Gå til innhold

bilder fra 245 77mod (veteran-prosjekt)

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, jeg vet bildene er i største laget;)

jeg ringte på en 245 82modell som var ganske rustfri men hadde gåen motor (kammen hadde skjært seg)

jeg sa jeg skulle ha denne bilen og kjøpte den... men jeg måtte bare spørre om de ville bli kvitt den "felleskjøp" bilen som sto nedsunket i marka ved siden av garasjen...

denne bilen skulle jeg få gratis hvis jeg bare ville komme etter den... så jeg klarte ikke si nei og dermed hentet jeg bilen dagen etter at jeg hadde fått hjem 82modellen... så sendte de papirene i posten så jeg skrev under de og sendte de videre til biltilsynet:D

Bilen har gått i trondheims-området som felleskjøps bil, så fargen er ikke noe å skryte av, den har både grønn, hvit, gul, rød, og svarte farger på seg.

motoren er heller ikke mye å skryte av.. det er en b19a som er mangler kammen.. den har gått ca 300-350000km

planen jeg har får denne er at den skal settes inn i garasje og ribbes.. deretter skal den sandblåses å lakkeres i en fin farge (er ikke sikker ennå på farge). så når den er ribbet vil den bli rustsveiset og fikset karosseriet på...

så skal det byttes dører, panser, skjærmer, bakluke, vinduer (til sotede), interiør (til 88mod), ventilerte skiver foran, b23 eller b230 motor i motorrommet... så får jeg se hva som dukker opp underveis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Texascom

Håper du virkelig er dyktig når det gjelder rustsveising og generelt fjerning av rust.... :D

:D

hehe.. tja.. jeg skal få sveising og lakkering gjort av en fagmann;)

ellers er det jeg som stort sett står for demonteringen/montering av bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

:D

hehe.. tja.. jeg skal få sveising og lakkering gjort av en fagmann;)

ellers er det jeg som stort sett står for demonteringen/montering av bilen...

fy fan vinjar du har mot!!! kun jo fønne det et beire eksemplar og skrotæ dn hær mn ;) ikke vurdert å prøv rustsveising osv sjøl? lærer mens man lever ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Haien

fy fan vinjar du har mot!!! kun jo fønne det et beire eksemplar og skrotæ dn hær mn ;) ikke vurdert å prøv rustsveising osv sjøl? lærer mens man lever ;)

hehe... tja d va d;) no e d no sånn at e ikke har sveisapparat sjøl... har e hadd d ha iallefall prøva å sveisa sjøl....:D (eller e har et GEDIGENT elektrode apparat.. som jeg har prøvd mg.. men det funka ikke nå særli:( ble bare et større hull) :rolleyes:

jeg vet at det ikke koster så my for et apparat.. men :o

men det kommer med tida:D

menne har e kunna funne et beire eksemplar SÅ bellig = GRATIS??? da må du sei ifra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

(eller e har et GEDIGENT elektrode apparat.. som jeg har prøvd mg.. men det funka ikke nå særli:( ble bare et større hull) :rolleyes:

Hmm har ikke noe peiling jeg, men du hadde vel så elektrode og strømmstyrke o.l lignende passet sammen med hvor tykt det du skal sveise er??

Når du skal sveise igjen hull er det vel nesten en fordel også og bruke ett MAG apperat??? bare lurer jeg

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C_West

Hmm har ikke noe peiling jeg, men du hadde vel så elektrode og strømmstyrke o.l lignende passet sammen med hvor tykt det du skal sveise er??

Når du skal sveise igjen hull er det vel nesten en fordel også og bruke ett MAG apperat??? bare lurer jeg

jeg får til å sveise med mag og mig, ja...

nei, det var ikke rett størrelse på elektroden å strømmen til det jeg skulle prøve å sveise, hadde ALTFOR sterk strøm pga stor elektrode;) men jeg skulle bare prøve...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Urgolf

Litt av et prosjekt må jeg si! du har mye arbeid foran deg der ja...

Men desto artigere når den er ferdig;)

Blir dette et rent restaureringsprosjekt, eller har du en massiv maskin på lager??:D

Kristian

ja, jeg vet jeg har endel arbeid for meg...:rolleyes:

men da har jeg noe å bedrive vintern med vettu:D

har ingen maskin til bilen "på lager" ennå..;) men det kommer sikkert bare en b23/b230 (a eller e) i første omgang... så får jeg se om det kommer mere senere med tiden;) kanskje turbo eller v8er?? men det er karosseriet som skal prioriteres først;) så jeg her den kjøreklar til den er veteran:D

utseendemessig kommer den mest sannsynlig til å se standard ut.. (ha hatt litt tanker om å "bygge den om til nyere utseende = 85- mod" men det er veldig usikkert... tenker litt på å fjerne listene (å tette hullene før lakkering)

men alle listene skal være svarte;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GT_rider

Blir bra dette her, behold den mest mulig orginal. Gjelder fargen også;)

Mange nok som var store maskiner, i Volvoene sine.

ehm.... beholde fargen original?? neppe... har 4 røde dører som skal på så jeg tror nok det blir lakkering etter det;) men ellers får jeg se hva bilen skal gjennomgå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm kan jo bli kult dette her, om du skal velge mellom V8 eller turbotrimme en gang så hadde jeg valgt og turbotrimme, har blitt sånn småharry med V8 i alle gammle volvoer etter at ALLE drit harrye rånerene i byn skulle ha det

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C_West

hmm kan jo bli kult dette her, om du skal velge mellom V8 eller turbotrimme en gang så hadde jeg valgt og turbotrimme, har blitt sånn småharry med V8 i alle gammle volvoer etter at ALLE drit harrye rånerene i byn skulle ha det

tja, får se om ikke det blir en b23e eller b230e først da... (så jeg får spart litt penger til evt tubo- motoren;) så får jeg se hvilke tilbud jeg kommer over;)

jeg får ikke bjynnt med bilen før over nyttår:( først da kunne jeg få den inn i garasjen:rolleyes: såfremt at de orker å lage plass til den:mad:

har kanskje et mig-sveiseapparat for hånda:D:D (de hadde et apparat på jobben som de kanskje skulle "flytte" på, men ikke hadde plass til):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider