilen hun var sjofør på. gikk bak bilen , leste hva som sto bak bilen. så sporte hun stakkaren som jobbet på starsjonen om dem ikke hadde turbodiesel:idea:

samme jente skulle fylle olje på bilen, hadde vist brukt ett par timer på dette. viste seg att hun hadde fylt i gjennom peilepinnerøret. :hellothere:

sutrer over? fleste jenter kommer med bilen på verksted med rådebank å påstår at di vet hvordan dem fyller olje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Brukbilhandler/skraphandler som blir kalt ljugern (for et sammentreff) kunne vistnok få ut 200gamp av en 520 ved å bare justere litt på den.

Så spurte vi han hvordan, han bare "vi som har greie på detta kan slikt"

Akkurat dét høres jo ikke fullstendig umulig ut, men...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dét høres jo ikke fullstendig umulig ut, men...

La oss si at en BMW 520 har mellom 120 og 150 hk avhengig av årsmodell. Det vil nok bety at "denne" justeringen må bestå av kamakselbytte, porting av topp og optimering av drivstoffmengde...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at en BMW 520 har mellom 120 og 150 hk avhengig av årsmodell. Det vil nok bety at "denne" justeringen må bestå av kamakselbytte, porting av topp og optimering av drivstoffmengde...

Ikke vet jeg, jeg har lite peiling på bil, men jeg har hørt verre løgner :) Nyere 520 har 170 hk, såvidt meg bekjent, så effektøkningen vil jo ikke være så veldig radikal.

Men la oss ikke lage en stor diskusjon av det. Dersom de bilkyndige mener at det er komplett umulig, skal ikke jeg legge meg ut med disse ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg, jeg har lite peiling på bil, men jeg har hørt verre løgner :) Nyere 520 har 170 hk, såvidt meg bekjent, så effektøkningen vil jo ikke være så veldig radikal.

Men la oss ikke lage en stor diskusjon av det. Dersom de bilkyndige mener at det er komplett umulig, skal ikke jeg legge meg ut med disse ;)

Fant forresten er herlig tråd om akkurat dette her på forumet:

http://www.bilforumet.no/teknisk/136589-lett-oppjustering-av-motoreffekt.html

Fant også ut at de nyeste 520ene har 170 hk, men det er vel ikke overveiende sannsynlig at en skraphandler omgås slike, dessuten foresvever det meg at denne modellen er 520 kun i navnet og ikke i gavnet.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant forresten er herlig tråd om akkurat dette her på forumet:

http://www.bilforumet.no/teknisk/136589-lett-oppjustering-av-motoreffekt.html

Fant også ut at de nyeste 520ene har 170 hk, men det er vel ikke overveiende sannsynlig at en skraphandler omgås slike, dessuten foresvever det meg at denne modellen er 520 kun i navnet og ikke i gavnet.

Det har du rett i. For øvrig er modellbetegnelsen villedende, ja, da den har 2,2-liters motor. Jeg var kanskje litt rask på avtrekkeren, for skraphandlere omgås nok sjelden så nye biler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamerat av meg som har s6 mener han kjører 2,8 bar ladetrykk og har i overkant av 380hk :rolleyes:

Vet denne posten er gammel, men har kjøpt meg S4 og vet nå hvorfor denne feilen er vanlig å si av folk med S4/S6.. I dashen er det digital turbotrykksmåler.. Denne viser ca 2.3 på full gass på min.. I realiteten lader jeg da ca 1.15 pga at den tar også med atmosfære trykk som er 1 bar, så en gylden regel er å dele det som står der på to.. Mange som ikke vet eller glemmer det.. :)

Så kan tenke meg at kameraten din lader ca 1.4 og har kanskje i overkant av 300hk, i motor riktignok.. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider