Gå til innhold

Mitt prosjekt, 16v T

Ranger emnet


Gallagher

Anbefalte innlegg

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

turbo ja.. si det du :) hadde planer om å kjøpe et komplett audi femmer opsett med wastegate og alt, med noe sånt som enten k24 eller k26.. helst en k 26, men kan godt bli en hybrid blanding mellom k24 og 26.. blir noe i den størrelsesorden der.. du kjørte k24 før og vil opp til 26 nå ?

 

Skal du ha deg en ren k26 eller en blanding ?

 

Nå ser det forresten ut som bildene mine har blitt slettet fra serveren de lå på, så må legge de inn på nytt engang jeg gidder... Irriterende...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golf gti16v

turbo ja.. si det du :) hadde planer om å kjøpe et komplett audi femmer opsett med wastegate og alt, med noe sånt som enten k24 eller k26.. helst en k 26, men kan godt bli en hybrid blanding mellom k24 og 26.. blir noe i den størrelsesorden der.. du kjørte k24 før og vil opp til 26 nå ?

 

Skal du ha deg en ren k26 eller en blanding ?

 

Nå ser det forresten ut som bildene mine har blitt slettet fra serveren de lå på, så må legge de inn på nytt engang jeg gidder... Irriterende...

 

Har ikke helt blitt klok på K24 kontra K26 jeg.

Leste at K26 hadde trangere eksoshus? enn K24. Så vil da en hybrid være best ?

Vet jo om en K26 jeg har veldig lyst på, men... :)

Men K26 skal vel klare 300 hk ? :)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, en k26 ligger vel rett rundt 300 hvis du kjører på med litt trykk... Jo, vet at hybrid blandingen mellom 24 og 26 er mye brukt, så kan godt være at det er det beste...

 

Vet du forresten noe om hvordan din bli ble godkjent når den ble registrert som g60 ? Ble motoren vist med bremsepapirer på 160 hk, og bilen ellers bygd som en g60 ?

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder turboer. Er det bare å ta eksoshuset fra f.eks K24, og kompressordelen(?) fra K26, og sette sammen ? Har ikke så veldig peiling på det her.. :)

 

Bilen er i utgangspunktet en original 16v. Men den ble bygd om med G60 motor og alt tilhørende, og godkjent som G60.

Deretter satt det VR6 motor i den ei stund, før den igjen ble bygd om til 16vG60 turbo. Men den er kun godkjent med G60 motor.

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er ganske sikker på at de er bolt.on i forhold til hverandre, men kan godt være at denne turbo hybriden 24, 26 kom ut ferdig produsert til noen biler...

 

Sliter litt med godkjenningen på bilen min nå... er en 16v med bremser og alt ombygd fra en donorbil, men er fortsatt godkjent som 1,6 cl :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, på tide med en liten oppdatering nå... den nye manifolden kom i hus, og jeg har vært flittig med malekosten og med pussepapiret.... Her er det av opsettet som er klart for montering :)

 

1j4uac

 

1j4ubl

 

var egentlig meningen å polere opp og følge i sporene til danna, men det blir nok brukbart dette og, selv om det ikke er den ultimate måten å gjøre det på...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet jeg kommer med engod del mer informasjon om hvordan jeg går frem med dette prosjektet, men det er meningen å lage en tråd for fremtidige håpefulle om hvordan bygge 16vT.. kan røpe at jeg til nå har brukt 3450 kroner i rent hardware.... pluss dette kommer en del til lakk, ledninger og andre småting og indirekte utgifter... med å ta meg god tid, så håper jeg å komme på et minumums-budsjett på dette prosjektet, selv om jeg vet at sånt har lett for å sprekke :)

 

Ingen skal iallefall si at det er trangt i et golf motorrom når man tar seg tid til å skru av litt ting :)

 

1jtc0j

 

1jtc1t

 

nå nærmer iallefall mitt selv-produserte fuelrail til 16vT seg med dyse oppsettet i 16v manifoilen:

 

1jtc3r

 

Noen som trenger så bere skrik ut... kan lage de for halvparten av det de koster ellers....

 

Forresten noen som kan si meg hvordan golfer med 90 fanger har festet skjermene nederst siden den platen ikke er der som er der på de med gamle fangere ? Må jeg eventuellt skaffe noen nye braketter der som fester de fast ?

 

Kom nettop hjem fra fest og håper skriveleifene mine ikke er så menge i kventums-mengder som de pleier :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en god del av plastikken i boks.. er egentlig ingen fan av rs-fangere, men med intercooler, så kunne jeg ikke dy meg fra å skaffe en fanger som viser litt av den :)

 

1pjdpx

 

Begynte forresten å bli så mye folk her på forumet med likt nick, at jeg byttet for enkelhets skyld...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår