Bauer Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 Heisann! Sjefen min har en S13 automat. Det er byttet turbo på den. Turboen er av ukjent type, men den var ikke mye større en den orginale.. Hva er ladetrykket orginalt ? Han har ikke måler.. Hvor mye trykk kan man kjøre på uten at noen skader skjer? Mvh Øyvind Bauer Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 Hei. På s13 org så er trykket 0,6 mener jeg....på garett2525 turbo'n... og den liker seg ikke over 1 bar. Men hva ladetrkket skal og kan være på den turboen du har der nå vet jeg ikke, da må du finne ut åssen turbo det er... Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Desember 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 Han har kjøpt bilen med den nye turboen, vet ikke hva slags det er.. Men har det noe å si hva slags turbo man har når det gjelder ladetrykk? er det noe forskjell hvis han har en stor turbo og lader 0,6 og hvis han har en luiten turbo og lader det samme? Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 Er mer lag på en stor turbo (lenger spoolup time) , men til gjengjeld kan den levere mer ladetrykk enn en mindre en klarer Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Desember 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 Originally posted by Breisladdern Er mer lag på en stor turbo (lenger spoolup time) , men til gjengjeld kan den levere mer ladetrykk enn en mindre en klarer Det jeg lurte på var om det har noe å si på motoren hvis han kjører på 0,6 på en liten turbo og det samme på en stor. Altså om det er noe forskjell.. vet at en stor har mer lag, men har 0,6 på en liten og 0,6 på en stor noe å si på motoren? var vanskelig dette her hehe.. Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 Kan umulig tenke meg at motoren "merker" forskjell på om ladetrykket kommer fra en stor eller en liten turbo.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 en stor turbo har vel bare mulighet til å presse MER luft (les volum), ikke trykk. selve oppbygginga av turboen bestemmer vel hvor mye trykk den kan levere, men som regel takler vel de mindre turboene mindre trykk. 0.6bar med en T2 og 0.6bar med en T3 er akkurat det samme. du får ikke noe høyere trykk, men T3 turboen kan levere mye mer volum. er derfor det er større turboer på 6'ere på 2.5-3l i forhold til 4'ere på 1.8-2l. skjønner? :) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.