Gå til innhold

Mitt prosjekt, 16v T

Ranger emnet

Gallagher

Anbefalte innlegg

• Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jo, takk thor arne.. er klart at i visse situasjoner er din erfaring sterkt påkrevd :)

Tcr: jo, jeg kjenner godt til arbeidene dine, og har skikkelig lyst på en slik manifold, men prisen blir desverre for stiv for mitt budsjett, men skriv meg opp som beundrer :) du får derimot jobben med å sveise sammen fuelrailet mitt snart håper jeg :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

desverre :( er fattig student, så tar et kjøp av gangen til denne bilen.. må vente til neste store utbetaling av lønn, eller studielån på våren før neste innkjøp kommer.. trenger og å kjøpe turbo serdu... har liggende en s4 manifold ferdig modet for 16v så, er et ok kompromiss, selv om den har mange ulemper i forhold til dine custom manifolder..

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om jeh har den søknaden liggende en eller annen plass ja..

Ok, da har jeg begynt å kose med toppen.. har vasket den og pusset alle anlegsflatene med 400 papir og vann.. regnet med at djeg skulle plane toppen, men ser at til og med i lukket tilstand stån innsugsventilene en halv millimeter el no slikt under anleggsflaten til toppen, så ventilene må ut for å plane..

e167o4.jpg

e1681u.jpg

dette orker jeg da ikke gjøre, jeg kommer bare til å skjekke om den er rett med rettholt.. men det som bekymrer meg er nettop dette med at ventilene stikker nedenfor toppen.. fant ut at toppen er portet like mye i eksos kanaler som i innsug, så lurer på om den er høvlet og.. I tilfelle må jeg kompansere høvlingen med en litt tykkere toppakning.. det jeg da lurer på er om det er noen her som har en kr topp liggende de kan måle på for meg slik at jeg kan se om min er tatt av noe på.. vil ikke risikere samme problemet som dan henning, at ventilene går i stemplene, eller ende opp med for høy komp...

et fint mål vil være fra anleggsflaten til toppen opp gjennom hullene til topplokksbolten og til kanten den presser mot..

fint om noen kunne finne et slikt mål til meg..

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Har stått stille her lenge nå, siden derbyen som er old skool bilen min tar mye tid og det ikke er så altfor mye penger i kassa, men motoren er iallefall i ferdigbygd.. sånn basic iallefall.. mye arbeid igjen på bil og understell/ elektronikk, men det komer når det blir vår.. bare slik at folk ikke tror jeg har gitt opp :)

v8isli.jpg

v8iteg.jpg

v8iur7.jpg

specs:

Audi abk høy-blokk overhallet, planet og borret til oversize 83mm

Smidde JRC stempler

abf bunnpanne, oljepumpe og en del mindre deler til.

Stage 2 ported og flow- bearbeidet topp, planet.

ABA multi-layered metal-toppakning med original bolter

Sirocco innsug med modifikasjoner for å passe til digifant sprutet og fuelrailet som kommer.

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider