Gå til innhold

Ladetrykk på en orginal S13?


Bauer

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Sjefen min har en S13 automat.

Det er byttet turbo på den. Turboen er av ukjent type, men den var ikke mye større en den orginale..

 

Hva er ladetrykket orginalt ? Han har ikke måler..

Hvor mye trykk kan man kjøre på uten at noen skader skjer?

 

Mvh Øyvind Bauer

Current: '02 VW Golf TDI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

På s13 org så er trykket 0,6 mener jeg....på garett2525 turbo'n... og den liker seg ikke over 1 bar.

 

Men hva ladetrkket skal og kan være på den turboen du har der nå vet jeg ikke, da må du finne ut åssen turbo det er...

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mer lag på en stor turbo (lenger spoolup time) , men til gjengjeld kan den levere mer ladetrykk enn en mindre en klarer

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Er mer lag på en stor turbo (lenger spoolup time) , men til gjengjeld kan den levere mer ladetrykk enn en mindre en klarer

 

Det jeg lurte på var om det har noe å si på motoren hvis han kjører på 0,6 på en liten turbo og det samme på en stor. Altså om det er noe forskjell.. vet at en stor har mer lag, men har 0,6 på en liten og 0,6 på en stor noe å si på motoren?

 

var vanskelig dette her hehe..

Current: '02 VW Golf TDI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en stor turbo har vel bare mulighet til å presse MER luft (les volum), ikke trykk.

 

selve oppbygginga av turboen bestemmer vel hvor mye trykk den kan levere, men som regel takler vel de mindre turboene mindre trykk.

 

0.6bar med en T2 og 0.6bar med en T3 er akkurat det samme. du får ikke noe høyere trykk, men T3 turboen kan levere mye mer volum. er derfor det er større turboer på 6'ere på 2.5-3l i forhold til 4'ere på 1.8-2l. skjønner? :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår