Gå til innhold

Fiks og triks..

Ranger emnet


Myrtvedt

Anbefalte innlegg

Hei hei..

 

Hatt litt uflaks i dag, skled av veien, la kanskje litt for mye gass inn i den svingen ja..

 

Men var delvis heldig.. Eneste som sprakk av front leppa (addon til mtech pakka)

 

1) Noen som i den sammenhengen vet hvor og hvordan leppe, evnt ny fanger (hvis billig) jeg bør kjøpe.

 

2) Har senket min E34, men den sliter på innsiden av dekka. Mekanikere sier det er pga senkinga, men det må jo være en måte å stille dette? Noen råd? Evnt noen som har vært borti dette?

 

-Takk-

BMW, Freude am fahren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan kanskje reparere fangeren din med litt glassfiberduk / polyester og en dæsj sparkel.

 

for disse er grise-faens dyre. jeg måtte ha meg ny. lot seg ikke reparere. totalfuck med andre ord.

 

om du var inni med hjulet å ta en titt på fjerbeinet. om det er laget noen "pølser" på det nede ved spindelen. da må du bytte det.

 

bmw-fjerbein er ikke av de mest solide.

--

Anders

 

- 1990 BMW 525ia

x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, som han andre sa, ta en forstillingskontroll du, jo mer du senker bilen jo mer vil hjulene få en toe out.

På mange andre biler så blir det toe inn, det er fordi at styrestaget er bak på forstillinga på disse type biler.

Den mekanikkeren du pratet med skulle nå ha sagt at du måtte ta en sånn kontroll, lurer nå på hva han egentelig jobber med.

ABSOLUTT alle bilmekanikkere SKAL vite dette.

Er jobbens deres det;)

 

MVH

BMW520

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør på denne mekanikeren, og rett skaden og få en kyndig til å se over hele forstillinga di. det rareste kan ha skjedd :) steiner og dritt kan bøye stag. slag kan bøye masse rare ting. så få den sjekka! du kan tenke deg hvor mye krefter det er 1,5 tonn bil som kjører i 60-80kmh. !!

--

Anders

 

- 1990 BMW 525ia

x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det -kan- merk: -kan- være på grunn av at du har senkan, og så og da blir jo "cambern" den grad det er det på bakhjula litt skeiv, og da sliter du mer på innersia fordi vekta legger seg der. Men tror du må ta en kontroll på hjulstillinga ja. dra til noen som driver med det som måler alt med laser og sånn fancy shit ;D

--

Anders

 

- 1990 BMW 525ia

x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen:) dere diskuterer fælt nå:D nå er det slik at en bmw skrever litt og at bakhjulene sliter en del, MEN ... her skrever den alt for mye, og en annenting, den skel IKKE skreve stort når du har heisa opp baken.

Min er ikke sånn, ikke andre E34`ere som jeg har sett heller

 

MVH

BMW520

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår