auto82 Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Jeg har en Honda Civic 85 mod. sedan, 4 dørs. Når jeg svinger hører jeg en merkelig rumlelyd. Hva er dette for noe? Det er ikke hjullagrene for de har jeg sjekka. Ingen slark. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrakeSnake Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Hjullagerene kan være defekte og lage romlelyder uten at det er slakk i dem. Jekk opp og snurr på hjulet. Da hører du om de er defekte. Siter Corolla 1,6 twincam16v '93 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Du kan jo og sjekke på drivledda..! Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Holder av en knapp på drivledda ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hjinx Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 sjekka servopumpa? om den har nok olje? den kan lage rare lyder ;) Siter -- Anders - 1990 BMW 525ia x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Desember 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 Det var det ytre drivledd høyre side som var defekt. Har skiftet det, og alt er nå i orden. Ingen romling lenger. ;) Tusen takk thumpsup Hvor mange drivledd er det egentlig på en bil? Og er drivledd det samme som drivknute? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Desember 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 Huh? Noen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrakeSnake Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 Knute og ledd er det samme ja, og du har to av dem. Et på hver side. Det er dette leddet som gjør at du kan ha drift på samme hjul som du også har sving. Altså forhjulsdrift. Siter Corolla 1,6 twincam16v '93 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 det vanligste er å ha fire drivledd/knuter. indre og ytre. Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrakeSnake Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 4 ja... :rolleyes: Siter Corolla 1,6 twincam16v '93 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hjinx Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 står som regel ikke to stive stenger ut av diffen :P så 4 ja... Siter -- Anders - 1990 BMW 525ia x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg