Gå til innhold

Skal vel egentlig ikke kjøre på turtallsperra..? (ny lyd i E28'n)

Ranger emnet

Syk-O

Anbefalte innlegg

I kveld ble det jo en liten tur på byen med 525i'en. Sto på hydro'n å "snakka" med en annen kar... han viste meg turtallsperra si så skulle jeg vise min:P (ja, jeg vet at det ikke er lurt)

Ved neste gasspådrag fikk jeg plutselig enda en lyd i motoren:P wee! :D

En kakkelyd som egentlig er helt forferdelig å høre på...:( Kakkingen kjennes til og med på gasspedalen:P

Den kommer mest når motoren sliter på lavt turtall, men forsvinner helt når jeg har et konstant turtall og motoren ikke drar så mye... Mangler nå en sylinder kjenner jeg...

kan tenke meg til at det kanshe er en ventilløfter som har gått ut i streik...

Noen som kan bekrefte dette eller kan det være noe annet?

Vil også gjerne vite om det er veeeldig vanskelig å skifte dette og evt pris på deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du merket noe på effekten? Hvis en eksos-ventil ikke åpner

vil du om kort tid blåse topp-pakninga. Høres ut som du har

samme syntomene som meg. Var en vippearm som hadde røket.

Kjørte en liten stund så røk topp-pakninga.

JUST REAL POWER!! NO TURBO SHIT!!

84 mod 320i 2.5 bilcross

88 mod 520ia

96 mod vw passat

84 mod 323i 2.5

83 mod 323i 2.5

x85 mod skropel

x80 mod 320 2.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han virke som en vippearm ja. så ta å fiks det før du blåser toppakninga. som du sikkert vet er det litt værre og litt dyrere. mitt råd er å ikke kjøre bilen før det er reparert.

men jeg har gjort det samme med min bil når den var god og varm og hadde ny fin olje. ikke noe problem. de SKAL tåle det, så jeg mistenker at noe var litt hanglete .. og det pådraget var alt som skulle til. :)

--

Anders

- 1990 BMW 525ia

x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH

Lenke til kommentar
Del på andre sider