Gå til innhold

bilder fra 245 77mod (veteran-prosjekt)

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har en hel bil stående til deg jeg med masse deler , ettermontert turbo , sveist sperre , bra og nesten rustfritt karoseri , bare litt i brønna bak og litt lakkrust...ring meg hvis du er interisert a. 97029583

tja.. skal ikke bjynne for fullt med bilen før til sommern da;)

 

du har sikkert en at. motor? :rolleyes:

jeg skal nok ha en innsprut:D får se om det blir turbo...

har en 84 mod for handa, den har m46odkasse er usikker på hvilken motor som sitter i menne så at den har +++ med andre deler... såe jeg får se...

 

sliter med å få tak i nre angry men bilen befinner seg i bodø:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

jah, da blir 245'n satt i garasjen i hælga...

skal demontere alt.. skal ha hjul så jeg kan flytte biln:)

 

etter at jeg har demontert bilen skal den rustsveises, å lakkeres... menne vet ikke hvilken farge enda...

 

 

har planer om å sette over alt ifra delebiln *240 GLT*

tenker da på understell, motor *b230e*, girkasse *m47* å dashbord, gulvmatte osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha de originale lyktene og listene osv? e ikkje helt sikker, men eg tror ikkje den vil kle sånne "nymotens" farger som gullfargen til c70 osv, om du skjønner.. men! eg kan jo ta feil :P

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha de originale lyktene og listene osv? e ikkje helt sikker, men eg tror ikkje den vil kle sånne "nymotens" farger som gullfargen til c70 osv, om du skjønner.. men! eg kan jo ta feil :P

skal ha org lykter forran å bak.. å kanskje linkers på framskjærmene også :rolleyes:

 

menne kommer nok til å fjerne listene langs siden og rundt blinkers, panser, osv..

 

jah.. tenkte på d med gullfarge... såe jeg droppet det..

 

har forresten sendt mail til felleskjøpet i trondheim om "sponsing" av lakkering i orginal utførelse:D har enda ikke fått svar da, men men.. tror egentli at bilen blir svart... både utvendig å innvendig... åsså tenkte jeg på å lakke de løse "understells-delene" rødt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har konvertert en 90 mod. varebil (bilde under trøbbel tråden), å det koster ingen ting, annet enn skiltene. Det syke med varebilene er at de har over hundre kilo med bly i front. Disse må fjernes for og få godkjendt den. For og kompensere for disse er det lagt inn spacere over fjærene. Disse skal også fjernes. Jeg tror det er stivere fjerer på varebilene og, siden min ble skyhøy etter konverteringen. Krengestagene tror jeg også er kraftigere enn ellers. Har ikke målt bak, men jeg har 24 mm foran hvertfall. Ellers er jo det kjekke med varebilene at alle har servo, grunnet blyet foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har konvertert en 90 mod. varebil (bilde under trøbbel tråden), å det koster ingen ting, annet enn skiltene. Det syke med varebilene er at de har over hundre kilo med bly i front. Disse må fjernes for og få godkjendt den. For og kompensere for disse er det lagt inn spacere over fjærene. Disse skal også fjernes. Jeg tror det er stivere fjerer på varebilene og, siden min ble skyhøy etter konverteringen. Krengestagene tror jeg også er kraftigere enn ellers. Har ikke målt bak, men jeg har 24 mm foran hvertfall. Ellers er jo det kjekke med varebilene at alle har servo, grunnet blyet foran.

min er vist en varebil som er satt inn seter uten godkjenning...

ringte biltilsynet å sa at jeg hadde planer om "ombygging" ettersom jeg tenkte å sette inn en b230e motor osv..

de på biltilsynet sa at man kunne ta all godkjenning på en gang, så slapp jeg å komme innom flere ganger:D

 

har hatt en 245 88mod *varebil* som delebil, den hadde vektene, å forhøyningene forran, men hadde ikke noe større stabstag.... :rolleyes:

har hele forstillingen liggende på låven.. :) har målt på alle stagene jeg hadde ligende om det var noe forskjell... men alle jeg hadde var like.. skal måle på GLT'n når jeg kommer hjem til hælga:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet også at vare og diesel -biler har større diameter på fjærene..

 

245'n som jeg hadde som delebil hadde MYE stivere bakfjærer også...

 

man må sette på vare eller diesel fjærer forran hvis man skal få godkjent en v8'er i 240:) *samt 2x8 bremseforsterkeren å vetlilerte skiver + stag i motorrommet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til hælga skal jeg hive ut motoren og det meste i fronten...

 

må komme bedre til så jeg får sveist det som skal sveises under radiatoren... :rolleyes:

får hjem sveisapparatet i til hælga, såe... sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår