Gå til innhold

evo.no tester norske bilblader

Ranger emnet

spooz

Anbefalte innlegg

"Vinteren er her med kalde kvelder, fyr i peisen, begge beina på stuebordet og god bil-lektyre i hendene. Men før du kommer så langt må du velge hvilke blad som er verdt å lese, og hvilke som du bare kan glemme først som sist?"

Redaksjonen i evo.no har testet norske bilblader:

http://www.evo.no/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=95

index.php?module=photoshare&func=viewimage&iid=1915&thumbnail=1&viewkey=index.php?module=photoshare&func=viewimage&iid=1887&thumbnail=1&viewkey=index.php?module=photoshare&func=viewimage&iid=1884&thumbnail=1&viewkey=index.php?module=photoshare&func=viewimage&iid=1883&thumbnail=1&viewkey=

Spooz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladet "Carburetti" har jeg aldri sett før. Hvor selges dette?

Så veldig fett ut. Digger sånne blader / design. Refuel er også ganske fett selvom jeg aldri har lest det. Men digger layout og designet.

Holder meg til Bilsport, litt Performance VW og Ford innimellom. Og kanskje tilogmed et Max Power og Redline.

Og ja, Bilsport er svensk. Men det er jo nesten norsk... på en måte! ;)

Synes også det blir litt feil å si at Bilsport har litt råne-faktor. Ser vel ikke et eneste harry bygge inni der. Men det er kanskje fordi harry, i mine øyne, er noe som er slitent, ugjennomført osv.

Det meste der er gjennomført. Om man liker bilene er vel en annen sak.

Mye biler av typen "bane/motorsport-biler" der.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns bladet Drive var den beste ever...

Synd det ble lagt ned :(

Kjøpte mitt første nr. i 2002 og ble hekta.

Hadde alltid noen spesielle biler i hvert eneste nummer... Edonis, Spyker, Koenigsegg (laaaangt før noen andre norske blader eller journalister fikk tak i bilen), Ferrari F50 med mye mer.

De testet bilstereo i sammarbeid med Lyd og Bilde.

De hadde minst fem-seks sider i hvert bilag for styling/tuningnyheter, alt fra nye instrumentringer til Kleemann og Brabus sine Mercedeser...

De hadde artikler som VS-tuning sin M5, sjeldne versjoner av EVO'er osv. osv. osv....

De skrev om forskjellige bedrifter innen bil, f.eks. om en på østlandet elns. som reparerte felger og hvor mye man kunne spart på det.

Var veldig lærerikt, da de også skrev om f.eks. felg og dekkdimensjon. Besøkte OZ-fabrikken for å finn ut om bakgrunnen for designet osv. Hvor mange gjør det?

Det beste ved det hele var at de fokuserte mest på kjøregleden ved bilen! :)

Dekket alle mine behov i et blad, liksom...

Ble forresten ledet av Kjetil Bolneset, for de som vet hvem han er ;)

Var liksom aldri et blad skrevet av bilinteresserte journalister, men "gutta på tur" :D Jævlig bra!

Nesten en stor sorg at bladet ble borte. R.I.P!

Prøvde meg med Autofil, ENESTE kule der er "kjekt å ha" delen. Resten er dritt.

Nå er jeg trofast mot Auto, motor og Sport, de tester mye snasne superbiler! Men det blir kanskje for teknisk og for dette-er-fakta lesestoff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant test, og jeg må si at jeg synes generellt norske bilblader sliter med å være gode på litt av hvert...

Jeg skulle gjerne hatt blader med litt mer informasjon om aftermarket deler osv, ettersom dette kommer meg til gode og, og ikke kun lese om et ferdiglaget prosjekt etter det andre...

Balanse er en god sak, og direkte oversatte blader er alltid like teit!

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider