Gå til innhold

DB-Drag konk. 2005

Ranger emnet

Odd Slette

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

Jeg stiller opp med 2stk 15" Kicker L5 og Audison VRX1 500 monoblokk. Må bygge nye kasse. Men jeg spilte 139,4db i sommer. Tror det skal spille høyere om jeg bare bygger en riktig kasse.

Mvh

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det overrasker meg nesten litt å se at ingen har planer som inkluderer hornkasser...

Odd: Hva slags klasse ville man havnet under om man kjørte minivan (astro og liknende) med hornkasse som fylte hele rommet bak forsetene? Da hadde man jo ikke trengt et sinnsykt antall watt for å oppnå gode db-tall.

Glenn: du har jo litt peil på hornkasser, er grunnen at folk flest ikke gidder å bygge svæære horn, eller er det rett og slett uegnet til bilbruk?

EDIT: blir nok SS 1-2 ja. Må huske å lese tråden skikkelig neste gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ePiFaNT

Det overrasker meg nesten litt å se at ingen har planer som inkluderer hornkasser...

Odd: Hva slags klasse ville man havnet under om man kjørte minivan (astro og liknende) med hornkasse som fylte hele rommet bak forsetene? Da hadde man jo ikke trengt et sinnsykt antall watt for å oppnå gode db-tall.

Glenn: du har jo litt peil på hornkasser, er grunnen at folk flest ikke gidder å bygge svæære horn, eller er det rett og slett uegnet til bilbruk?

Er ikke hornkasser designet for å "kaste" lyden langt?

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ePiFaNT

Det finnes et lite antall horn som duger for bilbruk. Tror man har flere grunner til at folk ikke benytter horn.

Dagens bilbasser duger ikke for hornbruk.

Horn er tidkrevende

Svært mange har rett og slett ikke kompetanse nok.

Om man derimot gidder å sette seg ned å lære litt, så er det store muligheter med horn. Husk at man trenger ikke horn som går så ekstremt dypt.

Det gunstige er jo selvsgat følsomheten. Er jo eksempler på folk som for endel år tilbake spilte 163db med to 10" og 500W. Nå har jo måleutstyret blitt mer kritisk, men alikevel ser man her mulighetene.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

De fleste som kun bygger DB-Kasser for å spille høyt og ikke pent, bygger som regel høyt. på en side og størst mulig port på andre siden.

I de klassene som det blir bygget en vegg e.l. er det denne løsningen de bruker (Street Max/Super Street og oppover i klassene).

I Street A-C, der alt skal være i bag.rommet, blir det som regel brukt 6" porter mellom høyt.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne godt tenkt meg og stilt opp i en konkurranse, kun for morro skyld... Men vet ikke hvilken klasse jeg havner i:

Bil: Bmw 320i e36

Hovedenhett: Pioneer Avic-x1

Subber: 2 stk rf hx2 power 12tommere

Frontsett: 3 stk focal 165v2

forsterkere: 2x rf 1001bd & 1stk kicker 800.4

2 stk cadenze 1,2 farad dig.kondiser

Har liten peiling på db-drag så hvis noen har noen peiling hvilken klasse og reglene for den klassen hadde det vært supert...:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tarjei_Hugaas

Subber: 2 stk rf hx2 power 12tommere

forsterkere: 2x rf 1001bd

2 stk cadenze 1,2 farad dig.kondiser

Kommer litt ann på hvordan dette er koblet da..

Bruker du en bd på hver sub?

I såfall havner du i klassen Street B tror jeg.

Maks to forsterkere og 2 subber på 12" med maks 4 elektiske forbindelser.

Norgesrekorden i denne klassen er på 149,1 dB, noe som vil bli vanskelig for deg å slå om du bruker en bmw'en. Men du kan nok vinne ett par konkurranser med det :) I den klassen spiller de fleste en plass mellom 140 og 150dB.

Lykke til, dB-drag er moro det :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Odd Slette

8x Cadence ZRs-10, Monoforst. 2500w 1ohm, Ikke kjøp ennå.

2x Kicker S18X 18", Kjøpt!!!!!.

Forventer at du setter en og annen Norgesrekord til neste år da ;)

Lykke til med sesongen..

Må vel snart begynne å bygge nytt selv tenker jeg..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Håper på det.......

Må bare få igjen bilen snart, så jeg får begynt.

Han som hjelper meg med de siste små fixene er så TREEEEEG...

Må sveise noe mere på den før jeg kan begynne å bygge, kabeltrekking og mont.

Håper den er klar til den første konk., regner med at den er i April/Mail.....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bilen din er ganske tett.

Så jeg tror jeg hadde satset på en portet kasse.

Hvis du vil ha porter i hattehyllen, så hadde jeg fått tak i liter antallet til de elementen, så hadde jeg laget seperate kamrer på de og 2x4" portet opp i hyllen pr.bass og la elementene spillende innover i bilen, slik at du kan slå ned sete uner konk.

Du kan jo prøve med å la elementene spille bakover i bag.rommet også.

Lykke til med bygget og ses til neste sesong.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det spiller ingen rolle hva slags bil man har, eller om man ikke spiller høyest på en konk.

Det som gjelder er å komme seg på en konk. og møte andre "gærninger" som har samme int. som deg selv.

Få tips, idèer, prøve og feile og ha det GØY!!!!!!

Håper det kommer mange nye deltagere til neste år, slik at denne sporten/hobbyen kan fortsett i flere år til.....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider