Gå til innhold

Hjelp! Montering av tåkelys

Ranger emnet

golfrider

Anbefalte innlegg

Skal montere tåkelys på min 85 mod golf med 90 fanger

Lurer på et par ting:

1. må fangeren av?

2. Må jeg kutte i karrosseriet for å få plass? Så nesten slik ut da jeg kikket ang. plass. Virker som om det er en liten bit som må vekk..

3. Hvor fester jeg brakkettene? i fangeren eller i karosseriet?

Håper på svar fra denne herlige "brainpolen" om golf!

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok av fangeren når jeg monterte mine.

den er jo bare festet med tilsammen 4 skruer. Går lett av og på

Når den er av er det mye lettere å jobbe med f.eks ledninger og slikt og skjære vekk plasten i fangeren

Altså

1. Ja

2. Ingen karroseri kutting

3. i Karroseriet. Er laget hull til det!

Er veldig enkelt i grunn

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp det gikk greit! Har fått festet lysene i fangeren og den er tilbake på plass! Måtte kutte ganske mye i den platen som er der orginalt, men det gikk fint. Fikk ikke lysene til å "titte" ut av hullet i fangeren, men det ser bra ut for det..

Noen som har koblingsskjema for dem? Hva gjør jeg? Er ikke akkurat noen elektriker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golfrider

jepp det gikk greit! Har fått festet lysene i fangeren og den er tilbake på plass! Måtte kutte ganske mye i den platen som er der orginalt, men det gikk fint. Fikk ikke lysene til å "titte" ut av hullet i fangeren, men det ser bra ut for det..

Noen som har koblingsskjema for dem? Hva gjør jeg? Er ikke akkurat noen elektriker..

hvis du har ledninger opplagt (under kjølevesketanken) så er det en enkel sak, bare å koble de som styring på et rele og legge opp strøm...

hvis ikke må du dar ledning inn til en bryter i kupen til å styre relet med!

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by R|ppeR

hvis du har ledninger opplagt (under kjølevesketanken) så er det en enkel sak, bare å koble de som styring på et rele og legge opp strøm...

Hvis du bruker kontakten som er lagt opp under kjølevesketanken funker vel bare tåkelysa sammen med nærlyset...? :rolleyes: Gjorde hvertfall det på Jetta'n min. Og tåkelys er jo som de fleste sikkert vet ikke tillat å bruke sammen med nærlys...

- '90 Audi 90 Quattro

x '87 VW Jetta GL

x '86 VW Golf GTi

x '90 VW Jetta CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg har funnet ferdig ledninger fra kupeen, men jeg må vel uansett ha sikring og relee..

Slik jeg tror det skal gjøres:

koble tåkelyset sammen til en pluss og en minus.

minusen til jording, plussen til releet

en minus fra releet til jording

en pluss fra releet med sikring til batteriets plusspol

men det jeg lurer på er altså hva som skal hvor på releet og hvordan får jeg koblet releet til den kontakten som jeg fant, det er jo bare en "pinn" igjen på releet og ut fra kontakten går det jo både pluss og minus! Skal minusen bare jordes? Vanskelige greier dette elektro greiene!

Noen som kan hjelpe?

hjelp.. snufs, snufs

Lenke til kommentar
Del på andre sider