Gå til innhold

lakkering... å det koster?

Ranger emnet

fUrious

Anbefalte innlegg

Lurer fælt på å lakkere golfen min. For sånn som den er nå (grå "greia", orginalt) er den ikke akkurat stilig. Så med tid å stunder lurer jeg på å få lakkert hele bilen.

Det jeg lurer på da er selvfølgelig hva dette koster, og er det noe jeg kan gjøre selv i denne prosessen for å kutte på utgiftene om jeg er litt nevenyttig? Totale jobben kommer til å koste? Og om jeg gjore deler av jobben selv?

thx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før dere slakter karen helt for spørsmålene så kan dere jo prøve å svare.

Ja noe av forarbeidet kan du gjøre selv, viss lakkereren godtar det, forarbeidet er like viktig som sprøyting av lakk så det må gjøres fint med tanke på pussing osv.

på min Mk3 fikk jeg pris på 12 000,- fiks ferdig, da leverer jeg bare bilen og henter den igjen noen dager senere. dette er da en "kamerat" pris. med kvittering.

normalt ville lakkereren min tatt 20 000,- ++ for en slik jobb.

Alt har noe å si på den totale prisen på en lakkering, hvor mye rust som må pusses og hvor mange bulker som må rettes, en lakkerer har normalt en time pris på 800 - 1000,- kr.

Om du skal skifte farge, eller beholde orginal fargen spiller også inn, fordi somregel viss du beholder orginal fargen så lakker de ikke motor rom og innvendig av dørene omigjen.

Har bekjente som har fått lakket bilen sin for en 5000,- kr da har de gjordt alt forarbeidet selv (utenom maskering av bil)

Lakkereren tjener heller ikke gode penger å hellakkere, det er reperasjon av skader osv de tjener penger på.

Igjennomsnitts kostpris i materiell på en hellakkering er ca. 2500,-

Effektlakk osv er jo selfølgelig dyrere ;)

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fUrious

Lurer fælt på å lakkere golfen min. For sånn som den er nå (grå "greia", orginalt) er den ikke akkurat stilig. Så med tid å stunder lurer jeg på å få lakkert hele bilen.

Det jeg lurer på da er selvfølgelig hva dette koster, og er det noe jeg kan gjøre selv i denne prosessen for å kutte på utgiftene om jeg er litt nevenyttig? Totale jobben kommer til å koste? Og om jeg gjore deler av jobben selv?

thx

til mere du gjer sjøl til billigere blir det, men det koster å vere kar

slik som sparkling kan vere lurt å ha prøvd før visst du skal få det skikkeligt til

eg betalte 1000kr for grunning og 6000kr for lakkinga

slipte ned sjøl og sparklet og alt det der sjøl.....masse arbeid....

så må sei meg enig med alle andre her, FORHØR DEG MED FORSKJELLIGE LAKKERERA!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider