Gå til innhold

Trimming av en eldre 626

Ranger emnet


allyse

Anbefalte innlegg

hmm.. du trenger spesiallagd manifold (eller sveis på den gamle), turbo, ekstra bensintilførsel (aner ikke hvordan dette er på forgassermotorer, større forgasser kansje?). nytt luftfilter, nytt eksosanlegg (eller sveis/fiks det gamle til å passe) hvis du skal lade litt er lavere kompresjon en god ide, det letteste da er vel å bytte til en tykkere toppakning (eller to orginale). godt mulig jeg har glemt noe nå men har vel dekket det meste trur jeg..

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by allyse

Har en Mazda 626 2.0l 1988 (med forgasser) (110hk)- noen måte å trimme denne bilen? Har ikke sett så mye etter dette, men prøver som første steg å spørre her :)

 

Mvh

A. Lyse

 

109HK yter den, ved 6000rpm mener jeg..

og ca 180Nm ved 4500rpm eller.no sånt..

 

Ihvertfall, det beste du kan gjøre er å enten skaffe en 2,2i motor, som er relativt seig, pga volum, men ikke så veldig sprek egentlig..

 

Eller, du kan skaffe en 2,0i-16v, i 88 modellen yter denne motoren 148HK, og passer veldig bra i bilen..

 

Turbokonvertering er også et alternativ, men dette blir veldig dyrt, trykkgasser og sånt koster penger.. MYE penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Focus

Eller, du kan skaffe en 2,0i-16v, i 88 modellen yter denne motoren 148HK, og passer veldig bra i bilen..

 

Lurte faktisk på å gjøre dette... Er det FRYKTELIG mye dilldall som må gjøres for å skifte motor? Hva sånn ca. ligger en motor på i disse dager?

 

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by allyse

 

Lurte faktisk på å gjøre dette... Er det FRYKTELIG mye dilldall som må gjøres for å skifte motor? Hva sånn ca. ligger en motor på i disse dager?

 

Mvh

A. Lyse

 

Det er såpass mye arbeid at det lønner seg å bytte bil istedet..

 

All elektronikk og sånt er nok en del dill liksom..

 

Jeg ville heller sett meg om etter en fin Coupe med 2,0i-16v, og 4hjulsstyring og sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Focus

 

Det er såpass mye arbeid at det lønner seg å bytte bil istedet..

 

All elektronikk og sånt er nok en del dill liksom..

 

Jeg ville heller sett meg om etter en fin Coupe med 2,0i-16v, og 4hjulsstyring og sånt..

 

Hmmm. du har kanskje rett.. Hvor mye sprekere er den 2,0i-16V? i forhold til 2.0-12V? Personlig syntes jeg egentlig den jeg har er veldig sprek til å ha en så liten motor... :p

 

Leste litt om det 4hjulssystemet... ble det noe "hippt" eller hva innebærer det egentlig?

 

Er det manuell fjærjustering på dem?

 

Hva ligger prisene på nå?

 

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by allyse

 

Hmmm. du har kanskje rett.. Hvor mye sprekere er den 2,0i-16V? i forhold til 2.0-12V? Personlig syntes jeg egentlig den jeg har er veldig sprek til å ha en så liten motor... :p

 

Leste litt om det 4hjulssystemet... ble det noe "hippt" eller hva innebærer det egentlig?

 

Er det manuell fjærjustering på dem?

 

Hva ligger prisene på nå?

 

Mvh

A. Lyse

 

16v er relativt mye sprekere, men 12v går jo greit nok den og, jeg har selv hatt 2 stk..

 

Det er enkelte som har justerbart understell, som justeres med knapper inni bilen, 4hjulsstyring vil ganske enkelt si at bakhjulene også svinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

allyse: Det er altfor mye mikk og patenter på disse bilene til at det går an å lage noe selv på de.. Prøv å få tak i effektanlegg til den, eller å bygge sjøl. Potta slynger seg rundt bensintanken, så det blir et helvete å lage sjøl.. Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller importert en 2,0 16v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår