Gå til innhold

Motor?

Ranger emnet

kristom

Anbefalte innlegg

2,2 er lat pga den litt sløve kamen som sitter i den. 2,2 er helt greit med en annen kam. Men skal en ta ut ca150hk så er OHC 2liter'n billig, trygg og bra... Skal en ha mye moment derimot, noe som ikke er helt nødvendig på Ascona så kan du gjøre som meg. skaffe deg 2,4(125hk, 195Nm). Men disse motorene koster mye(4-6000), folk tror de er verdt sin vekt i gull... hva med en C20XE (2,0liter 16v)? et ok eksemplar koster omlag 10tusen. og har 150Hk. Skal du ha 150Hk ut av 2,2 så må det både kam, grenrør, effektanlegg, mye justering osv til(vil komme til å bruker mye bensin også). Prisen blir omtrent lik... Og desuten får du solgt bilen din for det dobbelte med en 16v...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.0 ohc fra Omega er min anbefaling, spørs jo litt hvor mye du skal ha av gamp, og hvor mye du skal bruke og da.. Jeg har en tidligere post liggende her som het "Litt usikker her nå", der står det en del nyttig inne i, og attpåtil er alt beregnet på en 1.3, så du får vite mye du trenger. Står en del om Omega 2.0 motor og litt om 2.2i, pluss en del du kan bruke og trenger. Finner også et par som selger Omega motor.

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag hær :D Men 2.2i, hvordan forhindrer man rådebank da?

Ingen som har en 2.0SE fra omega eller en C20XE til salgs da?

Opel Ascona 1.3S 1981mod

Opel Vectra 2.0i 1990mod

[x] Opel Vectra 2.0i 1991mod (vraket)

[x] Opel Omega 2.0i 1987mod (vraket)

[x] Volvo 244DL B19 1980mod (vraket)

[x] VW Golf 2 1.6 1985mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som driver Englund racing har en 2liter OHC motor til salgs, 1000kr, (det er hva du må gi for en ok 2liter CIH) får med alt tror jeg.. gå inn på http://www.engelund-racing.com, sida har ikke vært oppdatert på en stund, men det er nok bare å ringe å høre... Omega ohc har mere gamp enn 115hk, som 2,2i har.... (desuten er 2.0 OHC evigvarende!) For å hindre rådebank på 2,2 så er det et par ting som kan gjøres, 1. Ikke plage motoren! (usansynligt!) 2. Bytte olje pumpe til noen med større drev, da de er et svakt ledd på opel. 3. Ikke øke kompresjonen så veldig mye, og unngå tenningsbank, da det medfører mer stor belastning på motoren. 4. Bytte ut rådene med noen som tåler juling. Evt sørge for at nye lagre er montert før trimming!!! La være å brune så mye, da høyt turtall på motoren uten at den har noe å jobbe imot dreper'n...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zub

Jeg har en 2.0i omega motor tilsalgs ! Gi meg ett bud du...

Ser du bor i hedmark? Koster det mye å frakte en bilmotor da?!:rolleyes:

800,-??

Opel Ascona 1.3S 1981mod

Opel Vectra 2.0i 1990mod

[x] Opel Vectra 2.0i 1991mod (vraket)

[x] Opel Omega 2.0i 1987mod (vraket)

[x] Volvo 244DL B19 1980mod (vraket)

[x] VW Golf 2 1.6 1985mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider