Gå til innhold

Monterings-trøbbel

Ranger emnet

Golf IV driver

Anbefalte innlegg

Oioioi.. jeg vet ikke hvor jeg skal starte.

Da jeg i kveld skulle montere mine nye elementer i døren foran, ble alt kaos. Det var orginalhøyttalerene i min Golf IV som skulle byttes ut.

Først røk festene til "grillene" på orginalelementene som av en eller annen dum grunn sitter fast i døren. Deretter når jeg har fått av disse "grillene" finner jeg at det faktisk kan bli ganske vanskelig å få tatt ut disse gamle elementene, da hele dør-platen hindrer meg i å få tatt ut de gamle elementene. Plastikken fra døren gjemmer altså kanten på elemtene, eller lettere sagt: Elementene ble satt inn før dørpanalet. Nå henvender jeg meg til dere der ute, for å søke om råd og tips i forbindelse med denne monteringen.

HJELP!!

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Trinn 1: Skru ut de 3 skruene under på døren.

Trinn 2: ta av dørhandtaket, og skru ut de 2/3 skruene der.

Trinn 3: Napp ut dør panelet i nedre kant, og løft hele panelet opp

Trinn 4: Borr ut popp naglene, og fjern høytaleren.

Trinn 5: Lag en ring som er ca 1,5 - 2 cm. slik an den nye høytaleren ikke kommer i veien for vinduet.

Trinn 6: eventuellt legg opp ledningene, sett høylaneren på plass

Trinn 7: Gjør trinn 3, 2 og 1.

Trinn 8: Bytt side og gjør det samme en gang til.

Lykke til.

Skulle det være spm så spør meg eller "MOREL";)

2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå

Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider