psychoExtreme Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 noen som vet? i gassform seff. Siter Eg blir i godt humør av øl! Visste du at... -Menn bommer ikkje på doskåla fordi dei slurver, men for å markere sitt revir! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 FAnt litt info på en N2O faq side (http://members.aol.com/agspeed/nos.htm) Når den går fra flytende til gassform har den en temperatur på minus 127 grader fahrenheit, som tilsvarer -113 grader celsius ;) Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freeskier Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 du kan med andre ord bruke'n til å kjøle opp pilsen før du ska på party Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 oops.. skrivefeil.. jeg skulle skrive -172F :rolleyes: Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Litt pirk: Her snakker vi om "normalkokepunktet " ved atmosfæretrykk. Inne i beholderen er trykket så høyt at kokepunktet samsvarer med flaskens temperatur. Høyere trykk, jo høyere kokepunkt. Det er det som gjør at vi har kjølemaskiner. Kjøling av øl - ja, hvis du har VELDIG dårlig tid... OBS! så lave temperaturer kan gi stygge frostskader! Spesielt dersom uttaket på trykkbeholderen ligger under væskenivået, for da kan en få væske ut av dysen. Væsken krever mye energi for å fordampe. Normalt tas denne energien fra væsken/flasken/omgivelsene, og vi kan se at det kondenserer på flasken om en tapper mye. Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 men flaska skal helst være varm når den brukes, for å få max ut av den..... se summit..... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Originally posted by Bead-lock men flaska skal helst være varm når den brukes, for å få max ut av den..... se summit..... Høres logisk ut, det! Høyere temperatur - mer trykk, og litt mer lagret temperatur å ta av.Når en åpner ventilen synker trykket i tanken umiddelbart. For å kompensere dette fordampes væske inne i beholderen. Energien tas fra væsken selv (kjøles ned), så fra flasken, og til slutt fra omgivelsene. Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.