Gå til innhold

fjærer og dempere?

Ranger emnet


Goop

Anbefalte innlegg

Du kan også sjekke: Mekonomen.no

 

 

Jeg kjøpte Lesjefjørs senkesette mitt på BCB, å betalte 1900 ca.. på mekonomen koster det 1500 ca. tru jeg..

 

Velger butikk, så trykker du på Reservedeler og Tilbehør til venstre.

 

:op

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du får ikke bilen lav med bare å sette på senkesett... Det senker jo ikke mer en 40mm, og det er det laveste du får som er TUV godkjent.... Bilen min var senka mellom 95mm - 105mm før, men så måtte jeg på EU-så da satte jeg på Lefjørs 40mm... Det ser bare helt jævlig ut når bilen er så høy(ser nesten ut som orginal)

Volvo 245 -"racebussen"

Toyota Hiace

Ford escort mk1 rs2000

 

---DO88.se---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.ccM

Men du får ikke bilen lav med bare å sette på senkesett... Det senker jo ikke mer en 40mm, og det er det laveste du får som er TUV godkjent.... Bilen min var senka mellom 95mm - 105mm før, men så måtte jeg på EU-så da satte jeg på Lefjørs 40mm... Det ser bare helt jævlig ut når bilen er så høy(ser nesten ut som orginal)

 

min blei da en del lavere med lesjøfors..

 

Før kunne jeg justere clutchvaieren uten å jekke opp bilen... :D

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo temmelig lav med lesjefjørs.. min ble vertfall betydelig lavere.. og mer stabil i svingene..

 

Men den vil ikke skikklig ned framme.. den er ganske høy framme i forhold til bak..

Noen som vet hvorfor det er slik ? Hørt at dem må synke litt...

 

Har foresten noen Gass dempere jeg skal ha på framme

og de er mye fetere en de orginale :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min første 740 så kjøpte jeg lesjöfors fjører, og da kappet jeg en runde av fjørene foran pga den ble altfor høy.

Så nesten ikke at den var senket.

 

På 760 Tic'en jeg hadde satt det fjørbein fra 240, som det gjorde på 760 fra 83 og 84, og vanlige 240 fjører. Denne var enda lavere, selv om det ikke var kappet noe av fjørene fremme.

 

Mye som kan spille inn, men anbefalingen er å kappe en runde fremme.

- Opel Astra '99

x Volvo 745GLE '87

x Opel Corsa 1.4i Joy

x Volvo 760 Tic '83

x Volvo 740GL '85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har ikke lyst til å kappe dem..

kjøpte dem splitter nye.. :(

 

Tror jeg helder skal få tak i noen andre og kappe dem i steden for.. å få på TYKKE gass dempere .. som kommer opp av seg selv når du trykker dem ned ;)

 

Men folk sier at dem synker etterhvert da..

 

+ at nå har ikke jeg større felger en 14" :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.ccM

Men du får ikke bilen lav med bare å sette på senkesett... Det senker jo ikke mer en 40mm, og det er det laveste du får som er TUV godkjent.... Bilen min var senka mellom 95mm - 105mm før, men så måtte jeg på EU-så da satte jeg på Lefjørs 40mm... Det ser bare helt jævlig ut når bilen er så høy(ser nesten ut som orginal)

'

 

Ja, hadde tenkt å senke min så mye..syns 40mm blir litt lite...

Har på noen senkefjærer no og syns den er litt for høy, og altfor myk....

Og ka har du gjort med din for å få den så lav?

Må vel ha dempere og fjærer å få den skikkeli stiv??

Vil ikke ha båt på veien :o

 

takk for mangen flotte svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min nå så står det lefjørs fjører og bilstein dempere... Syns dette er litt båt og jeg da... Før så var den "jævlig" stiv, da var det bare gummien som fjæret... Kappa 4ringer på orginal fjærene:rolleyes: Men kjøreegenskapene blir jo ikke så bra da, kommer det en humpel i svingen så er det lett å sprette av veien... men men, det er jo et valg å ta... enten høy og myk, eller laav og grise stiv:op

Volvo 245 -"racebussen"

Toyota Hiace

Ford escort mk1 rs2000

 

---DO88.se---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår