Bead-lock Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 men skal man lett modifisere mustangen eller skal du bygge full racerbil??:D Gå for en fuel cell som passer der du skal ha den, pass på at den du kjøper er fylt med dott...:D så bestill, bestill.... Vurdert fiber panser og koffertlokk?? Mange kg å hente på det! Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flesvik Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Radiatoren bak er det jo i div. racingbiler for bedre vektfordeling(blir noen lange rør til radiatoren da. :rolleyes: ) også blir det bedre plass i motorrommet. Men dette krever jo en del modifikasjoner og stjeler nesten hele bagasjerommsplassen. Batteriet er jo også smart og flytte bak for bedre vektfordeling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Sitat Originally posted by mantusmorduk hehe.... ikke sånn jeg mener... tenker ikke på 911 jeg nå... 944... stor forskjell... 924/944/968 har alle girkassen bak... og motoren framme... hva med å sjekke opp i å bruke kassen fra en 968 turbo eller noe? tror nok de skal tåle litt... De tåler ikke så mye... derfor jeg sliter med å finne en kasse som holder 500 + Ft/lbs... Ottesen: De porschene har i praksis en FWD-kasse sittende bak,samme retning/stilling som i en bil med FWD...med stikkaksler til bakhjula... bare et deksel over det som ville vært clutch-huset på FWD'en,med gjennomføring fra motoren som er foran...altså motor-clutch-mellomaksling-girkasse-stikkaksler.... helt greie å gire med,hvis man har de orginale overføringsarmene etc. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Sitat Originally posted by Bead-lock Kjenner vi amcar historien vår???? Corvette C-5 Har girkassen bak ved bakaxselen.... :D Off Topic: Du har ikke no "cutaway" bilde eller no av layouten i C5'en..? Sliter som sagt med å finne ei kasse som kan sitte bak,med drift forfra,som håndterer...tja...nok/mye. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Sitat Originally posted by Turboed1 De tåler ikke så mye... derfor jeg sliter med å finne en kasse som holder 500 + Ft/lbs... Ottesen: De porschene har i praksis en FWD-kasse sittende bak,samme retning/stilling som i en bil med FWD...med stikkaksler til bakhjula... bare et deksel over det som ville vært clutch-huset på FWD'en,med gjennomføring fra motoren som er foran...altså motor-clutch-mellomaksling-girkasse-stikkaksler.... helt greie å gire med,hvis man har de orginale overføringsarmene etc. :) Okay, da har jeg lært noe idag også :) takker Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Sitat Originally posted by Bead-lock men skal man lett modifisere mustangen eller skal du bygge full racerbil??:D Gå for en fuel cell som passer der du skal ha den, pass på at den du kjøper er fylt med dott...:D så bestill, bestill.... Vurdert fiber panser og koffertlokk?? Mange kg å hente på det! Har egentlig litt planer om bur,stoler,belter,fuelcell osv osv....så ja, racebil kan du vel nesten si....eller hard modifisert gatebil lissom :) Har tenkt litt på annet panser ja,men det blir det nok ikke noe av med det første iallefall.... Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Har snakket med rally gutta og racing gutta og det viser seg at det skummet er ikke for og hindre skvalping men for og hindre selv antenning av bensina. Så de anbefaler surge tank eller catch tank om man vil. Tittet på skummet i helga og fuunderte litt hel bensin i den hindre det besnina? nei rent tvers gjennom gitt hmm... Det bremser sikkert litt skvaliping men trolig ikke nok til litt gode lange svinger eller aks for den saks skuld. Så pass på at den fuel cellen du velger har en dropp dank montert på undersiden som det er hull ned i nedi der kommer ikke bensina lett ut igjen. Skal man kjører racing/bane bør man mao velge en tank for akkurat det da den trolig er laga for sviger. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Sitat Originally posted by Bead-lock Kjenner vi amcar historien vår???? Corvette C-5 Har girkassen bak ved bakaxselen.... :D Hehe, kunne vell også tatt girkassen fra en 62 Pontiac Catallina..... Men tåler knapt nok momentet i en Nissan Micra motor. :rolleyes: Ville nå selv heller satset pengene på en rå rullekam så du slipper problemet med å bli kjørt fra av japse biler (mobbe, mobbe) ;) :) Eller for den saks skyld en bakaksel utveksling som gjør det mulig å holde 4 giret i 80..... ;) Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Sitat Originally posted by T/A 455 Hehe, kunne vell også tatt girkassen fra en 62 Pontiac Catallina..... Men tåler knapt nok momentet i en Nissan Micra motor. :rolleyes: Ville nå selv heller satset pengene på en rå rullekam så du slipper problemet med å bli kjørt fra av japse biler (mobbe, mobbe) ;) :) Eller for den saks skyld en bakaksel utveksling som gjør det mulig å holde 4 giret i 80..... ;) bla bla lba Bjørn...hehe...neida ;) Vil ha rollekam snart ja, vil også ha en utveksling som jeg slipper å miste 4ooo rpm når jeg girer.... Tror jeg kanskje skal selge mustangen å legge alle pengene i golf mk1'n min jeg ;) (NOT) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.