Carfreak Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Hei! Dette er min første post her! So be nice:D Det jeg lurer på er hvem som importerer Rx7fd.. Men jeg har lyst på venstre ratt! Ikke sånn Japan opplegg.. Hørt at det er mulig å bygge om, men koster jo så himmla mye:( MVH Siter Ja Da! sombrero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carfreak Skrevet Desember 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Ingen som vet om noen? MVH Siter Ja Da! sombrero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Faen, postet i feil tråd... Sorry... Og jeg tror dessuten det er billigere å konvertere fra RHD til LHD enn faktisk å kjøpe en Euro-RX7... Japanske priser er sjukt billig på RX7.. Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carfreak Skrevet Desember 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Originally posted by S-2000 Faen, postet i feil tråd... Sorry... Og jeg tror dessuten det er billigere å konvertere fra RHD til LHD enn faktisk å kjøpe en Euro-RX7... Japanske priser er sjukt billig på RX7.. Ok men jeg har lyst på en dønn strøken Lhd! I Japan er jo alle gjort noe med! Finnes jo nesten ikke en orginal fd der nede jo:D Siter Ja Da! sombrero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Hvis du ønsker en "dønn strøken" RX7, så er det bare å stå klar med masse ponies... :P Strøkne eksemplarer av slike biler koster dyrt, og du bør være klar til å betale for den sikkerheten man har ved tanken at ting IKKE har blitt tuklet med. Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carfreak Skrevet Desember 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Originally posted by S-2000 Hvis du ønsker en "dønn strøken" RX7, så er det bare å stå klar med masse ponies... :P Strøkne eksemplarer av slike biler koster dyrt, og du bør være klar til å betale for den sikkerheten man har ved tanken at ting IKKE har blitt tuklet med. Hvor mye er det snakk om? MVH Siter Ja Da! sombrero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 For en ganske strøken LHD FD må du betale fra 250k og oppover, avhengig av årsmodell, km, hvem som henter den inn o.s.v. Vanskelig å gi en fast pris... André Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carfreak Skrevet Desember 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Originally posted by AJ82 For en ganske strøken LHD FD må du betale fra 250k og oppover, avhengig av årsmodell, km, hvem som henter den inn o.s.v. Vanskelig å gi en fast pris... André Prisen er grei nok den:D MEn spørsmålet er hvem som importerer? Har du en fd? Evt kjøpt hvor? MVH Siter Ja Da! sombrero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 Skal du kjøpe en med rattet på riktig side, har du tre valg: 1. kjøpe en her i landet. Prisene er fra ca 250K og oppover. bilen bør da være strøken og ikke herjet med. Er for tiden en del fine eksemplarer til salgs, sjekk autoDB. Jeg kan personlig anbefale både Strandveien Auto sin bil, har sjekket og bilen er meget strøken. For rundt den samme prisen kan du også kjøpe Kristoffer Nerbøvik sin. Den bilen er helt sinnsykt fin, og ikke har den gått langt heller. 2. import fra Tyskland eller Statene. Gjør det selv eller få Mindor i Norsk Wankelregister til å gjøre det. Mannen har peil på wankel... Vet ikke av noen som henter fra statene, men lurer på om Norsk Amcar import driver. Dette firmaet har jeg ingen erfaring med og kan derfor ikke gå god for dem. 3. Import av ombygd bil fra Dubai/Japan. Japsebilene er vanligvis i god stand og mange har heller ikke gått så langt. Bilene fra Dubai kan være i varierende stand, men du kan også komme over et godt kjøp. Spørsmålet er hvordan ombyggingen er gjort, har de bare flyttet rattet, eller har de byttet hele dashen? jeg har sett biler med dashbord som skråner "feil" vei og dette er ikke spesielt pent! Firmaer jeg vet kan skaffe RX7 - Aukra Biloppretting, Mindor. Dønn seriøs, har bare gode erfaringer med ham! - TP kan vel skaffe - National Car et eller annet - Japan import eller noe sånt, har biler som allerede er i Norge. I tillegg er det også en del privatpersoner som henter inn biler. mange av disse krever hele kjøpesummen utlagt FØR du har fått bilen. Ta en titt på autoDB og du finner mer eller mindre seriøse aktører.... Det viktigste når du skal hente en bil fra utlandet er vel at han som skal hente bilen faktisk har sett/fått noen med peil til å se på bilen, slik at du ikke bare baserer et kjøp på et par bilder tatt med mobilkamera! Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 Det har stått en RX7 til salgs hos Bengtsson Autosalg (?) i Oslo i 2 år, for i underkant av 300 000kr... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 http://www.tp-r.com/ disse importerer skyline, men jeg lette litt der, leverandøren fra japan er meget prippen, og bilen skal være strøken, de er seriøste, og de bygger skikkelig om på dashen--. sedn en mail da vell? - men dette er ikke no poeng om du ikke har noen cash da.. =P Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 Hei Jeg har mulighet til å skaffe en slik bil, ferdig ombygd med deler fra en venstrestyrt Rx7. Jeg vil egentlig ikke anbefale deg å gjøre det, da dette fort koster fra 30-50.000 å få gjort. Dette er penger jeg heller ville lagt i bilen, for å få en så ny og bra bil som mulig. La oss si at du har 200.000 til rådighet. Bruker du 30-50 tusen på ombyggingen har du 150-170.000 kroner å bruke på bil. Legger du heller de 30-50.000 kronene på en bedre bil, så vil dette utgjøre enormt stor forskjell på hva du får. Jeg har importert en 96` RX7 fra Japan for en kamerat. Egentlig skulle kompisen min bygge den om, men etter et par timer bak rattet fant han ut at det ikke var verdt det. Venstrestyrte RX7 ble bare produsert frem til 1993 eller 1994, med andre ord ville de brukte delene vi kjøpte være eldre enn bilen. Det ville med andre ord blitt vanskelig å få tak i et strøkent interiør som matchet resten av bilens høye kvalitet. En mulighet var jo å kjøpe nye dashbord, men det ville blitt alt for kostbart. Det er også mye dårlige ombygginger som blir gjort i Dubai. Jeg har hørt om Rx7`er der dashen bare er kappet opp, og styrekonsollen er flyttet over, for deretter å bli satt sammen igjen på en mildt sagt dårlig måte. Det var faktisk noen som nevnte at en bil med en slik ombygging er på vei\har ankommet til Norge, men jeg vet ikke noe mere om dette. Å kjøre høyrestyrt bil er ingen problemer, jeg var selv stor motstander av dette frem til jeg prøvd denne bilen, og nå har jeg selv gått til anskaffelse av en høyrestyrt bil. Ta kontakt med meg, og om du bestemmer deg for ikke å handle fra meg, så skal jeg ihvertfall fortelle deg hvilke firma jeg anbefaler å handle fra, og hvem jeg anbefaler deg å holde deg unna. Det finne mye useriøse firma her til lands, så vær forsiktig. Hvem som helst kan få tak i en bil i Japan og få den sendt hit, men ikke veldig mange har seriøse kontakter som kjenner disse bilene ut og inn, og går nøye over de før de anbefaler deg å kjøpe de. Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carfreak Skrevet Desember 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 Originally posted by Mortenf Skal du kjøpe en med rattet på riktig side, har du tre valg: 1. kjøpe en her i landet. Prisene er fra ca 250K og oppover. bilen bør da være strøken og ikke herjet med. Er for tiden en del fine eksemplarer til salgs, sjekk autoDB. Jeg kan personlig anbefale både Strandveien Auto sin bil, har sjekket og bilen er meget strøken. For rundt den samme prisen kan du også kjøpe Kristoffer Nerbøvik sin. Den bilen er helt sinnsykt fin, og ikke har den gått langt heller. 2. import fra Tyskland eller Statene. Gjør det selv eller få Mindor i Norsk Wankelregister til å gjøre det. Mannen har peil på wankel... Vet ikke av noen som henter fra statene, men lurer på om Norsk Amcar import driver. Dette firmaet har jeg ingen erfaring med og kan derfor ikke gå god for dem. 3. Import av ombygd bil fra Dubai/Japan. Japsebilene er vanligvis i god stand og mange har heller ikke gått så langt. Bilene fra Dubai kan være i varierende stand, men du kan også komme over et godt kjøp. Spørsmålet er hvordan ombyggingen er gjort, har de bare flyttet rattet, eller har de byttet hele dashen? jeg har sett biler med dashbord som skråner "feil" vei og dette er ikke spesielt pent! Firmaer jeg vet kan skaffe RX7 - Aukra Biloppretting, Mindor. Dønn seriøs, har bare gode erfaringer med ham! - TP kan vel skaffe - National Car et eller annet - Japan import eller noe sånt, har biler som allerede er i Norge. I tillegg er det også en del privatpersoner som henter inn biler. mange av disse krever hele kjøpesummen utlagt FØR du har fått bilen. Ta en titt på autoDB og du finner mer eller mindre seriøse aktører.... Det viktigste når du skal hente en bil fra utlandet er vel at han som skal hente bilen faktisk har sett/fått noen med peil til å se på bilen, slik at du ikke bare baserer et kjøp på et par bilder tatt med mobilkamera! Kjempe svar! Takker:D Har vell ca 260k+ til rådighet.. Så jeg får nok bare ta ringe runden! Eneste problemet er at jeg skal ha en i svart.. Finner ingen på mobile.de.. Eller i Norge.. MVH Siter Ja Da! sombrero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carfreak Skrevet Desember 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 Originally posted by Orph Tulhaow er også meget seriøs hvis jeg skal tro tilbakemeldingen han har fått (nei, dette har jeg ikke hørt fra Thaulow selv). Ferdig registrert, ferdig ombygd til venstrestyring (med alle deler nødvendig) og nyoverhalt motor, kom det på ca. 220 000 for en Type-R (mulig han mener en Spirit-R, og i det tilfelle er det svinbillig!!!). Hei... Hvem er dette firma eller privat person? Billig var det jo.. MVH Siter Ja Da! sombrero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carfreak Skrevet Desember 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 Originally posted by TP Racing Hei Jeg har mulighet til å skaffe en slik bil, ferdig ombygd med deler fra en venstrestyrt Rx7. Jeg vil egentlig ikke anbefale deg å gjøre det, da dette fort koster fra 30-50.000 å få gjort. Dette er penger jeg heller ville lagt i bilen, for å få en så ny og bra bil som mulig. La oss si at du har 200.000 til rådighet. Bruker du 30-50 tusen på ombyggingen har du 150-170.000 kroner å bruke på bil. Legger du heller de 30-50.000 kronene på en bedre bil, så vil dette utgjøre enormt stor forskjell på hva du får. Jeg har importert en 96` RX7 fra Japan for en kamerat. Egentlig skulle kompisen min bygge den om, men etter et par timer bak rattet fant han ut at det ikke var verdt det. Venstrestyrte RX7 ble bare produsert frem til 1993 eller 1994, med andre ord ville de brukte delene vi kjøpte være eldre enn bilen. Det ville med andre ord blitt vanskelig å få tak i et strøkent interiør som matchet resten av bilens høye kvalitet. En mulighet var jo å kjøpe nye dashbord, men det ville blitt alt for kostbart. Det er også mye dårlige ombygginger som blir gjort i Dubai. Jeg har hørt om Rx7`er der dashen bare er kappet opp, og styrekonsollen er flyttet over, for deretter å bli satt sammen igjen på en mildt sagt dårlig måte. Det var faktisk noen som nevnte at en bil med en slik ombygging er på vei\har ankommet til Norge, men jeg vet ikke noe mere om dette. Å kjøre høyrestyrt bil er ingen problemer, jeg var selv stor motstander av dette frem til jeg prøvd denne bilen, og nå har jeg selv gått til anskaffelse av en høyrestyrt bil. Ta kontakt med meg, og om du bestemmer deg for ikke å handle fra meg, så skal jeg ihvertfall fortelle deg hvilke firma jeg anbefaler å handle fra, og hvem jeg anbefaler deg å holde deg unna. Det finne mye useriøse firma her til lands, så vær forsiktig. Hvem som helst kan få tak i en bil i Japan og få den sendt hit, men ikke veldig mange har seriøse kontakter som kjenner disse bilene ut og inn, og går nøye over de før de anbefaler deg å kjøpe de. Hei.. Takker for langt svar:D Har litt mer til rådighet har ca260k+ Tar kontak med deg så snart som mulig, enten blir det kjøp eller så blir det nok bare en hyggelig samtale.. MVH Siter Ja Da! sombrero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg