Gå til innhold

hva tenker du når du får blålys i speilet?

Ranger emnet

rakett

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by 2maz

Fikk ikke blålys bak meg. Men må si kroppen sank litt ned i setet da jeg pluttselig lyste opp en masse refleks midt i veien. Ferden stoppet der......:(

jeg hadde 80 i 50 og kjørte en bil med ikke godkjent motorbytte da jeg så en med refleks som rørte voldsomt på seg midt i veien.

'FAEN' gikk i hodet da, men passerte en kis med refleksvest på rulleski. hvilepuls på 150 etterpå.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir stoppa støtt og stadig jeg. Men har enda ikke fått fartsbøter.. Politiet på nesodden kjenner meg så de stopper meg bare hvis jeg sladder eller kjører altfor fort.

Lå 135 i 80 sona på en lang slette i drøbak å dr forbi en bil. så ser jeg en bil til kaster seg forbi bilen bak meg, dumme som politiet er så har de på 1000m sina så jeg ser det er dem å slakker av til 90 så de tar meg igjen.. ligger i 90 med dem bak meg i 20-30 sek til dem slår på blålysa. Alt dem spørr etter er vognkort & førerkort. Må innrømme at jeg fikk litt høypuls i starten, men når jeg kjørte bort derfra hadde jeg ett brett smil og mye adrenalin:D

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun blitt stoppa en gang med fadern under litt "merkelige" omstendigheter (fortalt tideligere). Men jeg har vært borti flere nesten episoder. Hadde en jeg husker ganske godt ifra julaften ifjor. Hadde jobba i butikken på nesodden og var på vei hjem til Oslo, hadde litt dårlig tid så man kan si det gikk litt fort (hadde bilen til far i tillegg og den er det gøy og kjøre fort i :D). Lå på E6'en bak en en eldre bil stappa med gaver eller no gikk sakte hvertfall, men rett før av kjøringa til kolboten kommer det et forbi kjøringsfelt. Jeg girer ned og kaster gassen i bånn, har vel en 130 på toppen av bakken (tok d litt rolig da ) der da jeg plutselig stirrer inn i en V70! Jeg ser at de ser på meg adrenalinet begynte å pumpe nå... titta i speilet for hardelivet og tenkte please ikke snu! Men så plutselig møter jeg en annen politibil og han bremser ned og han ser STYGT på meg! :eek: Tenker bare FAEN OGSÅ PÅ JULAFTEN DA! Men hadde flaks de kom aldri etter meg, men jeg må si hjerte pumpa ganske kraftig en stund der ja!:op

Fader Kubikk

Du som er i blokka

Gi oss idag vårt daglige dreimoment

Forlat oss våre fartsovertredelser,

som vi forlater forelegget.

Led oss ikke inn i kontroller,

men fri oss fra sykklister

For veien er din

hestekreftene, og friheten

i all evighet

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner vanligvis å kaldsvette og tenker:FAAAAEEEN.

Dette blir så etterfulgt av tanker om teknisk kontroll, der de finner ut om motorbytte, trimming, ulovlig høy eksos, ikke godkjent diameter på hjula, +++

Har funnet ut at det beste du kan gjøre, er å gå i snillguttmodus med en gang, gjerne finn frem vognkort og førerkort med en gang. Er ikke noe vits å provosere, da får de bare enda mer lyst til å ta deg...

Husker godt en gang jeg ble stoppet i en Ascona GT, defekt starter og bilen full av hjemmelaget brennevin. Først lurte de på hvor fort jeg hadde kjørt, jeg sa 50, han sa: 150. Hadde ikke måling, men var passe forbanna. Skulle så sjekke bilen som sto og putret på tomgang, da jeg ikke orket å trillstarte jævelskapen hver gang jeg stoppet den. Først ville han nedi bagasjerommet, noe jeg ikke visste hvordan man åpnet, låsen manglet. Han begynnte så å fatte innteresse for flaskene på gulvet i passasjersiden. Lurte på om han fikk lukte på dem, noe jeg sa meg enig i.. (trodde det faktisk var vann til radiatoren) Skrur så av korken og brøler fornøyd: HERRE E FAEN ITJ VATTEN! Etter mye om og men fikk jeg kranglet meg til en løsning der jeg tømte ut spriten mens han så på, en kraftig advarsel og beskjed om å pelle meg hjem.

Henter så eier av bil. Han liker selvfølgelig dårlig at spriten hans er borte, og ringer 112 for å anmelde urettmessigheten...

Dette var siste gang jeg kjørte folk til byen...

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk politiet bak meg en gang mamma og jeg var ute å øvelseskjørte hjem fra skolen, jeg hadde 110 i 80 sona, og biler imot, så ser jeg lyset i ruta, de kjørte vell i samme fart som meg, eller noe, så jeg skrek, som seg hør og bør: "politiiiii!!" Jeg bremsa og hev meg inn på en liten grusvei der oppe, de hadde på det tidspunkt bremset ned og liggi bak meg litt, så jeg regnet med at de ville ta mamma og meg, men så drar de heldigvis fordi...

Jeg måtte sitte og samle meg, det er nesten aldri politi oppe hos oss, og da var jeg redd!

kjørte pent hjem den dagen, men etter dette har jeg vell aldri holdt en eneste fartsgrense på den strekka, bare når snøen kom...

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute og prøvde mc for ca et og et halvt år siden. Stått inne i 50 uker pr år de siste tre årene, grunnet overhaling og reparasjoner og modifikasjoner og trimming og problemer og og og masse rart med sukker på.

Så gleden var jo stor da jeg fikk start på rakkelet og fant ut at alt var i orden. (Tror vi tralala - det ble første og siste turen det året. Står i garasjen på tredje året nå - påkostet noe for jævlig uten resultat.)

Ut på tur i omegn og prøvekjøre. I 70-sona (som forøvrig er firefelts vei med midtdeler og planfrie overganger), cruiser jeg i sedate 120 kmt forbi bla en Impreza, sølvgrå, som ligger midt i en gruppe biler i høyre fil - som forøvrig er de eneste bilene jeg så på denne strekningen som omtales videre. 120 er akkurat passe cruisehastighet, sykkelen er god for _litt_ mer. (Forresten ikke flame meg, Imprezaen var nyinnkjøpt da, det var første gangen jeg i det hele tatt hadde hørt/sett/hatt befatning med den.)

Legger merke til en bil i speilet som holder samme avstand uavhengig av min hastighet. En liten rød lampe lyser opp et sted i tåken inne i hodet mitt, men den lyste ikke spesielt sterkt. Uansett for tykt teflonbelegg på hjernen min til at noe lys slipper inn.

Kjører inn i en tunnell der det er midlertidig merket 50-sone (pga veiarbeid). Noe jeg glatt ga faen i, her snakker vi kl 0130 på natta og fremdeles firefelts vei med fysisk sperre for motgående trafikk, og hvor mange jævla kommunale slitere henger over spadene sine kl 0130 på natta? Jeg så ingen, men det kan jo ha vært fordi jeg nærmet meg 130.

Bilen bak har visst heller ingen respekt for kommuneansatte, der den ligger akkurat like langt bak. Nå begynner en flyalarmsirene, også den langt unna, å ule, diskret.

Fortsetter videre ut av byen, her snakker vi rundt 10-15 km 'forfølgelse', med snitthastighet 120, max 135, med fratrekk.

Etterhver skjønner jeg at det lurer noen ugler i postkassen bak meg, og tankene begynte å løpe som varm ild i tørre, skjeggete hvetebrød.

Kom frem til at det neppe hadde noe å si om jeg bare cruiset videre i samme tempo, skaden hadde i alle tilfelle skjedd, og jeg _kunne_ jo være riktig heldig at det bare var en jævla råkjører bak meg. (Hehe hva gjør det meg til?)

Så da blålysene kom på, lurte jeg ikke på hvor lenge jeg kom til å miste lappen og hvor stor boten kom til å bli, men det som interesserte meg var hvor lenge jeg fikk solfattig ferie på Costa del Kretsfengsel og opplæring i pallesnekring på Statens bekostning.

Ingen skjelvinger, ikke adrenalinkick - bare en kjip følelse i skallen av at 'dette er en jævla filleting å føkke opp rullebladet på, kunne i det minste prøvd meg på et bankran eller noe som virkelig er et SKIKKELIG lovbrudd'.

Etter å ha tatt farvel med vognkort & førerkort, fikk jeg se noen fine videoopptak inne i politibilen, meget klare og tydelige. Det tok litt lang tid å se på alt sammen, så den ellers hyggelige og korrekte politimannen spolte frem til hvert enkelt høydepunkt, hvor han bremset ned til normal hastighet på filmen og kommenterte, akkurat som en sportsreporter på TV. Det hele var ganske interessant forøvrig, han kommenterte sporvalg og inngangs/utgangshastighet av sving, etc. og vi diskuterte mc litt frem og tilbake. Bare så synd at det ikke var et program på TV'en.

Og tro det eller ei, etter at jeg parkerte den natten har jeg a) ikke kjørt for fort på motorsykkel, og b) ikke kjørt motorsykkel.

Nå til dags kunne man drept en tilfeldig forbipasserende OG puddelen hans/hennes med sløv hagle, og fått mindre straff, (mesteparten pga den nusselige-vusselige jævla rosa puddelen) fordi _________ - fyll inn en idiotisk grunn, gjerne noe om 'barndom' og 'tung fortid' eller 'omsorgssvikt' eller 'fikk ikke dra til Disneyland', eller hvasomhelst visvas som måtte falle deg inn, prat først og tenk etterpå - det er visstnok lurt å være så dritings at du egentlig er bevisstløs, da slipper du glatt unna, ha derfor alltid ca 2 liter 96% på innerlomma som du styrter dersom du blir stoppa - i fall du er edru. Eneste problemet med å være bevisstløs på mc da er at du ikke klarer å komme deg ut av garasjen, men med bil går det soleklart bedre - ser daglig bevisstløse mennesker bak rattet.

Og det morsomste og mest ufattelige med denne historien er...

(kommer i en senere post - nå kan dere lure) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vanskelig svar.. kjører jeg sykkel tenker jeg bare: MOAHAHAHA:ass og jobber litt med høyre hånd ( nei ikke sånn)

Kjører jeg bil derimot tenker jeg kjapt igjennom siste 5 minutters kjøretur før jeg bestemmer meg for å slappe helt av eller rette opp seteryggen og gi gass.( her må jeg poengtere at da skal man kjenne veien man kjører ganske godt) Dette har jeg selvfølgelig aldri gjort i virkeligheten..:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mortenf

Husker godt en gang jeg ble stoppet i en Ascona GT, defekt starter og bilen full av hjemmelaget brennevin.

Han begynnte så å fatte innteresse for flaskene på gulvet i passasjersiden. Lurte på om han fikk lukte på dem, noe jeg sa meg enig i.. (trodde det faktisk var vann til radiatoren) Skrur så av korken og brøler fornøyd: HERRE E FAEN ITJ VATTEN!

Henter så eier av bil. Han liker selvfølgelig dårlig at spriten hans er borte, og ringer 112 for å anmelde urettmessigheten...

Du skulle bare sagt du pleier å bli tørst på langturer :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider