Gå til innhold

fikk en bmw e30 med 2,7 liter i går!!!men lurer?

Ranger emnet


bmw-kristian

Anbefalte innlegg

Bilder? Bytt topp-pakninga og du har en fet bil der.. Hvis det det bare er det som er gærnt da, er alltid skummelt å kjøpe bil som noe er feil med, kan fort dukke opp ting som har vært skjult av den feilen selger nevner.. :rolleyes:

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by M 4-life

100% sperre funker vel dårli på en gatebil...poenget med at det ikke er sperre for å si d sånn er vel at i sving må "ytterhjulet" gå raskere rundt enn d andre..er det 100% sperre "hopper" du vel gjennom svingene...eller?

 

ja...så å si

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Resus

Er det er en økonomimotor fra 325e du har?

 

I tilfelle må du skifte topp til en "skikkelig" topp om det ikke allerede er gjort. Her kan du gå fra 120 til 180-190 hester ved å bytte ut økonomitoppen.

 

 

Ifølge denne karen på bmwe30.net så er dette bare en myte fordi forbrenningskammeret blir annerledes og kompresjonen lavere. Se link.

 

http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/database.cgi?file=articles&report=view&ID=00129&Section=03

93 325i Coupe

(x)86 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes påstanden om at dett er en myte er noe han baserer på det ene forholdet at kompresjonen blir senket.

 

At kompresjonen seknes kan jeg ikke si noe om siden jeg ikke har hørt om det før.

 

Det jeg derimot vet er at 325e motoren ble bygd for å gi et høyt dreiemoment ved lave turtall, samtidig som den gav en forholdsvis liten effektutnyttelse pga den "slappe" toppen.

 

Etter det jeg vet er løftet på "e" kammen betydelig dårligere enn på en 323 eller 325 topp.

 

I tillegg til toppen er 325e utstyrt med turtallsperre på 4500 rpm.

 

Så min konklusjon er at bytte til 325 topp gir : mer bensin, mer luft og mer løft på eksossiden. Disse faktorene mer enn utligner tapet av kompressjon. Når turtallsperra så fjernes blir det betydlig mer futt.

 

Hvis noe av det jeg sier over er ukorrekt er det bare å arrestere meg. Jeg har selv en slik 2,7L som jeg vil påstå gar klart bedre enn en vanlig 325. Kjenner også flere andre som har trimmer motorer på denne måten og satt i blant annet E21.

 

PS. Har noen en slik motor liggende så er det bare å si fra.

Jeg kjøper den gjerne om prisen er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår