kholand Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 har problem med voldsom skjelving i ratt og ventre framhjul ved rolig kjøring, og spesiellt ved høyresvinger i relativt lav hastighet. det virker som om venstre framhjul er helt løst -noe det ikke er. rattet skjelver..fram og tilbake med ganske harde bevegelser. har sjekket demper (kw typ. 2), hjullager er stramt og fint.. hva kan det være? mistenker at et endeledd. evt. tannstaget/drivleddet er slitt. forslag? Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 det problemet har jeg også hatt! Men det er akkurat som om det kommer og går.. Noen ganger hjalp det å bare stanse bilen og etterpå var den like fin.. Skjønte aldri hva det var, men har ikke vært plaget av det i det siste! Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet Desember 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 stemmer det. er ikke noe som holder på konstant, men vanvittig irriterende når det holder på. skjønner jo klart at her er noe veldig gæ'ernt.. istad når jeg var ute å kjørte så bevegde hjulet seg såpass at det kom skikkelige sybbelyder alà metall mot metall. Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Originally posted by kholand har problem med voldsom skjelving i ratt og ventre framhjul ved rolig kjøring, og spesiellt ved høyresvinger i relativt lav hastighet. det virker som om venstre framhjul er helt løst -noe det ikke er. rattet skjelver..fram og tilbake med ganske harde bevegelser. har sjekket demper (kw typ. 2), hjullager er stramt og fint.. hva kan det være? mistenker at et endeledd. evt. tannstaget/drivleddet er slitt. forslag? Det er ikke hjulet ditt som er fult av snø, da ? Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet Desember 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 snø! det er 10 grader ute! -nei...snø er det ikke. har sjekket alt det "vanlige" + at jeg har byttet hylsemutter på toppen av demperen da denne slo litt når jeg kjørte i dumper Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 Dette har du sikkert sjekket, men jeg klarte å kjøpe felger med for lite senterhull, og da blir de ikke sentrert skikkelig. Livsfarlig å kjøre med! Hadde også et urundt vinterdekk (røket i korden), og da vagget bilen var kjøring i gangfart, men ble bedre på landeveien. Ellers kommer hjulet fort i ubalanse om ikke mutterene er ettertrukket, men det var vel det første du så på. Mener å ha hørt at muttere for alu felg ikke skal brukes på stålfelg og omvendt. Dersom mutteren er for kort stopper den jo før den strammer hjulet inn mot navet. Det med metall mot metall-lyd hørtes ikke godt ut. Jeg holder en kanpp på hjullager dersom du har sjekket at hjulet sitter godt mot navet. Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet Desember 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 idag ble problemene MYYE værre!! merket først at jeg ikke fikk bremset på gira..etterhvert så virket det bare som om jeg hadde en ufattelig sliten clutch... kom nesten ikke av flekken. tenkte jeg skulle sjekke drivknutene når jeg kom hjem...ytre drivledd var helt grøt! kulene lå rundt overalt, og det var 5-10 biter av "kule-holderen" som også lå og fløyt. så at mansjetten til ytre drivknute var punktert. har sikkert kommet sand inn som har liggi å malt istykker hele lageret. Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvarb Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 Du har enten en skadet felg eller et helt elendig hjul lager. Felg: jekk opp bilen og legg en penn mot innerkanten av felgen fra chassiet å snurr hjulet, da ser du om den er skadet. Hjulager: Jekk opp bilen å ta tak å vri på hjulet, det skal ikke forekonne slakk av noe slag verken i x,y,z retning. Opphengskula: Legg et flatjærn eller skruvjærn mellom brua og navet å se etter slakk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet Desember 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 Originally posted by hallvarb Du har enten en skadet felg eller et helt elendig hjul lager. NEI. les min forrige post Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg