Gå til innhold

Vektfordelig og fuelcell

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  Sitat
Originally posted by mantusmorduk

hehe.... ikke sånn jeg mener... tenker ikke på 911 jeg nå... 944... stor forskjell... 924/944/968 har alle girkassen bak... og motoren framme... hva med å sjekke opp i å bruke kassen fra en 968 turbo eller noe? tror nok de skal tåle litt...

 

De tåler ikke så mye... derfor jeg sliter med å finne en kasse som holder 500 + Ft/lbs...

 

Ottesen: De porschene har i praksis en FWD-kasse sittende bak,samme retning/stilling som i en bil med FWD...med stikkaksler til bakhjula... bare et deksel over det som ville vært clutch-huset på FWD'en,med gjennomføring fra motoren som er foran...altså motor-clutch-mellomaksling-girkasse-stikkaksler.... helt greie å gire med,hvis man har de orginale overføringsarmene etc. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Sitat
Originally posted by Bead-lock

Kjenner vi amcar historien vår????

 

Corvette C-5 Har girkassen bak ved bakaxselen.... :D

 

Off Topic: Du har ikke no "cutaway" bilde eller no av layouten i C5'en..? Sliter som sagt med å finne ei kasse som kan sitte bak,med drift forfra,som håndterer...tja...nok/mye. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Sitat
Originally posted by Turboed1

 

De tåler ikke så mye... derfor jeg sliter med å finne en kasse som holder 500 + Ft/lbs...

 

Ottesen: De porschene har i praksis en FWD-kasse sittende bak,samme retning/stilling som i en bil med FWD...med stikkaksler til bakhjula... bare et deksel over det som ville vært clutch-huset på FWD'en,med gjennomføring fra motoren som er foran...altså motor-clutch-mellomaksling-girkasse-stikkaksler.... helt greie å gire med,hvis man har de orginale overføringsarmene etc. :)

 

Okay, da har jeg lært noe idag også :) takker

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Sitat
Originally posted by Bead-lock

men skal man lett modifisere mustangen eller skal du bygge full racerbil??:D

 

Gå for en fuel cell som passer der du skal ha den, pass på at den du kjøper er fylt med dott...:D

 

så bestill, bestill....

 

Vurdert fiber panser og koffertlokk??

 

Mange kg å hente på det!

 

Har egentlig litt planer om bur,stoler,belter,fuelcell osv osv....så ja, racebil kan du vel nesten si....eller hard modifisert gatebil lissom :)

 

Har tenkt litt på annet panser ja,men det blir det nok ikke noe av med det første iallefall....

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med rally gutta og racing gutta og det viser seg at det skummet er ikke for og hindre skvalping men for og hindre selv antenning av bensina.

 

Så de anbefaler surge tank eller catch tank om man vil.

 

Tittet på skummet i helga og fuunderte litt hel bensin i den hindre det besnina? nei rent tvers gjennom gitt hmm...

Det bremser sikkert litt skvaliping men trolig ikke nok til litt gode lange svinger eller aks for den saks skuld.

 

Så pass på at den fuel cellen du velger har en dropp dank montert på undersiden som det er hull ned i nedi der kommer ikke bensina lett ut igjen.

 

Skal man kjører racing/bane bør man mao velge en tank for akkurat det da den trolig er laga for sviger.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Sitat
Originally posted by Bead-lock

Kjenner vi amcar historien vår????

 

 

Corvette C-5 Har girkassen bak ved bakaxselen.... :D

 

Hehe, kunne vell også tatt girkassen fra en 62 Pontiac Catallina..... Men tåler knapt nok momentet i en Nissan Micra motor. :rolleyes:

 

Ville nå selv heller satset pengene på en rå rullekam så du slipper problemet med å bli kjørt fra av japse biler (mobbe, mobbe) ;) :)

 

Eller for den saks skyld en bakaksel utveksling som gjør det mulig å holde 4 giret i 80..... ;)

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Sitat
Originally posted by T/A 455

 

Hehe, kunne vell også tatt girkassen fra en 62 Pontiac Catallina..... Men tåler knapt nok momentet i en Nissan Micra motor. :rolleyes:

 

Ville nå selv heller satset pengene på en rå rullekam så du slipper problemet med å bli kjørt fra av japse biler (mobbe, mobbe) ;) :)

 

Eller for den saks skyld en bakaksel utveksling som gjør det mulig å holde 4 giret i 80..... ;)

 

bla bla lba Bjørn...hehe...neida ;) Vil ha rollekam snart ja, vil også ha en utveksling som jeg slipper å miste 4ooo rpm når jeg girer....

 

Tror jeg kanskje skal selge mustangen å legge alle pengene i golf mk1'n min jeg ;) (NOT)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår