Gå til innhold

Størsta løgnen du noen sinne har hørt fra en bilintressert

Ranger emnet


CalibR

Anbefalte innlegg

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har en kompis som er snill som et lamm, men er litt glad i å skryte;)

 

 

Om Nissan 200sx S13: "Du får jo en strøken 200 i norge til 60K,du bør kjøpe tre turboer med en gang og at tannstaget MÅ byttes om du skal drifte"!!

 

Han kjøpte seg både cosworth,RS2, Prelude++, men bilene ble alltid stjålet eller så stod dem i garasjen til mormora som han hadde mista nøkkelen til..

 

"Du får dobbelt så mye heste om du dobbeltchipper bilen din"

 

Drar stadig ei ny skrøne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjøpte seg både cosworth,RS2, Prelude++, men bilene ble alltid stjålet eller så stod dem i garasjen til mormora som han hadde mista nøkkelen til..

 

En slik fyr kjenner jeg også (forøvrig samme fyren som forsket på track bite som kun virker en vei...). Hva er det som får folk til å bli slike lystløgnere? Jeg hevder at det må være en feilkobling oppi hue. De tror på det selv.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være noe sånt ja! Kjenner til samme "typen" selv. Det er jo alltid en ny historie om både rs4, 200sx, den gangen han kjørte en lambo, nye planer om alt mulig osv osv. Men det skjer jo ikke en dritt, og alle vet jo at fyren lyver.

 

Det er som du sier, det må rett og slett bare være en feilkobling oppe i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt en plapre om 240hk i en 1600 motor fra honda uten turbo, klarer ikke helt å se for meg en 1,6 med så masse hk uten turbo

 

Quoter en gammal post, men det finnes 1.6 motor med så mye hk, har ikke sett noen fra Honda som ble levert med så mye men Toyotas 4A-GE Motor som ble brukt i Atlantic formula har 240hk uten pustehjelp, den kom slik fra Fabrikk (TRD) Toyota Racing Development.

Denne motoren går til ville 14 000rpm da:yummy:

motoren kom i 1986-88 så begynner å bli en del år siden

 

litt info om den:

TRD Atlantic 4A-GE

 

Nå tviler jeg ikke på at man kan ta Hondas 1.6 VTEC motor til 240hk heller om man bare har penger nok:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel rett i at du ikke kan dra dieselmotorer så langt som bensinmotorer. Men og si at du ikke kan "kappkjøre" med en diesel blir jo litt feil. Har kjørt nyere diesel med litt power, og det gikk tålelig bra. Herlig drag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quoter en gammal post, men det finnes 1.6 motor med så mye hk, har ikke sett noen fra Honda som ble levert med så mye
Ikke levert med nei... men flere motorer har ytt såpass. Endyn har en 255hk en for endurance off-road-racing.. :) 1492cc Pro-Stock sykkelmotorer ga jo over 280 NA-hk for over 10 år siden.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor går dieselbiler bare bedre og bedre, og drar bra på lavere turtall enn bensin, da?

 

 

Tar vi en bensiner og en dieselmotor med samme volum, har bensinmotoren høyere effekt, fordi den som kameraten din nevnte kan "dras lengre på turtallet". Dreiemomentskurven på en dieselmotor slutter etter ca 4000omdr (avhengig av motor selvsagt) fordi stemplene går for fort til at dieselen klarer å forbrenne. På en bensinbil skjer det samme, men der kan man kompensere med å ha fortenning som varierer med turtallet.

 

Mao, dieselmotorer er mer effektive i hvordan de forbrenner drivstoffet, men en bensinmotor kan forbrenne mer drivstoff per tidsenhet, og har derfor høyere effekt.

 

 

Nå har det riktignok blitt brukt dieseler i motorsportsammenheng, med det er mer ett gimmick enn en vinnende strategi. Og generelt sett så deles motorsportklasser gjerne opp i motorvolum, gjerne med begrensninger/straff for turboer, en ordning hissige turbodieseler kommer særdeles dårlig ut av.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det riktignok blitt brukt dieseler i motorsportsammenheng, med det er mer ett gimmick enn en vinnende strategi.
Spørs om Audi's LeMans-folk er helt enig med deg i det...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår