Gå til innhold

Mitt prosjekt, 16v T

Ranger emnet

Gallagher

Anbefalte innlegg

• Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jada, kommer detaljerte bilder for hver oppgradering som kommer nå.. endelig lært meg ordentlig hvordan man legger ut bilder på nett nå så :)

Vet det virker som jeg har gjort mye, men er jo i løpet av en treårsperiode dette da :) bilen står for tiden uten skilter i en garasje, så er ganske greit å drive å skru på den når en slipper å tenke på å måtte tenke på at den skal brukes dagen etterpå...

Skal forresten bygge inn sånn spiral-ledning fra rattet til dashen som wrc bilene har, dette gjør at jeg kan ha baklukeåpneren på den ene og koble noe annet på de (NOS) knappene jeg har på rattet... ingen som vet hvor man kan få kjøpt sånn ledning vel ?

Trenger ikke være til dette, mener foreksempel at jeg har sett en mirkofonledning som var helt lik engang...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golf gti16v

wunder baumen lager gor lukt, så prøvde å fjerne de, la de oppunder solskjermen, men da begynte lakken på taktrekket å boble.. sunt å sitte i den lukta :cool:

Og til speedwell som er like kranglevoren som alltid :), ja vet at det er en type 181, men er ganske lik krigskubelen, og går liksom under kallenavnet kubel. Faktisk en forferdelig stygg bil med mye sjarm.. Er en 71mod importert fra tyskland...

Med mindre du røyker i bilen, putt wunderbaumen i askebegeret, funker bra. Hanskerommet er vel og et alternativ.

Legg ut en tråd om den "kubelen" når du begynner på den, hadde vært morsomt å se :)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, er uenig med deg der, så lenge det er snakk om at merket på streameren er et merke som har blitt brukt gjennomført på golfen.. Trenger ikke nødvenigvis være noe rånete, men er enig i at en må liksom "frigjøre" seg litt fra den klassiske old school og klassiske clean golf stylingen for å få det til å passe... Uansett bra innspill og bra at alle har forskjellig mening ellers hadde det bliit mange like golfer :) noen andre ?

Fy faen, var på fest i dag og ble sånn såpass full :) er såpass vag frelst at det eneste jeg kan tenmke på er hliken vag bil som blior det neste prosjektet :)

schkål for fredagsfylla:skaal:

Når er det forresten treff på liertoppen, kunne gjerne tenkt meg å komme der neste år...

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he... jeg ligger rett og slett i mindretall her :) Streameren blir nok den... men angående blodsenken så har jeg ikke helt bestemt meg enda om jeg skal ha den ordentlig lav og hard.. blir ikke mye veggrep utenfor bane med åttisenk, sementdempere og 17"... det beste er et senkesett med justering på toppen slik at man kan justere den til show høyde når man vil, men dette er jo ganske dyrt...

Blir vel noe lavere, spes. bak når jeg får de nye demperene, men ikke helt lowrider :)

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det neste som kommer her er trimming av motoren.... er lagd få tråder på akkurat hvordan dette gjøres... har vurdert mange forskjellige ting, men er kun to som står igjen:

1. turbomate motoren ved å bruke ei g60 blokk, hvis denne passer greit på 16toppen, eller bytte stempler i 16v blokka for å få ned kompresjonen. bytter samtidig råde/rammelager og overhaler nok toppen. satser på å ikke gå noe høyere enn 0.7-0.8 bar og 180-190 hk. dette for å forhåpentilvis kunne slippe å bytte dyser/innsprut/clutch osv... dessuten så samtidig få en motor som holder litt.

2. bytte om blokka og gjøre en 2,0 konvertering. bruke blokka fra en 92-95 (ca) 16v passat eller golf, og toppen min sammen med 50mm innsug osv...

Hvilket av alternativene det blir er avhengi av hvilke deler jeg kommer over og samtidig hvor mye penger som trengs....

noen råd ?

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider