Gå til innhold

Motor?

Ranger emnet


kristom

Anbefalte innlegg

hørte i går av en kjenning som hadde b ascona før, at han brukte 2.2i motor, 2.0s motorfester og bunnpanne!? kan dette stemme? da fikk han ikke noe problemer med rådebank heller?!:rolleyes:

Opel Ascona 1.3S 1981mod

Opel Vectra 2.0i 1990mod

 

[x] Opel Vectra 2.0i 1991mod (vraket)

[x] Opel Omega 2.0i 1987mod (vraket)

[x] Volvo 244DL B19 1980mod (vraket)

[x] VW Golf 2 1.6 1985mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ElCamino

 

nei hvorfor skulle han det?:)

 

har hørt at 2.2i får lett rådebank..men ingen som har svar på spørsmålet mitt da?

 

Er dette mulig?

2.2i motor

2.0s motorfester

2.0s bunnpanne

Opel Ascona 1.3S 1981mod

Opel Vectra 2.0i 1990mod

 

[x] Opel Vectra 2.0i 1991mod (vraket)

[x] Opel Omega 2.0i 1987mod (vraket)

[x] Volvo 244DL B19 1980mod (vraket)

[x] VW Golf 2 1.6 1985mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kan ofte, seff helt etter hvordan du pisker den ut i eneløse sladder og piruetter. Men trodde du mente han ungikk det ved å bruke 2.0 bunnpanne og 2.0 motorfester.

 

Jeg tror det går, men Jeg har ikke studert det så nærme på min bil enda, hva som er gjort der.

Er helt sikkert noen her som vet det.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så klart fester osv passer;

 

1.6 cih og til 2.4 cih paser alle "utvendige" deler over, fordi de er prikk like, innmaten passer også faktiskt men de under 2.0 må borrs opp men ellers er alt likt.

 

omega har to motorere, 87-89 (trur det er til 89) har 122hk 20se motor. 90(91) og oppover har c20ne med 115hk.

 

for å forhindre rådebank i cih så monter skvalpe plate i bundpanna, det er det som kverker dem, de får ikke oljetrykk når du spoler rundinger i 30min :P

 

sett i det som er lettest for deg, har du cih fra før så er 2.2i/2.4i det letteste å sette i.

 

ellers kan du bruke mye fra omega a for å få i omega motoren, eneste du må gjøre er å sveise om bundpanna eller sette på manta 1.8gt bundpanne.

 

og så må du korte inn giroverføringa på girkassa så spaken kommer opp i hullet i karosseriet. videre må du lage mellomaksel og girkasse travers.

 

se på http://www.ascona.tk han har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er noen forskjell på hvor hullet til girspak sitter på manta 1.8 og ascona, så trenger du ikkë å korte inn giroverføringen.

Jeg satte motoren litt lenger fram, lagde egne motorfester og flyttet radiatoren ett hakk nærmere fronten. Da passet girspaken rett i hullet, dette var med original omega motor og original omega kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår