Gå til innhold

Størsta løgnen du noen sinne har hørt fra en bilintressert

Ranger emnet

CalibR

Anbefalte innlegg

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ealoken, feil!

Og igjen, skal du krangle med meg lenge eller? GT2560R, GT28R, T28... Ku, kyr, Cow... Kall dyret hva du vil, er samme jævla driten som sier mø uansett.

Ettersom jeg har 200sx selv pleier vi kalle dem T25 (ca18det) og T28 (sr20det) for å gjøre det lett å skille dem, slik dem også gjør på wikipedia:

Nissan SR20DET - Wikipedia, the free encyclopedia

ealoken, er vel nå du skal si burn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siterer Garretts offisielle hjemmeside:

TurboByGarrett.com - GT Basics / Nomenclature

"Formerly known"... ergo het den det før. Per i dag heter den ikke det... Men,gidder ikke krangle om det. Garretts 2008-katalog sier nemlig:

GT2560R

Turbochargers > Small Frame > GT25

Ball Bearing

Oil & Water-Cooled CHRA

APPLICATION

Internally wastegated turbine housing, complete with actuator

Turbine housing is cast from high-nickel “Ni-Resist” material (PN

466541-4 only)

Turbine wheel is cast from “Inconel” material for extreme

applications (PN 466541-4 only)

Upgrade turbo for GT2554R (PN 471171-3); outline

interchangable except compressor inlet

OEM turbocharger on Nissan SR20DET engine

Wikipedia'en er feil... GT2860R'en er ikke standard,de har trodd det var den og derfor skrevet dens turbindia til 53,8mm,mens standardsnurra GT2560R har 53mm.. Ikke mye forskjell på turbinsiden i praksis,men et bevis på at de bommer. Men,nå gidder jeg ikke krangle om smuler mer. Originalturboen som er GT2560R kan levere til 300 hk. Etter gammel spec ble den da kalt en 28,ingen har feil og case closed. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere sier at T25(original på ca18det) turboen og T28R(original på sr20det) er fysisk "like" stor?

Eller er det slik å forstå at begge er i samme "serie", men er av ulike mål. Den forklaringen høres mer logisk ut.

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere sier at T25(original på ca18det) turboen og T28R(original på sr20det) er fysisk "like" stor?

Eller er det slik å forstå at begge er i samme "serie", men er av ulike mål. Den forklaringen høres mer logisk ut.

Den som het T28R før heter nå GT2560R,og de er i samme serie men som komp-kartene høyere viser gir de ikke samme effekt. Ser man i bunn av kartet ser man "lbs/min",dette er luftflødet den leverer til innen "krusedullen/øyene" på kartet som bestemmer trykk og turtall på turbo-akslingen. Grovt regnet er 10 lbs/min tilsvarende 100hk,så det er bare å se hvilket kart som har mest lbs/min i relasjon til øyenes høyre side..

Var det tungvindt,så er det fordi jeg er trøtt..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider