Gå til innhold

3 Liter kjølevæske borte på 5 mil..

bing

Anbefalte innlegg

Har et lite problem når det kommer til denna grom sierran min.. har gjentatte ganger fylt på kjølevæske, men den blir bare borte (å jeg er sikker på at den ikke blir stjålet :P) har sett etter div lekkasjer etc. men kan ikke se noe.. noen som harnoe tips her? 92 clx..

har også i det siste vært så heldig at den til tider høres veldig ut som en snekke (båt) å har fått på øret at det kan være den bare går på 3 sylindre(?) samtidig med dette "rister" bilen på tomgang, altså jeg som sitter i bilen merker dette godt.. om jeg ser på motoren så står den også å rister litt noe den ikke gjorde tidligere..

noen som har noe tips til hva som er galt her?

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mye hvit røyk i eksosen? kan hende topppakninga lekker så en av sylindrene suger vann. Kan kanskje se det på tennpluggene, hvis en av 4 plugger har en annen farge. Ikke sikker på hvordan den skal se ut da.

Hvis de to problemene dine ikke har noe med hverandre å gjøre, så kan du jo se under panseret i mørke for å se om det gnistrer. kanskje du har utslitte tennpluggledninger, så gnisten går en annen vei enn til pluggen.

Finn deg en tørr flekk i et parkeringshus eller garasje eller noe, så kan du stå på tomgang litt der å se om det ligger vann under bilen.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok en kjapp runde på irc kanalen å fikk 3 svar

<HF-rice> toppakning

<matsremi> uten tvil toppakninga ;P

<halfmoon> bing`: er nok toppakninga ja. hadde samme problemet med bilen min for litt siden. akkurat samme symptomene

trenger vel kanskje ikke lure mer? var tilsammen 20 sek fra jeg spurte til jeg hadde fått tre svar :D

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...