Gå til innhold

Mitt prosjekt, 16v T

Ranger emnet


Gallagher

Anbefalte innlegg

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

ja, da har turbo planene ligget og godgjort seg i hodet lenge nok :) dette er en dyr ting og regner med å havne på sånn ca. 25000 ferdig... kommer til å gå sakte, men sikkert slik at en får gjort det ordentlig..... det første som skjer er at jeg konverterer til digi1 innsprøytning fra g60 og får motoren min til å gå på denne uten turbo til å begynne med.

 

Her er bilder av digifanten med styreenhet, fuelrail og dyser.... dysene er vel på 310cc og holder til å begynne med, men må ha nytt fuelrail blandt annet, så innsprøytningen er ikke klar til å gå på 16v en men det nærmer seg :) merk alle de små lappene med info om hvilke sensorer og hvor de er :)

 

15km03

 

Kjøpte også lykter bak.. synes de er finere enn helsotet...

 

15koch

 

Satser på å få skrudd, nå, men har fått en golf til som trenger kjærlighet :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått alle sensorene som jeg trengte og g60 gasspjeld, så da er jeg kun litt kobling, et fuelrail og en innsugsmanifold fra å få dette til....

 

begynte med å demontere motoren min i dag, og fjerne alt det gamle k-jet systemet.. godt å få det bort :)

 

først var det bort med dysene og luftfilter/bensinfordeler...

 

193woi

 

så fjernet jeg alle dysene og jallet til tomgangssystemet.. dette vet jeg virkelig ikke hvordan jeg skal få sammen igjen med digi 1, men finner vel ut av noe :)

 

193wq1

 

denne skal heldigvis aldri mer på :)

 

193wua

 

da jeg fikk av nedre manifoil, merket jeg at kanalene mine var polerte.. er de det originalt på denne motoren? noen som vet ?

 

193ww3

 

193wx3

 

193x1c

 

Satser på å få laget meg en manifold nå til uka, så tror endelig det blir fart på sakene nå.. er det forresten noen som har noen tips til hvordan lage til tomgangssystemet ? bruke det fra g60 ?

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dett er et lngtidsprosjekt som krever mye arbeid, tenking og penger.. antall hestekrefter ut av disse type bygg om med mitt opsett varierer mellom 2-300 alt avhengi av chip, dyser, ladetrykk med mer... regner nok på å komme rundt 220-230 ja... Men er også mulig å dra 500 og sikkert mer ut av motoren, men da må den bygges for det i alle komponenter, og da begynner det å koste.. vil tippe på 200-300 000 :)

 

sant som orph sier, at det er kun lommeboka som setter begrensningene :)

 

satt og lekte litt med photoshop og prøvde å konstruere en innsugsmanifold til 16vT og g60 spjeldhus av den originale manifolden... tenkte på noe slikt: kan være jeg prøver på det, men ikke en optimal løsning grunnet flere ting...

 

har forresten muligens liggende et bur til golf 1, skal skjekke stand, type og hva jeg kunne tenkt meg for det senere...

 

198jyg

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt på bildene dine, ville prøvd å fått innsugsrørene litt lengre for ikke å fjerne mellomregisteret. Se hvor langt ett 16v innsug er originalt:) Hvis jobben var kun å sveise sammen de to bitene så skal jeg gjøre det rimelig for deg!

x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com

x-Ktm 525 SuperMotard

Ducati 998 testastretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, har målt endel og funnet ut at den manifoilen vil ikke passe på noen måte, og bli tungvind på mange andre måter, så en scirocco manifoil er det jeg må ha.. har du noen erfaring med å eventuellt flytte flensen til gasspjeldet over på motsatt side, og tette på den andre siden ? vil eventuellt også korte inn det øvre innsuget med 3cm for å komme lengre unna turboen...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golf gti16v

nei, har målt endel og funnet ut at den manifoilen vil ikke passe på noen måte, og bli tungvind på mange andre måter, så en scirocco manifoil er det jeg må ha.. har du noen erfaring med å eventuellt flytte flensen til gasspjeldet over på motsatt side, og tette på den andre siden ? vil eventuellt også korte inn det øvre innsuget med 3cm for å komme lengre unna turboen...

 

kan du ikkje kappe på midten å snu det opp-ned, så får du spjel på høyre side sett forfra?

 

 

dag a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, man kan selvsagt dette, men da kommer dohc 16v nedover, og flensen til gasspjeldet blir feil vei.. hadde planer om å beholde dohc 16v skriften oppe siden jeg har planer å å lage et fint motorrom...

 

He, he... kjekt med smileys som plutselig dukker opp :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golf gti16v

Joda, man kan selvsagt dette, men da kommer dohc 16v nedover, og flensen til gasspjeldet blir feil vei.. hadde planer om å beholde dohc 16v skriften oppe siden jeg har planer å å lage et fint motorrom...

 

He, he... kjekt med smileys som plutselig dukker opp :)

Har ett jeg... men det er ikke til salgs før jeg får sveiset om 3B innsuget mitt...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår