Gå til innhold

Rx7

Ranger emnet


Carfreak

Anbefalte innlegg

Hadde jeg vært deg og hatt 260K til rådighet, hadde jeg kjøpt kristoffers! Stort mer strøkent eksemplar av RX7 finnes det svært få av!

 

Uansett får du deg et meget bra eksemplar for 260 000!

 

Du kan til og med få kjøpe 80 modellen min for den summen! Svart er den og! Rusta skal du få med på kjøpet!:D

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mortenf

Hadde jeg vært deg og hatt 260K til rådighet, hadde jeg kjøpt kristoffers! Stort mer strøkent eksemplar av RX7 finnes det svært få av!

 

Uansett får du deg et meget bra eksemplar for 260 000!

 

Du kan til og med få kjøpe 80 modellen min for den summen! Svart er den og! Rusta skal du få med på kjøpet!:D

 

Haha! Får med rusta også:D

Satt akkuratt i tlf med Thaulow veldig hyggelig mann..

 

MVH

Ja Da! sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det er bare hyggelig :)

 

For den summen får du en skikkelig rå høyrestyrt RX7 av nyere modell, det er ihvertfall helt sikkert :)

 

Når det kommer til ombygging, så snakket jeg med Mindor på Aukra. Han har gjort dette selv, og har ingen planer om å gjøre det en gang til. Det var rett og slett et helvetes arbeid. Så om du planlegger å gjøre det selv ville jeg nok droppet det :)

 

 

Originally posted by Carfreak

 

Hei.. Takker for langt svar:D

 

Har litt mer til rådighet har ca260k+

Tar kontak med deg så snart som mulig, enten blir det kjøp eller

så blir det nok bare en hyggelig samtale..

 

MVH

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig du finner en bra bil i Tyskland, men den generelle tendensen der er:

Høy kilometerstand, spesielt om du sammenligner med Japan.

Generelt lav forståelse for Wankelmotorer og hvordan den bør behandles.

Vanskelig å finne biler som er litt påkostet, i motsetning til Japan, hvor du kan velge og vrake,

 

Men Pettersen Autoimport er vanligvis veldig flink, så det er mulig han finner noe som passer deg.

 

Jeg synes uansett at du bør gå for en høyrestyrt, du får jo så utrolig mye mere for pengene :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TP Racing

Det er godt mulig du finner en bra bil i Tyskland, men den generelle tendensen der er:

Høy kilometerstand, spesielt om du sammenligner med Japan.

Generelt lav forståelse for Wankelmotorer og hvordan den bør behandles.

Vanskelig å finne biler som er litt påkostet, i motsetning til Japan, hvor du kan velge og vrake,

 

Men Pettersen Autoimport er vanligvis veldig flink, så det er mulig han finner noe som passer deg.

 

Jeg synes uansett at du bør gå for en høyrestyrt, du får jo så utrolig mye mere for pengene :)

 

Du har Pm:D

Ja Da! sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Thaulow er også meget seriøs hvis jeg skal tro tilbakemeldingen han har fått (nei, dette har jeg ikke hørt fra Thaulow selv). Ferdig registrert, ferdig ombygd til venstrestyring (med alle deler nødvendig) og nyoverhalt motor, kom det på ca. 220 000 for en Type-R (mulig han mener en Spirit-R, og i det tilfelle er det svinbillig!!!).

 

Jeg kan omtrent garantere at det ikke er snakk om noen av Spirit-R utgavene. Disse kom ikke før i 2000, og er relativt dyre, samt at avgiftene er høye.

 

Det finnes veldig mange utgaver av RX7, og det forandrer seg fra årsmodell til årsmodell hva som er gromt. F.eks så har en 1996 RS sportsligere diff, harde dempere og mye andre sportslige forandringer, mens i 2000 har RS-utgavene mykere understell enn de "vanlige" utgavene. Ikke akkurat logisk?

 

En bra guide med total oversikt over alle modellene finner du her :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TP Racing

 

Jeg kan omtrent garantere at det ikke er snakk om noen av Spirit-R utgavene. Disse kom ikke før i 2000, og er relativt dyre, samt at avgiftene er høye.

 

Det finnes veldig mange utgaver av RX7, og det forandrer seg fra årsmodell til årsmodell hva som er gromt. F.eks så har en 1996 RS sportsligere diff, harde dempere og mye andre sportslige forandringer, mens i 2000 har RS-utgavene mykere understell enn de "vanlige" utgavene. Ikke akkurat logisk?

 

En bra guide med total oversikt over alle modellene finner du her :)

 

Fin guide!

Får titte litt på den..

Du har PM:D

 

MVH

Ja Da! sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

 

Han nevnte hardere understell, to oljekjølere, oppjustert turbotrykk (ca. 280hk), alcantaratrekk i stolene (for å skli mindre i svinger) bl.a.

 

To oljekjølere er vanlig på RS og RZ-utgavene, og det kom også på R2-utgaven som kom sent i 93. R1-utgavene som kom før 1993 hadde kun en oljekjøler.

 

Uansett, 280hk-utgavene kom ikke før i 1999, og da ville bare avgiften blitt nesten 140.000. Legg til frakt og moms, og du er oppe i minimum 160-170.000 før du i det hele tatt har kjøpt bilen.

Det er en vanlig misforståelse at noen av de tidligere utgavene av RX7 hadde 280 hk, men det stemmer altså ikke. Man må ikke tro alt man hører :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår