Gå til innhold

clutsh pumpe til E28

Ranger emnet

speedyracing

Anbefalte innlegg

Får fa** ikke gira når jeg kjører eller når motoren er i gang da, men så fort jeg skrur den av så kan jeg gire med en finger uten og ta i.....

Tror ikke det er clutsen for den slurer ikke på gira... noen som er enige eller u enige?

Høres ikke det ut som clutsh pumpa er ødelakt da??

Noen som vet hvor clutsh pumpa til E28 sitter henn på bilen...

Trenger og skru den av og bytte den vist det er det som er feil.... som jeg tror ganske sikkert....

Vist noen svarer så er jeg kjempe taknemlig. :o))

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde problemer med at klutsjpedalen gikk i bånn uten at jeg koblet ut klutsjen. ingen lekkasje.

Da var det master pumpa som var ødelagt. Den sitter rett under pedalen. Enkel å bytte,

slave pumpa sitter på girkasse, 2 bolter, enkel å bytte den og. Men hvis du ikke mister bremsevæske, så er det nok masterpumpa som er gåen, det var den hos meg hvertfall.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok høres bra ut.... takk for hjelpen...

Glemte og nevne det at jeg hadde lufta bremsene eller det systemet på verksded og det hjalp..... En hel dag kunne jeg gire uten problemer men sefølgelig begynte den og kødde igjen neste dag....

Men hvor kommer jeg lettest til clutsh pumpa? undende fra eller kan jeg bare gå innene fra eller må jeg ned i mottor rommet???

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske enkelt, ta med deg et arbeidslys, og løft litt på teppet under pedalene. Der sitter pumpa, du ser lett hvordan den skal demonteres, mulig det var en mutter på utsiden av torpedoveggen som må av. På mekonomen mener jeg man får reperasjonssett til de pumpene der. Jeg tok min "nye" fra en delebil. Etter det du sier høres det ut som at det er master pumpa som er gåen.

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja, det renner ut når du tar den av, så må du lufte klutsjen når du har montert den nye, ved å åpne lufteskruen som sitter på slavesylinderen på girkassa, bruk sånn lufte slange som du bruker på bremsene, som er gjennomsiktigmed flaske i enden, så du ser i slangen når det slutter å komme luft, selges billig på torshov og biltema. Mens du lufter sjekker du hele tiden at det er nok væske i beholderen, hvis det går for langt ned får du luft i klutsjen igjen.

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fyy faan greide og ødelegge den nye clutsh pumpa rett etter jeg hadde fått av den gamle så skulle jeg bare dra i den stanga og da fulgte all plast driten med eller pakninga med ut og så gikk det hull på den så vakume inni ble ødelakt.... nå må jeg faan meg kjøpe ny god jul liksom!

Et tips til dere der ute forhør om prisen på nye deler føre du kjøper brukte på huggeren, di skulle ha 400 kr på huggeren for en clutsh pummpe som sikkert har sitti på bmw i 18 år siden den var ny, og så gikk jeg i en foretning som solgdt 100% u-brukte deler til 300 kr.... *kremt fikk litt rabatter da* men bare man kjenner di rette folka så blir det biligere.... egentlig kosta den 450 eller noe men den er 100 % u brukt og med garati og klage rett +++ ikke sant

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider