Gå til innhold

Hamar golfen ;P

Ranger emnet


tfac

Anbefalte innlegg

Originally posted by Suvdal

Ehm, pics!?? Er dårlig gjort å legge ut det da??? ... NOT!!!! :D

 

Ett lite titt til på bildet over så ser dere adressa da vettu ;) http://www.nina-marie.com

 

Ligger også noen på http://www.norskbildelsenter.no og velg streetfighter på siden der...

 

vw_golf_gti: De er publiserte, så ikke ta deg nær av at jeg sier dette her...? ;) :D

HALLO du grevling! Er søstern din jeg vil se bilder av da vettu....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by NoLimit

HALLO du grevling! Er søstern din jeg vil se bilder av da vettu....

 

Hehe, jeg har da for faen ikke bilder av søstra mi på pc`n da vel.. Sier seg sjøl..

 

Men ska ikke forundre meg om Danna er mer enn behjelpelig med å skaffe dette :)

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Suvdal

 

Hehe, jeg har da for faen ikke bilder av søstra mi på pc`n da vel.. Sier seg sjøl..

 

Men ska ikke forundre meg om Danna er mer enn behjelpelig med å skaffe dette :)

 

Hehehe, er hu, nei, mener du hjemme i kveld da Suvdal..? ;)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som jeg valgte og som står montert inn i golfen til Marius (hamar-golfen) er en måler som går fra -30 til 25 psi, det burde holde for deg også 1 bar tilsvarer ca 15 psi, regna ikkje med at du har stort mer enn 1 bar ladetrykk med en "normal" chip...

Valgte dessuten cockpit-white series for å få hvite instrumenter, alle instrumentene har hvit bakgrunn i den bilen nå.

 

Ikke vanskelig å montere nei

 

du tar av dekselet på a-stolpen, (festet med masse klips, bare og "bryte" den ut, så løsner klipsa, begynne oppe ved taket, helt nederst er det en liten skru-sak, som dekselet er festet på, løsne alle klipsa og dra det rett opp mot ruten, så er det løst.

 

Slangen til turbotrykket kobler du inn i framkant av motoren, kutter slangen som er til bensin-trykksregulatoren og setter inn en t-kobling (viktig med en kobling fra 42. draftdesign der med en restriksjon i, visst ikke risikerer du at du får mye vibrasjon/summing i måleren din) koster ikke mer enn en 10,- eller noe sånt ekstra. slangen legger du deretter inn til torpedoveggen, trakk min igjennom rett over gasspedalen, trer den videre igjennom dashen og opp i hjørnet av dashbordet ved vinduet, kapp slangen etter behov, (Greit at denne er så lang at du kan demontere måleren uten å få problemer i ettertid, ekstra slange kan bare ligge inne i dashen...)

selve holderen er trekt med taktrekk (riktig farge og stoff som resten av bilen) med to "klaffer" på, så disse er bare og feste rundt a-stolpedekselet og lime fast, med lim eller dobbeltsidig tape, dytt deretter måleren inn i holderen og fest denne med medfølgende "skrue" (en stor "mutter" som du skrur inn på selve måleren, plastsak, du skjønner når du ser den) til lyset i måleren, trekker du opp to ledninger. ned til sikringsboksen, ta av dekselet på siden av dashbordet (dette har du sikkert allerede gjort for å komme til og trekke turbotrykks-slangen) i allefall for å få dette dekselet av, åpne døra til sikringsboksen, også er det bare og trekke ut hele siden, den er festet med 4-5 klips... virker som du kommer til å ødelegge hele greia når du holder på, men løsner plutselig... vær forsiktig og ikke vri så mye på det når du holder på, er hardplast og kan knekke.. enkel sak når du finner ut av d.. (sitter ganske hardt)

finn jording i en eller annen skrue i karosseriet, pluss'en kobler du til den blå og hvite ledningen som går inn på hovedlysbryteren med en 3m-kobling, denne ledningen er til instrumentbelysningen og du kan da dimme lyset i måleren sammens med resten av belysningen)

når alt dette er på plass, monter på igjen a-stolpedekselet ved å trykke det på plass igjen så alle klipsene tar god tak.

(kan være en fordel og sjekke at ting fungere før du klipser på igjen, at pæra lyser og at måleren følger med, ligger normalt på ca -20 psi når motoren går på tomgang... får ikke opp noe særlig trykk ved å bare ruse motoren, da turbo'n krever litt motstand for å lade skikkelig, men om du får bevegelse i nåla, så har du gjort det riktig...)

 

Enkel og grei sak og koble dette. (værste biten er å få tredd slangen igjennom torpedoveggen, men går greit det og)

Er også veldig gode bruksanvisninger på delene som Evan sender deg i pakka. Frakten er ikke stort derifra og du har pakka på døra etter i underkant av en uke.

 

 

her er også monteringanvisninger fra 42. draft design

 

A-stolpe holder

 

http://www.42draftdesigns.com/installation/book1_mk4apillar.htm

 

Turbo-trykksmåler

 

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=583081

 

en til

 

http://www.ottawa-vdubbing.com/info/techtips/boostgauge.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Suvdal

Ehm, pics!?? Er dårlig gjort å legge ut det da??? ... NOT!!!! :D

 

Ett lite titt til på bildet over så ser dere adressa da vettu ;) http://www.nina-marie.com

 

Ligger også noen på http://www.norskbildelsenter.no og velg streetfighter på siden der...

 

vw_golf_gti: De er publiserte, så ikke ta deg nær av at jeg sier dette her...? ;) :D

 

Hehe, det går bra vettu ;)

- 1998 BMW E36 316i Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår