Gå til innhold

tommy sharif på tv2 nyhetene

Ranger emnet

911ruf

Anbefalte innlegg

Originally posted by oddi

Men helt sikker kan man jo aldri være.. uansett har han en bra oppskrift for å gjøre ting så billig som mulig. han lar familien jobbe der (litt svart og sånt kanskje, lite lønn, osv, slik at LO sikkert ikke er heeelt fornøyd;) han har butikken sin et jævla TELT, såklart det blir billigere enn å investere i fancy lokaler som ligger sentralt, og han satser på volum, ikke nødvendigvis på service. Helt genialt spør du meg. han gjør også STORE innkjøp, og driver parallellimport. Enkel og genial oppskrift for å fucke opp offisielle importerer, og få masse kunder, og tjene enda mer penger;)

mvh oddi

hehe,var ikke langt fra sannheten den forklaringa nei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er så jævli bra når enkelte påstår at Sharif driver med mye humbug og ulovlige ting. Alle blir svar skyldig når noen ber om konkrete eksempel. Hvis det hadde vært så opplagt at han gjør noe ulovlig, da hadde nok alle konkurrentene hans gått til politiet med en gang. Vær klar over at det er veldig mange som er ute etter å ta Tommy, men han har ikke blitt tatt for noe ulovlig. Det eneste som har skjedd, er at HAN har tatt en av de store kjedene i å gjøre noe ulovlig. Now isn`t it ironic?

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handla hos sjarif for 2 år siden før det tok sånn veldig av, kjøpte ei slik felgpakke med falken dekk. Før jeg kjøpte hadde jeg analysert markedet ganske nøye. Sjekket konkurrenter og ingen var i nærheten på pris. Kunne få tak i dekk via en bekjent som fikk tak i dekk til innpris til dekkforhandler, og det ble dyrere.

Det nest billigste alternativet var Johs B (ca 10 tusen), men de hadde ikke falken dekk, med Y hastighetsmerking, de hadde dårligere falkendekk (W merking) til høyre pris, pluss at det kostet et par tusen mer. En lokal forhandler som strakk seg til 40% rabatt kom da på 13500, mot sharif (8990)

I teltet jobba faren til sharif, lillebroren hans, og en øst europeer. Tror ikke det var noe snusk i butikken der, det eneste jeg kan tenke meg, er at han kan ha tatt ut utbytte når det har vært skattefritt, og latt familie som broren sin få utbytte skattefritt, som en kompensasjon for lav lønn, og det er jo ikke ulovlig.

Skulle jeg kjøpt der igjen, hadde jeg bare kjøpt felger med dekk påmontert, og skiftet dekk selv på bilen, for det er risikosport, sånne muttertrekkere dem bruker.

Noen som veit hva ei slik felgpakke med falken sommerdekk i 17/225/45 ligger på nå?

Grunnen til at dekkimportøreren ikke ble dømt, tror jeg er at sånn lydbåndopptak, tatt opp på de premissene ikke holder i retten.

Syns forresten ikke det er så rart at vanlige dekkselgere holder de prisene de gjør. Jeg tror de må ha en kalkyle på minst 1.5 ganger innkjøpspris skal det lønne seg i en enkelt handel, enda mer i snitt, for dem er jo dekksalg mer sesongbetont, og de skal holde butikken igang hele året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har lest har politiet hatt minst én razzia hos Sharif, og de har allikevel ikke funnet noe ulovlig.

Imidlertid har jeg hørt at han har VELDIG lave lønnskostnader (100 000,- i året på ~ 10 ansatte), men det er jo heller ikke ulovlig. Han er vel sikkert flink til å belønne de ansatte på andre måter, da, som Lionstar er inne på.

Etter å ha fulgt Sharif i media de siste årene, inkludert innslaget igår, er det ihvertfall klart at han er en genial markedsfører! thumpsup

Stå på Sharif - har du noen ASA DM3 til meg til våren? :D

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mange ikke forstår er at hvis du kjører Sharif style, så har du lav profitt på hver felgpakke, men når du selger i så store mengder som han gjør, tjener du til slutt mer enn de som tjener mer pr felgpakke, men selger mange FÆRRE felgpakker.

De som ikke forstår seg på ting, og velger å tro på ville rykter vil konkludere med at det der må være ulovlig. TØV! Kom med fakta!

Så en kort historie:

En venn av meg kjøpte en splitter ny Rav4 for noen uker siden, før snøen kom. Toyota selv anbefalte han å droppe kjøp av vinterdekk hos dem, og heller kjøpe hos Sharif. Da kunne han kanskje få en felgpakke for den prisen de selv tok for bare vinterdekkene :D

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

-Sharif blir forbanna pga dette, og svarer med å dumpe prisene sine enda lenger ned...

Sharif skulle hatt en :hug: for det!

Noen som vet hvordan han ligger an når det gjelder service?

Har hørt at det er triks å møte opp hos han for å god service, mens hvis man vil ha felger/dekk tilsendt, så er det ikke fullt så bra...

Erfaringer?

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Urgolf

Har hørt at det er triks å møte opp hos han for å god service, mens hvis man vil ha felger/dekk tilsendt, så er det ikke fullt så bra...

Erfaringer?

Har en kamerat som bestilte fra der. Han betalte på forhånd. Måtte mase litt for å få det tilsendt. :) Men det sier seg selv, Sharif har det sikkert travelt. Er litt lettere å ta seg av de som møter opp.

[ ] Nissan Sunny E15ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ha|||on

Etter hva jeg har lest har politiet hatt minst én razzia hos Sharif, og de har allikevel ikke funnet noe ulovlig.

Imidlertid har jeg hørt at han har VELDIG lave lønnskostnader (100 000,- i året på ~ 10 ansatte), men det er jo heller ikke ulovlig. Han er vel sikkert flink til å belønne de ansatte på andre måter, da, som Lionstar er inne på.

Etter å ha fulgt Sharif i media de siste årene, inkludert innslaget igår, er det ihvertfall klart at han er en genial markedsfører! thumpsup

Stå på Sharif - har du noen ASA DM3 til meg til våren? :D

Lønnutgiftene på drøye 100lapper som var nevnt tidligere var fra 2002,når han kun hadde en deltidsansatt utenom familien..di ti nevnte ansatte var fra di hadde razziaen som var på et myye senere tidspunkt,med en formidabel omsetningsøkning kommer også økte lønnsutgifter...med dekke kommer jo ikke fram i gamle regnskapstall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

Det mange ikke forstår er at hvis du kjører Sharif style, så har du lav profitt på hver felgpakke, men når du selger i så store mengder som han gjør, tjener du til slutt mer enn de som tjener mer pr felgpakke, men selger mange FÆRRE felgpakker.

De som ikke forstår seg på ting, og velger å tro på ville rykter vil konkludere med at det der må være ulovlig. TØV! Kom med fakta!

Så en kort historie:

En venn av meg kjøpte en splitter ny Rav4 for noen uker siden, før snøen kom. Toyota selv anbefalte han å droppe kjøp av vinterdekk hos dem, og heller kjøpe hos Sharif. Da kunne han kanskje få en felgpakke for den prisen de selv tok for bare vinterdekkene :D

fra vi startet samarbeid med tommy våren 03 og til nå er omsetningen fra i fjor til i år økt med ca 550%..og da trenger man jo kun volum for å tjene penger og ikke tjene grovt på hvert sett slik som di fleste abdre gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Urgolf

Erfaringer?

får ikke tommy tid til å hjelpe deg..er det å ringe hit,så får du di sendt på dagen til samme pris:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 911ruf

og hva er det ulovlige da??kom med noe konkret du istedet eller så er det best å holde kjeft i saker man ikke vet noe om.

hva du har hørt av rykter vet ikke jeg,men jeg vet fakta.

hadde du jobbe like mye som tommy,moohsen og gamlefar,så hadde kansje skjønt at arbeid lønner seg tilslutt....men til du har noe konkret.....hold ryktene for deg selv...men ser jo du er dekkomlegger...så det forklarer vel litt:)

Jeg jobber i ei av dekksjappene Gjerde og Byring eier, så ingen av oss er vel spesielt objektive;)

Men jeg er sikker på at før eller siden så dukker det opp noe snusk, men folk får tro hva dem vil:)

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EvenS

Jeg jobber i ei av dekksjappene Gjerde og Byring eier, så ingen av oss er vel spesielt objektive;)

Men jeg er sikker på at før eller siden så dukker det opp noe snusk, men folk får tro hva dem vil:)

se der ja:)hvorfor er du så sikker på det?fordi at noen ikke er så dumme å kjøpe dekk gjennom di overprisede kjedene eller tar seg grov fortjeneste så betyr ikke det at det ligger noe snusk bak.

betyr det også at jeg driver med fusk fordi om jeg ikke tar samme overprisede summene på dekk som statoil på moa gjør???hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de som er mest nysgjerrige kan jo bare sjekke regnskapet hans selv!

I Regnskapsloven §8-1 Står det at årsregnskapet, årsberetningen og revisjonsberetningen er offentlige.

Enhver kan gjøre seg kjent med innholdet i dokumentene hos den regnskapspliktige eller hos regnskapsregisteret.

Hadde eksamen i finansregnskap på fredag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider