Gå til innhold

fronthøytalere i 240

Ranger emnet

lowpaz

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe et orntlig frontsett/komponentsett til 240`en og da lurer jeg på hvor stor de orginale høytaleren er framme, og hvor store det går ann å sette inn i det orginale hullet, uten de helt store modifikasjonene?

har også lest at man kan få problemer men at vinduet ikke kan sveives ned hvis høytaleren "bygger" for mye inn i døra, noen som vet hvor mye det er å gå på der?

volvoen`en skurer og går, men ny bil på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du kan gjøre er å sveive uta helt ned og måle hvor mye du kan gå på.

Det du også kan gjøre er å bygge ut høytaleren, legge på 10mm spon i mellom døra og elementet.

Beklager med hvor mange xx" som er på org. elementet vet jeg ikke. Men du kan jo søke litt her på forumet :)

Lykke til :)

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4'' originalt. Lurt med den utbyggingen med spon =)

Originally posted by ealoken

det du kan gjøre er å sveive uta helt ned og måle hvor mye du kan gå på.

Det du også kan gjøre er å bygge ut høytaleren, legge på 10mm spon i mellom døra og elementet.

Beklager med hvor mange xx" som er på org. elementet vet jeg ikke. Men du kan jo søke litt her på forumet :)

Lykke til :)

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte noen runde på Mekonomen det var enten 112mm eller 114 ikke helt sikker og det passer ut merket, måtte bare legge noe bak de (mutter) slik at kom opp av den fordypningen i døra.

Disse var laget for døre så de var ikke så dype

Ble slik

DSC00929.JPG

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ta de orginale høyttalerene, kutte vekk selve elementet, borre hull til nye elementet, skru det fast, tette glippen og vips!

mao. jeg lager en spacer av de orginale høyttalerene, slik at jeg får montert noe mindre og en del dypere høyttalere i dørene. (pioneer 80w)

Lenke til kommentar
Del på andre sider