Gå til innhold

Vippelykter på Rx-7

Ranger emnet

joda^

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått over en 94mod rx-7 fra japan og denne har vippelykter. Synes personlig ikke noe om dette,men har sett på flere driftingfilmer ol. at de har fått vippelyktene til og stå ca 5 cm opp slik at de er mye "flatere" istede for at de står helt oppe som vanlig.(hvis noen skjønner hva jeg mener?)

Aldri hatt rx-7 før så har lite peiling på denne bilen, så hvis noen har noe tips hvor jeg kan få dratt og ordnet med lyktene mine så takker jeg for tips.

Mazda Rx-7 - Silver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringer i fra en MR2. Mener at 200sx har samme greiene. Vet ikke helt om det er det samme på din men, Du stiller lyktene opp med en skru duppedings bak på lykta.(hvit på mr2'en) Still de så høyt du vil ha de med denne. Men posisjonen nullstilles for hver gang du bruker lysbryteren. Ser litt sintere ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by joda^

Har akkurat fått over en 94mod rx-7 fra japan og denne har vippelykter. Synes personlig ikke noe om dette,men har sett på flere driftingfilmer ol. at de har fått vippelyktene til og stå ca 5 cm opp slik at de er mye "flatere" istede for at de står helt oppe som vanlig.(hvis noen skjønner hva jeg mener?)

Aldri hatt rx-7 før så har lite peiling på denne bilen, så hvis noen har noe tips hvor jeg kan få dratt og ordnet med lyktene mine så takker jeg for tips.

Finnes jo mange fete "innsatser" da. Men disse koster selvfølgelig noen kroner...

Er det lov å spørre hvem som hentet bilen for deg, og evt hva du betalte?? Kan godt ta det på PM. Har planer om å hente en i Japan nå i desember...

André

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AJ82

Finnes jo mange fete "innsatser" da. Men disse koster selvfølgelig noen kroner...

Er det lov å spørre hvem som hentet bilen for deg, og evt hva du betalte?? Kan godt ta det på PM. Har planer om å hente en i Japan nå i desember...

André

Lyst til å fortelle hvem som skal importere for deg?:D

Life Is Hard And Then U Die;)

Thats Life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fåes kjøpt en kontrollboks slik at du selv kan juster hvor mange grader åpning du vil ha på lyktene dine. Tror det er Pivot som lager den. Så slipper du å kjøpe nye lykter eller kutte noe stag for å få litt åpning på lyktene dine. Jeg skal kjøpe en slik boks til lyktene mine i så fall, for jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg vil ha c-west lykter eller ikke. :)

Edit:

her har du vettu.. Rock'n roll.. Kjøp en i julegave til meg da.

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

lysene har 0 effekt når dem står slikt halvåpne...

anbefaler heller å kjøpe intigrerte lamper..det er vel det peneste..

c-west har noen veldig fine.

Hadde ingen planer om at de skulle ha noen effekt,men mest for utseende sin skyld.

Tanken om integrerte lamper har streifet meg, ikke umulig at det kan bli noe av de. skal sjekke c-west...:)

Mazda Rx-7 - Silver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Wicked

Det fåes kjøpt en kontrollboks slik at du selv kan juster hvor mange grader åpning du vil ha på lyktene dine. Tror det er Pivot som lager den. Så slipper du å kjøpe nye lykter eller kutte noe stag for å få litt åpning på lyktene dine. Jeg skal kjøpe en slik boks til lyktene mine i så fall, for jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg vil ha c-west lykter eller ikke. :)

Edit:

helt perfekt dette her da intill det evt. blir innsatser. 1.stk er bestillt til meg ihvertfall :)

takker...:D

Mazda Rx-7 - Silver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for moro skyld kan jeg nevne at jeg i går laget en liten mod på vippelyktene på RX-7'en min, ganske grov sådan.

Monterte en bryter for strømmen inn på sikringsboksen i motorrommet (dvs for headlight retractor).

Så er det bare å flikke litt på bryter'n for å få den 'åpninga' man ønsker. Funker som bare det, og tok ca en time å lage, inkl lodding og festing av bryter i kupeen.

Har ikke tid til å vente på varer fra Langtvekkistan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at jeg har smeltet en stykk fastnøkkel når jeg monterte stereo i bilen til en kompis for en del år tilbake så tror jeg ikke at jeg bør finne på å lage noe slikt på egen hånd i bilen min i så fall.. :D

Har heldigvis forstått poenget med pluss og minus etter den tid, men allikevel.. hehe... Pivot sin boks er vel bare en kommersiell versjon av din måte, men for oss late så er det som en nyoppdagelse av hjulet.. Eller noe slikt.. :op

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Wicked

Edit:

Hmm....fikk mail av det firmaet som selger disse, og de sender ikke til Norge.......kjipt.

De ville bare selge den i USA.

Hmm...noen som har noen idè om andre steder man finner noe lignende?

Mazda Rx-7 - Silver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke no problem...

Jeg benyttet disse selv i sommer da jeg bestilte en del ting til verkstedet som ellers var dyre i Norge, men møtte da på denne problemstillingen...

Derimot, alt gikk veldig smooth når jeg handlet og shippet gjennom disse folka..

Lykke til iallefall!

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider