Gå til innhold

bilder fra 245 77mod (veteran-prosjekt)

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

Originally posted by kadettcp

Er gla min 245 ISBIL ikke er så rustete:D

den der kan du bruke på jorde:D

smak og behag:o

ingen vits å ta den på et jorde når det ikke er motor i som funker;)

får bare håpe at at den ser bedre ut når den er ferdig og klar for veien:D

jeg har skrotet nok biler på den måten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du får det helt sikkert bra til...

Pusset opp en 244Tic over en vinter, er a jobb i vente for deg vet jeg. resultatet ble OK.. men som ble skrivd på 1 sia her "lærer mens man lever " så blir jo bedre me treninga :) det viktigste er jo samtidig som du lærer så gir du gammern liv igjenn :)

Lykke til..

på denne ble d byttet brønner,kanaler å alle dørbunnene..

volvo3.jpg

volvo4.jpg

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ikke så gale ut dette:D (foruten frontfangeren);)

når man skifter kanaler å hjulbrønn osv, må det til noen godkjenning etterpå?? eller er det bare å "lakke" over:D

kvordan gikk du frem når du byttet "karrosseridelene"??

bilen min er egentli en varebil, men det er bare satt inn seter bak (og ikke vært på kontroll og fått godkjent som stv) så jeg må/skal på kontroll hos biltilsynet når den er ferdig og skal på veien "som veteran" slik at den blir en godkjent 5-seter:D

jeg ser jo at jeg har jo ikke "go" tid på meg da med bilen... :rolleyes:

ettersom jeg ikke har fått den i hus enda:rolleyes:

men jeg bor ikke hjemme (hvor bilen står) så jeg har jo bare tid i hælgene...:(

så hvis jeg blir boende her en stund kommer jeg til å leie en garasje slik at jeg kan mekke på bilen når jeg har tid utenom hælgene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

når man skifter kanaler å hjulbrønn osv, må det til noen godkjenning etterpå?? eller er det bare å "lakke" over:D

bilen min er egentli en varebil, men det er bare satt inn seter bak (og ikke vært på kontroll og fått godkjent som stv) så jeg må/skal på kontroll hos biltilsynet når den er ferdig og skal på veien "som veteran" slik at den blir en godkjent 5-seter:D

jeg ser jo at jeg har jo ikke "go" tid på meg da med bilen... :rolleyes:

ettersom jeg ikke har fått den i hus enda:rolleyes:

men jeg bor ikke hjemme (hvor bilen står) så jeg har jo bare tid i hælgene...:(

så hvis jeg blir boende her en stund kommer jeg til å leie en garasje slik at jeg kan mekke på bilen når jeg har tid utenom hælgene;)

Skummelt å kjøre rundt med 5 seter i en 2 seter (grønne skilter) som ikke er godkjent... Man kan risikere å betale ENORME gebyrer viss man blir tatt.... Er det noen som kan bekrefte dette, eller rette meg viss jeg har skrevet heeelt feil her ?

Audi ftw! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planen jeg har får denne er at den skal settes inn i garasje og ribbes.. deretter skal den sandblåses å lakkeres i en fin farge (er ikke sikker ennå på farge). så når den er ribbet vil den bli rustsveiset og fikset karosseriet på...

så skal det byttes dører, panser, skjærmer, bakluke, vinduer (til sotede), interiør (til 88mod), ventilerte skiver foran, b23 eller b230 motor i motorrommet... så får jeg se hva som dukker opp underveis

Jeg ville lakkert den etter at du har byttet dører, panser ol.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ikke godkjennes det nei..

har sveisa mye rust på 240'n min sjøl, er tidkrevende og til tider kjedelig men det er bare å holde motet oppe:)

så nå må du bare få kjøpt deg sveiseutstyr og få rassa i gir så får du mange koselige timer med 245'n din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by t33zr

Skummelt å kjøre rundt med 5 seter i en 2 seter (grønne skilter) som ikke er godkjent... Man kan risikere å betale ENORME gebyrer viss man blir tatt.... Er det noen som kan bekrefte dette, eller rette meg viss jeg har skrevet heeelt feil her ?

d e sant.. de kan bli VELDIG dyrt hvis man kjører med det.. men etter 10 år kan man regge den om gratis :D (tror jeg, pga han på biltilsynet sa at det skulle ikke koste noe å gjøre den om fra vare til stv)

men jeg har jo ikke skilt på bilen nå da;) skal ikke ha skilt før den er veteran:D

jeg har snakket med biltilsynet og det er en varebil (enno) i papirene... men de sa at for å få det forandret skulle jeg bare komme på kontroll på den er ferdig, det gikk fort... (enten med prøveskilt eller på henger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Blugh

Jeg ville lakkert den etter at du har byttet dører, panser ol.

:P

ehm, jau... selvfølgelig skal jeg det:D jeg bare skrev det som jeg kom på der å da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lasse_GT

må ikke godkjennes det nei..

har sveisa mye rust på 240'n min sjøl, er tidkrevende og til tider kjedelig men det er bare å holde motet oppe:)

så nå må du bare få kjøpt deg sveiseutstyr og få rassa i gir så får du mange koselige timer med 245'n din

hehe

jau... du sei nå der:D

har forresten demontert nesten alt innvendig... (så jeg synes det ikke er grunn til å klage, det er bare det at jeg har jo ikke tid til alt på en gang...):o :D

så dashbord, golvmatte, seter, er ute og jeg har løsnet motoren, må bare løsne de siste girkasseboltene... slik at den er bare å lempe ut når bilen skal flyttes... har bare ratt å et sete samt pedalene inni bilen:D (skal ta bilder neste gang jeg skal gjøre noe med bilen...) ;)

så når den skal inn i garasjen skal rustsveisingen begynne..:D

og sveiseapparat kunne jeg få låne fra jobben (sjæfen kunne ikke med det, så jeg måtte bare prøve meg frem sa han):D

og bilen kommer antagelig inn i garasjen like etter nyttår:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Texascom

Stå på!!! Det meste har en tung start...

jepp:D

men bilen har begynt å miste "form" ;) skal demontere skjærmene og motor/ girkasse osv neste gang jeg får tid:) (samt da får jeg tatt bilder, pga jeg glemte kameraet sist...):(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lasse_GT

åssen så gulvet ut under teppet?

prøvd å banke litt med hammer rundt om kring?

kan få deg ganske store overraskelser hvis rusta befinner seg under slike asfaltmatter eller hva det nå heter..

smell på med masse bilder;)

har ikke kommet så langt at mattene er ute;) men jeg ser at det har vært gjort noe der under, pga det er smurt noe greier på der...:rolleyes:

jeg skal hjem i dag å sku:D så da skal det takes bilder:D å da blir vel også allt sammen tatt ut av biln, og lagt i garasjen (har bare lagt alt sammen baki biln ettersom jeg har løsnet delene;) så det begynner å bli litt fullt baki der;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by classic

har nettop bytta kanaler på en 245 selv.

møkka jobb, men fint når det er ferdig.

kanalene var helt fine på 245'n:D men det er rust på hjulbrønnene og meget lite i dørken...;) (iallefall hvor jeg kom til for å se;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider