allyse Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 Har en Mazda 626 2.0l 1988 (med forgasser) (110hk)- noen måte å trimme denne bilen? Har ikke sett så mye etter dette, men prøver som første steg å spørre her :) Mvh A. Lyse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 turbo er veien å gå hvis man vil ha effekt... lag ditt eget "turbokit". behøver ikke bli svinedyrt heller :) Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zero Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 jeg har en kompis som tenkte legge i noen tusen i sin 626 16v, gammel type. finnes man styling til noe slik? og hva er boltsirkel på en slik bil? Siter Audi A4 - 2.0 TDI B8 Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 http://www.felger.info/biloversikt.html sjekk sjøl Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RX-7 Skrevet Januar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2003 http://www.mazdafun.com finnes noe styling! Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
allyse Skrevet Januar 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 Originally posted by Schlasken turbo er veien å gå hvis man vil ha effekt... lag ditt eget "turbokit". behøver ikke bli svinedyrt heller :) Hva trenger jeg da av utstyr? og... definer svindyrt? Mvh A. Lyse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Januar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 hmm.. du trenger spesiallagd manifold (eller sveis på den gamle), turbo, ekstra bensintilførsel (aner ikke hvordan dette er på forgassermotorer, større forgasser kansje?). nytt luftfilter, nytt eksosanlegg (eller sveis/fiks det gamle til å passe) hvis du skal lade litt er lavere kompresjon en god ide, det letteste da er vel å bytte til en tykkere toppakning (eller to orginale). godt mulig jeg har glemt noe nå men har vel dekket det meste trur jeg.. Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 Originally posted by allyse Har en Mazda 626 2.0l 1988 (med forgasser) (110hk)- noen måte å trimme denne bilen? Har ikke sett så mye etter dette, men prøver som første steg å spørre her :) Mvh A. Lyse 109HK yter den, ved 6000rpm mener jeg.. og ca 180Nm ved 4500rpm eller.no sånt.. Ihvertfall, det beste du kan gjøre er å enten skaffe en 2,2i motor, som er relativt seig, pga volum, men ikke så veldig sprek egentlig.. Eller, du kan skaffe en 2,0i-16v, i 88 modellen yter denne motoren 148HK, og passer veldig bra i bilen.. Turbokonvertering er også et alternativ, men dette blir veldig dyrt, trykkgasser og sånt koster penger.. MYE penger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
allyse Skrevet Januar 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 Originally posted by Focus Eller, du kan skaffe en 2,0i-16v, i 88 modellen yter denne motoren 148HK, og passer veldig bra i bilen.. Lurte faktisk på å gjøre dette... Er det FRYKTELIG mye dilldall som må gjøres for å skifte motor? Hva sånn ca. ligger en motor på i disse dager? Mvh A. Lyse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 Originally posted by allyse Lurte faktisk på å gjøre dette... Er det FRYKTELIG mye dilldall som må gjøres for å skifte motor? Hva sånn ca. ligger en motor på i disse dager? Mvh A. Lyse Det er såpass mye arbeid at det lønner seg å bytte bil istedet.. All elektronikk og sånt er nok en del dill liksom.. Jeg ville heller sett meg om etter en fin Coupe med 2,0i-16v, og 4hjulsstyring og sånt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
allyse Skrevet Januar 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 Originally posted by Focus Det er såpass mye arbeid at det lønner seg å bytte bil istedet.. All elektronikk og sånt er nok en del dill liksom.. Jeg ville heller sett meg om etter en fin Coupe med 2,0i-16v, og 4hjulsstyring og sånt.. Hmmm. du har kanskje rett.. Hvor mye sprekere er den 2,0i-16V? i forhold til 2.0-12V? Personlig syntes jeg egentlig den jeg har er veldig sprek til å ha en så liten motor... :p Leste litt om det 4hjulssystemet... ble det noe "hippt" eller hva innebærer det egentlig? Er det manuell fjærjustering på dem? Hva ligger prisene på nå? Mvh A. Lyse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 Originally posted by allyse Hmmm. du har kanskje rett.. Hvor mye sprekere er den 2,0i-16V? i forhold til 2.0-12V? Personlig syntes jeg egentlig den jeg har er veldig sprek til å ha en så liten motor... :p Leste litt om det 4hjulssystemet... ble det noe "hippt" eller hva innebærer det egentlig? Er det manuell fjærjustering på dem? Hva ligger prisene på nå? Mvh A. Lyse 16v er relativt mye sprekere, men 12v går jo greit nok den og, jeg har selv hatt 2 stk.. Det er enkelte som har justerbart understell, som justeres med knapper inni bilen, 4hjulsstyring vil ganske enkelt si at bakhjulene også svinger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdius Skrevet Februar 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2003 allyse: Det er altfor mye mikk og patenter på disse bilene til at det går an å lage noe selv på de.. Prøv å få tak i effektanlegg til den, eller å bygge sjøl. Potta slynger seg rundt bensintanken, så det blir et helvete å lage sjøl.. Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller importert en 2,0 16v. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.