Gå til innhold

Hjelp med farge

Ranger emnet

bing

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kamelon lakk koster fra ca. 7000kr og opppver for literen.. Litt avhengig av kvalitet og merke... Fargen på den første bilen du lurer på minner endel om lakken på TVR`en i filmen Swordfish.. Den i filmen er sinnsyk rå.. Kan jo høre med dem??

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg fikk lakkert en gammel amerikaner jeg hadde en gang i tiden, Cadillac Seafoam Green :D , på den gikk det ikke med mere enn 3.5 liter lakk. Tror mengden lakk som går med har mye med lakktype ( hvor lett den forstøver osv. ) og hvor flink lakkereren er.

Men annet forslag til lakk, er at du velger en tett basefarge ( dvs. ikke metallic ) så blander du den med X antall prosent hvitperlemor. Blir bra fett resultat skal du se. Hadde engang i tiden en `73 Porsche :D Boble som ble lakkert med Centaril Rød AM59 og White Centaril Pearl, den var ganske rå. Skiftet mellom Ferrari Rød og Barbie rosa avhenging av hvordan lyset falt på bilen. Blander du feks hvit perlemor med en tett litt mørk blåfarge vil den "flippe" mellom lys og mørkeblå avhengig av lyset. Dette er vel den billigste måten å få en spesiell lakk på. Tette farger er nemlig ganske billige og du slipper unna med at bare halve lakkblandingen ( perle ) er av den dyre sorten. Uansett så skal du være klar over at dersom du skader en del, skjerm, dør osv. så blir det for mye lakkering i tilegg for at du ikke skal få fargeforskjeller. Jeg skadet nemlig den ene døren på Bobla. Da jeg dro til lakkereren og ga han 2 stk 1/2 literen med hhv. rød AM59 og White Pearl og sa bland disse så det ser ut som bilen som står utenfor så han på meg som om jeg skulle røyket en hel edelgran i ett sug :rolleyes: Til å begynne med nektet han å ta jobben, men ble overbevist av undertegnede og resultatet ble 100% strøkent uten å lakker noen annet enn selve døren. Noen kan faen meg jobben sin enda gitt :D :D :D

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for et par fine svar (gringo og hondababe) og ikke takk til all off topic praten! vil GJERNE se mer bilder/forslag!

så langt har jeg nok skifta mening til det gringo har kommet med ;)

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sweet!! :D den var ikke støgg! fint jeg fikk dett den på en samme type bil som a3 da!! men tror heller det blir gringo's way to do it ;)

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider