Gå til innhold

Hva syns folk om å bygge "kopier" av kjente biler??

Ranger emnet

Eye Candy

Anbefalte innlegg

Nå er det litt forskjell på å egge en russebil og en Supra som er kostet på mange hundre tusen.. Sistnevnte syns jeg rett og slett er smålig å gjøre. Vi fikk russebilen vår dynka med mange liter mel og egg engang vi parkerte den i nabobygda. Etterpå begynte det å regne, og så kom sola.

Jeg stod med høyttrykksspyler i en halvtime etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om folk vil "kopiere" en annen bil så må de få lov til det. Jeg kunne ikke brydd meg mindre, med mindre bilen er skikkelig fet.

Og det blir også for dumt å kalle det for "F&F-stil". Jeg regner med at folk her har lest bilblader før FnF filmene kom ut, og har også oppdaget at folk faktisk hadde biler som dette FØR filmene kom ut! Mange av bilene i filmen har de tilogmed lånt av "normale" mennesker som har kjøpt og bygd bilene sine før filmen ble lagd.

Men ja, filmen fikk folk til å ta helt av kanskje, men om filk vil bygge FnF biler så kunne jeg heller ikke bry meg mindre.

Er bare teit at folk tror FnF-filmene "lagde" denne stilen.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå var ikke det i mine tanker da...hvis du har med deg hode og ser hva som står så skjønner du vel...uansett var det en gammel støgg golf... uansett..

back to topic: nå er det da rimelig vanskelig å gjøre noe helt nytt egentlig..ihvertfall for en vanlig person som bruker sin egen vanlige lommebok.:)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

back to topic: nå er det da rimelig vanskelig å gjøre noe helt nytt egentlig..ihvertfall for en vanlig person som bruker sin egen vanlige lommebok.

Det er jeg ikke nødvendigvis enig med deg i. Orginalitet trenger ikke alltid å koste skjorta, det er heller ett spørsmål om å se mulighetene og ikke begrensningene.

BTW. Egg selges for å spise - IKKE kaste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk er det helt greit å kopiere biler, det er jo bra med en oppskrift man vet funker, enten det er snakk om understell, bremser, motor eller hva det måtte være.

Utseendemessig synes jeg ikke det er kult å kopiere biler, men jeg skjønner at folk gjør det. Jeg synes ikke at F&F-supraen i norge er noe fet, hadde han lagt pengene i f.eks annen styling, andre felger og en annen farge hadde den nok passet min smak bedre... og dette er egentlig sakens kjerne.

Smaken er som baken, det vet jo alle. Hvis supraen i F&F hadde vært den desidert råeste og mest perfekte supraen jeg noen gang hadde sett, hvorfor skulle jeg da gått og stylet\lakkert min egen supra helt annerledes? Hadde jeg gjort det, ville jeg jo ha gått for "the second best", men hadde jeg bygd en kopi så ville jeg i mine øyne hatt den ultimate Supra. Man byger bil for å tilfredsstille seg selv og\eller andre, og da gjør man det på den måten man selv finner best.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da for det første aldri f&f som starta den "stilen"...

Men det jeg synes er merkelig her er at på spm om det er greit å kopiere en bil så svarer mange; -Blææ aldri en f&f bil, men Eleanor, det er greit...

Da blir jo svaret at det er greit å gjøre det så lenge det er en bil dere liker...men at dersom det er en bil fra en film dere misliker så er det helt latterlig å kopiere den.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes dt er greit med den supraen, da den er "godkjent" - av han som spilte "brian" i filmene..

ellers er det vanvittig fett med biler som har en street look, er det ikke det alle vil?

jeg liker ikke direkte kopier, supraen jeg snakket om, er ike helt lik! dekalen er forskjellig, f.eks..

men skal man bygge street bil, som jeg selv skal, skal man seff ha anlegg, er ikke mye å skryte av i de f&f bilene.

men for gudds skyld, har vi ikke gatebil fordi vi har fete biler da folkens? f&F bygger jo bare vidre på den ånden, og setter racingmiljøet ut i live, vinhar jo ikke mange steder dette gjøres, og organiseres som på den amrikanske metoden... (!)

men ikke kopier biler, det er bare dumt! =P ikke for å showe off, ja den "Elanore" er nice, men hvorfor? ekke noe fett det ass.... bygg heller en egent costum modell, som du kan være stolt av, evt stjel saker og ting fra f&f f.eks....

peace out ;)

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BLACK.PEARL

Ikke sånn jeg mente det. Mente at hvis noen finner en rush i å kopiere bilen sin lik en kjendis-bil er det greit for meg. Men at en person er stor fan av bilen bør den heller brukes som en inspirasjonskilde.

WRÆL: enig!

kebebgud: du eggbomner ikke en bil!! hadde det vært min bil, hadde jeg drete i bilen, og heller funnet deg, og gått løs med balltre.. senere kunne du betalt skadene..

man kan eggbombe russebiler og russ, men ikke biler som er lagt mye tid og penger i!

Mvh. prizma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slår meg når jeg leser denne tråden er faktisk at det er merkelig at en Supra (lite original, og ikke akkurat lekreste stylede, men dog) Supra blir hengt ut som stygg, fæl osv. I mine øyne blir det litt feil. Det er vel ingen som kan kalle denne for stygg som man ville f.eks. en Fiat Multipla...

Derimot kan vi vel omtrent alle innrømme at vi er drittlei, synes det hele begynner å bli litt gammelt (to år på råd med massiv prissanking på tross av at det er en ren-copy bil sier jo sitt) når det gjelder denne bilen.

Så lenge "massen" fortsetter å vise at dette er veien å gå og stemmer disse frem (altså kopiere direkte av kjente "byggverk" og få kudos for dette) vil vi dessverre se en økning i slike tilfeller frykter jeg.

Uansett, så over til mitt syn og hva jeg ville gjort...

For min del må det være lov å ha inspirasjonskilder og utgangspunkt, men jeg personlig liker å sette mitt personlige preg på bilen. Det vil si at jeg setter opp bilen slik jeg selv synes er best, og prøver å holde bilen så unik som overhodet mulig (for ingenting er vel kjedeligere enn når noen styler bilen sin HELT LIK ditt eget "mesterverk"?).

For min del har det at alle andre skal synes bilen min er råeste i verden vært noe stort poeng ettersom folk har forskjellig smak, og til syvende og sist vil "kjennere eller seriøse entusiaster" le av ditt forsøk på å nå "massemarkedet" ved å kopiere noen andres verk.

Anyways, på klassiske biler er mer eller mindre kopiering helt greit ettersom det er begrenset nettopp HVOR spesielt man kan lage bilen, men på nyere biler som har tonnevis av styling/tuning muligheter ser jeg ingen grunn eller får jeg ingen respekt for folk som driver mer eller mindre direkte kopiering.

Mitt mål med del Sol'en for eksempel var å ha en bil som skilte seg ut, en bil som fortsatte å matche og fremheve linjene på bilen. Dessuten ville jeg ikke gå for voldsomt til verks på en så liten bil ettersom det har fort lett for å bli "overkill" [ala syke VS kit, største vingene osv. til veldig småbiler].

Det at jeg faktisk overhørte noen som lurte på hvorfor jeg aldri ville style bilen min (når den faktisk VAR stylet) tok jeg som et veldig godt kompliment ettersom det betyr at jeg har holdt mitt mål som var å være delvis nøytral og matche bilens originale utseendet, men i mine øyne gjøre den et par hakk "vassere".

Inspirasjon er greit, men et eller annet sted må man trekke en grense....

Og forresten, egging eller annet hærverk på andres biler skal ikke gjøres uansett hvor mye du måtte hate bilen/prosjektet! Man skal respekteres andres eiendom, og det blir feil med drittslenging av andres prosjekter. Konstruktiv kritikk og konkrete uenigheter med løsningene er veien!

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by S-2000

Det første som slår meg når jeg leser denne tråden er faktisk at det er merkelig at en Supra (lite original, og ikke akkurat lekreste stylede, men dog) Supra blir hengt ut som stygg, fæl osv. I mine øyne blir det litt feil. Det er vel ingen som kan kalle denne for stygg som man ville f.eks. en Fiat Multipla...

Derimot kan vi vel omtrent alle innrømme at vi er drittlei, synes det hele begynner å bli litt gammelt (to år på råd med massiv prissanking på tross av at det er en ren-copy bil sier jo sitt) når det gjelder denne bilen.

Så lenge "massen" fortsetter å vise at dette er veien å gå og stemmer disse frem (altså kopiere direkte av kjente "byggverk" og få kudos for dette) vil vi dessverre se en økning i slike tilfeller frykter jeg.

Uansett, så over til mitt syn og hva jeg ville gjort...

For min del må det være lov å ha inspirasjonskilder og utgangspunkt, men jeg personlig liker å sette mitt personlige preg på bilen. Det vil si at jeg setter opp bilen slik jeg selv synes er best, og prøver å holde bilen så unik som overhodet mulig (for ingenting er vel kjedeligere enn når noen styler bilen sin HELT LIK ditt eget "mesterverk"?).

For min del har det at alle andre skal synes bilen min er råeste i verden vært noe stort poeng ettersom folk har forskjellig smak, og til syvende og sist vil "kjennere eller seriøse entusiaster" le av ditt forsøk på å nå "massemarkedet" ved å kopiere noen andres verk.

Mitt mål med del Sol'en for eksempel var å ha en bil som skilte seg ut, en bil som fortsatte å matche og fremheve linjene på bilen. Dessuten ville jeg ikke gå for voldsomt til verks på en så liten bil ettersom det har fort lett for å bli "overkill" [ala syke VS kit, største vingene osv. til veldig småbiler].

Det at jeg faktisk hørte noen som hadde lurt på hvorfor jeg aldri ville style bilen min (når den faktisk VAR stylet) tok jeg som et veldig godt kompliment ettersom det betyr at jeg har holdt mitt mål som var å være delvis nøytral og matche bilens originale utseendet, men gjøre den flere hakk "tøffere".

Anyways, på klassiske biler er mer eller mindre kopiering helt greit ettersom det er begrenset nettopp HVOR spesielt man kan lage bilen, men på nyere biler som har tonnevis av styling/tuning muligheter ser jeg ingen grunn eller får jeg ingen respekt for folk som driver mer eller mindre direkte kopiering.

Inspirasjon er greit, men et eller annet sted må man trekke en grense....

Takk for meg...

dette fikk du fram meget bra, du uthevet mine synspunkter, bortsett fra retro biler da,,,,

Gi blaffen i å kopiere andres mesterverk, det er bare bull!

Mvh. prizma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DCA

Noen her snakker om støgg supra og jallastil til f&f!!?? hva feiler det dere?? ingen kan si at den supraen er støgg..det blir litt feil.. greit at du kanskje har gått lei av at alle snakker om den og ikke bilen din men det får du bare tåle...greit...det går an å gå lei av snakket om bilene men det vil ikke si at de er stygge..det er liksom gått mote i å si at enkelte sinnsykt fett oppbygde biler som mesteparten av oss kan bare drømme om å bygge er stygge og fæle o.s.v... skjønner ikke helt dette...

og dette med jallastil?? er du full?? denne stilen ble jo verdens kjent som faen og en sinnsyk stor mote i bilverdenen... hold det til de rette merkene og dette er slettes ingen jallastil..... skriver bare av sunn fornuft.. og tenker de fleste av dere er enig... men de som er misunnelig på disse bilene er sikkert ikke enig av ren og skjær stahet og en dum stolthet...

Du DCA du er ikke helt riktig nagla.

Folk må få ha sine egne meninger. Jeg syntes den supraen er så utrolig støgg, veit du hvorfor? vil du vite hvorfor?

her er grunnene mine:

1. Replica!:mad:

2. Dårlig replica.

3. Stilen på bilen er ikke fin og den passer ikke i det hele tatt.

Du har vel kanskje lest bilsport og sett den lilla Supraen til Tommy? Slik skal en supra være, alt som henges på av plast skal være der av en grunn, felger osv skal sitte på fordi de veiermindre enn originale og andre "standard" felger og bilen skal jo også være kjørbar.

Er du kanskje fan av slike aluspoilere og klistremerke styling? hvis ikke , hvorfor så fan av Supraen til Våe, eller andre jalla styla biler.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audifanatic

Du DCA du er ikke helt riktig nagla.

Folk må få ha sine egne meninger. Jeg syntes den supraen er så utrolig støgg, veit du hvorfor? vil du vite hvorfor?

her er grunnene mine:

1. Replica!:mad:

2. Dårlig replica.

3. Stilen på bilen er ikke fin og den passer ikke i det hele tatt.

Du har vel kanskje lest bilsport og sett den lilla Supraen til Tommy? Slik skal en supra være, alt som henges på av plast skal være der av en grunn, felger osv skal sitte på fordi de veiermindre enn originale og andre "standard" felger og bilen skal jo også være kjørbar.

Er du kanskje fan av slike aluspoilere og klistremerke styling? hvis ikke , hvorfor så fan av Supraen til Våe, eller andre jalla styla biler.

Slike biler kan du snakke stygt om når du får deg en bedre selv! så vidt jeg vet kvalifiserer ikke den audien din til å snakke stygt om noen biler! er ikke noe forresten ikke noe fan av noen bil:rolleyes: selv styler jeg ikke biler,er mer fan av cleane biler med motor..men synes det er tøft å se på når andre foløk bruker penga sine på det og får det gjennomført! men hvorfor kan dere si at den f.eks den supraen da som det er blitt snakk om her ikke er feit?? dere ser en bmw e-30 med litt styling og sier den er feit!? blir litt feil...kan heller bare si det er ikke helt min stil...eller det som sikkert trykker mest...ikke etter min lommebok...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider