Gå til innhold

Vektfordelig og fuelcell

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

eh...

 

Beholde orginal tanken????

 

Tull!

 

Den orginale veier sikkert 25 killo?

mens en fuel cell veier 5-6 kilo....!

mindre vekt gir resultater!!!!

 

men den må være med skum..... så ikke bensin plasker rundt baki når du sladder rundt på banen...:D

 

Flytte vekt!

Klart det er en fordel... FORDdel?:D å få flyttet f.eks batteriet lengst baki bilen... hvertfall på den som ottesen har, for den veier sansynligvis Masse kilo i nesa og er langt ifra 50/50 vektfordeling...

men det opptimale er jo å ha alle tunge ting i senter av bilen,50/50 og lengst mulig neddat veien.... ikke sant??

 

exstratank i motorrommet???

kanskje ikke på amerikabiler med forgasser ...

problemer med for lite bensintrykk??

da kjøper man bare en pumpe som gir mere!:D

å med å montere fuel cellen riktig så får man jo røruttakene ut bakover¨så da vil jo bensin automatisk bli trykket inn i røret!;)

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by mantusmorduk

ang vektfordeling... tenk litt Porsche 944.. girkassen bak... kanskje det hadde vært mulig å få til noe i den duren?

 

Åssen skal jeg få til det da ? ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mantusmorduk

bruke kassen til en bil som har kassen bak... kommer ikke på noen andre merker enn Porsche i farten da.. men kanskje det er verd å sjekke ut..

 

Men kjære deg, da må jeg jo ha motoren bak da.... er ikke visst i sjekke det engang, fordi det lar seg ikke gjøre, iallefall til under MYE penger....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mantusmorduk

hehe.... ikke sånn jeg mener... tenker ikke på 911 jeg nå... 944... stor forskjell... 924/944/968 har alle girkassen bak... og motoren framme... hva med å sjekke opp i å bruke kassen fra en 968 turbo eller noe? tror nok de skal tåle litt...

 

Åssen får man gira da ? og hva definerer du som å tåle mye ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mantusmorduk

man girer som vanlig... eller er farktisk tiptronic på de kassene.. men uansett.. nøyaktig hvordan det systemet er bygget opp vet jeg ikke... http://www.porsche-club-norge.no ta en titt der.. der får du mer info ang dette..

 

ja,automat ja.... fungerer dårlig dette du.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Hehe, Volvo 340 har også girkassa bak, bruk den du:rolleyes:

 

hehe...hadde vært noe, har den remdrift som 343'n eller ? Valumatic eller hva det heter....:D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

 

Ja, så kunne du hatt en streamer med Mustang Variomatic i frontruta, da hadde du blitt sjef på stripa:cool:

 

hehe....hadde vært moro å testet den kasse, tror ikke den hadde holdt utav garasjen engang...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår